2026-08-15, 07:50
Medlem
talcsofts avatar
Klassisk flashback att generalisera en hel kontinent

Det finns en ny generation somaliska kvinnor som säger nej till barnafödandet och utbildar sig.
Killarna är också trevliga.
Eritreaner och Etiopier är både trevliga, ofta kristna, och jobbar hårt som fan.

Snackar såklart inte om brushorna som står nere på centrum mitt på dagen.
Citera
2026-08-15, 08:53
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Svenskar är lata.
Det var dom inte förr.
Svenskar är bortskämda rädda barn.

Klart negrerna tar efter.
Citera
2026-08-15, 09:20
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Är detta verkligen sant?
Var en bekant som pratade om hur lata afrikanerna var på hans restaurang där han arbetar.
Hur dom skyller ifrån sig, tar cred för andras jobb, smörar för chefer, skapar drama, är lättkränkta, men framför allt gör så lite som möjligt och så långsamt som möjligt.

Då började jag tänka igenom de få gånger jag själv jobbat med afrikaner, och kom på att för mig själv så har det stämt också. Varenda gång. Jag har med över 25 år i arbetsbranchen inget personligt exempel där en afrikan har arbetat flitigt och varit väldigt duktig. Men jag har inte varit med om så många heller.

Hade en afrikan i plugget, han var extremt lat, klarade inte skolan, försökte våldta en brud senare.
Första afrikanen jag jobbade med var för kanske snart 20 år sedan, i bygg branchen. Så fort chefen åkt iväg så satte han sig och rökte cigarett. Han försökte rida på andras jobb, upptäcktes ju ganska Direkt och han fick kicken.

Men sedan länge nu har jag arbetat inom IT. Har haft in TVÅ afrikaner på många år där, den ena ljög i sitt CV. Visade sig inte kunna ett skit. Drog fötterna efter sig i 2-3 månader tills han fick kicken. Och nu har vi en relativt ny afrikan in bland kollegorna. Vet inte så mycket om han än annat än att han går långsamt med huvudet högt i korridorerna där man ser honom, lite gangsta walk varför han nu tror att det ska vara bra i kontorsmiljö, och att han tydligen har svårt att förstå enkla instruktioner. Så jag har svårt att se att han blir långvarig. Dessutom klär han sig lite som någon slags skejtare (pösiga kläder) fast han är 35+ och alla andra går i chinos och skjortor. Han verkar ha noll intresse av att försöka ge ett seriöst intryck.

Är det verkligen såhär? Är en märkbart stor klick av alla afrikaner väldigt lata eller kanske inte så smarta?
Vad är era erfarenheter? Och om inte lata, vad är dom duktiga på då? Vad har ni sett dom brinna för, och vad har ni sett dom vara väldigt motiverade att göra?
Och nu menar jag alltså afrikaner som är 100% afrikaner, invandrade hit.

Bara titta på Afrika så förstår du. År 2026 och de lever fortfarande nakna och använder spjut och stenar. Om det inte vore för de vita som klädde på dom och försökte lyfta landet genom att bygga lite hus och vattenledningar, men det är ett omöjligt uppdrag för afrikanerna förstör allt i sin väg... lite som mellanöstern.

Nu är det kineser i Afrika som gör ett nytt försök men det går också åt helvete.
Citera
2026-08-15, 09:23
Medlem
Invandrare jobbar i kollektivtrafiken, vården, med städ. Jobb man måste gå till.

Svenskar jobbar hemifrån.

Grad av lathet kan diskuteras.
Citera
2026-08-15, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Precis. Jag har varit i Afrika och med på resan var en ingenjör som tidigare varit där för att utbilda dom i vad jag minns var att bygga hus, tror han höll på med lantmäteri eller något sådant. Ganska snart märkte man att de inte kunde ta till sig utbildningen. Det är vanligt att man svarar ”ja” trots att man inte förstår, tydligen för att man tror att man gör den andre nöjd då.

Ta detta plus ett varmt klimat och då haglar inte innovationerna. Det är inte Afrikanernas fel men det fungerar dåligt i ett västerländskt samhälle.

Det gör man även i Japan. De säger också ja. Japaner har högre IQ än vita.

Du har en poäng angående klimatet, men glömde Geografin. Det finns till ex få bra floder i Afrika att transportera gods på och väldigt få naturliga djuphamnar. Jmf det med Europa floderna fungerade som motorvägar och många bra naturliga hamnar.
Citera
2026-08-15, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talcsoft
Klassisk flashback att generalisera en hel kontinent

Det finns en ny generation somaliska kvinnor som säger nej till barnafödandet och utbildar sig.
Killarna är också trevliga.
Eritreaner och Etiopier är både trevliga, ofta kristna, och jobbar hårt som fan.

Snackar såklart inte om brushorna som står nere på centrum mitt på dagen.

Den svarta afrikanska befolkningar har den största genetiska variationen och spridningen av olika DNA i sin grupp av alla människor på jorden. Det är större skillnad genetiskt mellan olika afrikaner än mellan en europé och asiat. Det innebär att du har stor spridning på IQ i Afrika.

Det är helt vansinnigt att generalisera hela Afrika som en monolit.

Och som du säger det händer mycket i Afrika. Du ser förändringar i barnafödandet och utbildningsnivån stiger.

Det är inte konstigt att afrikanska stater är efter. De flesta blev fria 50-70 år sedan. Deras gränser är ofta konstgjorda. De koloniala makterna investerade i Afrika. Det var många gånger stora investeringar men det gjordes på sådant sätt att kolonialmakten tjänade på det och inte den afrikanska kolonin.
Citera
2026-08-15, 09:40
Medlem
Det blir ingen bra värld och samhälle om vi återgår till intresset, jämförelser och värdering/nedvärdering av raser.
I slutändan förlorar vi allesammans om vi tappar tron på människors lika värde.

Om man har lite hjärta så inser man också vad smärtsamt det måste vara för svarta att läsa trådar som denna. Det sätter sig djupt.

Men jag fattar också att få i denna tråd bryr sig om det de skriver sårar. Då det tydligen är så viktigt att få vräka ur sig vadsomhelst, utan tanke på konsekvenser, då "sanningen" måste fram.
Citera
2026-08-15, 10:07
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Invandrare jobbar i kollektivtrafiken, vården, med städ. Jobb man måste gå till.

Svenskar jobbar hemifrån.

Grad av lathet kan diskuteras.
Det vore dock olyckligt om vi hade intelligenta människor som städare och låta lågintelligenta människor sköta de administrativa yrkena. Visst, lokalerna och toaletterna blir jävligt rena, men samhället i övrigt kollapsar.
Citera
2026-08-15, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det vore dock olyckligt om vi hade intelligenta människor som städare och låta lågintelligenta människor sköta de administrativa yrkena. Visst, lokalerna och toaletterna blir jävligt rena, men samhället i övrigt kollapsar.
Nu diskuterades lathet, inte intelligens.
Citera
2026-08-15, 10:11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det gör man även i Japan. De säger också ja. Japaner har högre IQ än vita.

Du har en poäng angående klimatet, men glömde Geografin. Det finns till ex få bra floder i Afrika att transportera gods på och väldigt få naturliga djuphamnar. Jmf det med Europa floderna fungerade som motorvägar och många bra naturliga hamnar.
Ja, Japans IQ-nivå är runt 106. Det är därför deras samhälle är otroligt högteknologiskt och väl fungerande. Har du suttit på tunnelbanan i Tokyo nångång? Helt knäpptyst, alla visar respekt för varandra. I Afrika finns inte ens tunnelbanor men de afrikaner som åker i den svenska tunnelbanan för ett jävla oväsen hela tiden.
Citera
2026-08-15, 10:16
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nu diskuterades lathet, inte intelligens.
De brukar gå hand i hand. Människor med låg intelligens brukar ofta betraktas som lata eftersom de lever i nuet och tänker aldrig på morgondagen.
Citera
2026-08-15, 10:22
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Det blir ingen bra värld och samhälle om vi återgår till intresset, jämförelser och värdering/nedvärdering av raser.
I slutändan förlorar vi allesammans om vi tappar tron på människors lika värde.

Om man har lite hjärta så inser man också vad smärtsamt det måste vara för svarta att läsa trådar som denna. Det sätter sig djupt.

Men jag fattar också att få i denna tråd bryr sig om det de skriver sårar. Då det tydligen är så viktigt att få vräka ur sig vadsomhelst, utan tanke på konsekvenser, då "sanningen" måste fram.
Jag tror faktiskt att dessa inlägg sårar etniska, vita svenskar mer än vad de sårar afrikaner. Många afrikaner skulle hålla med det som framgår i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in