2026-08-13, 15:00
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ta en Dimor varje morgon en timme innan du åker, de säljs receptfritt..

Man blir immun mot dem efter ett tag.
Citera
2026-08-13, 15:04
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnimeFan9999
Sedan ett år tillbaka har jag behövt göra nummer 2 mer eller mindre varje gång på väg till jobbet när jag sitter på tåg (som saknar toalett). Är i 20-åren och har aldrig haft detta problem innan. Försöker vakna en timme innan jag går hemifrån för att kunna gå på toaletten men fungerar ej. Har inte detta problem på helgen när jag inte ska gå hemifrån. Någon med liknande problem och hur har ni gått tillväga för att lösa det?

Kanske se över dina intag av olika drycker / mat . Jag vet att 5 min efter en kopp kaffe då jävlar måste jag skita OM jag inte dragit morgonbajsen . Skulle aldrig dricka kaffe och sen springa till tex bussen utan att ha lagt 3 kilo i Gustavsbergarn .

Gör om gör rätt med all välmening =D
Citera
2026-08-13, 15:07
Medlem
Citat:
Sedan ett år tillbaka har jag behövt göra nummer 2 mer eller mindre varje gång på väg till jobbet när jag sitter på tåg (som saknar toalett). Är i 20-åren och har aldrig haft detta problem innan. Försöker vakna en timme innan jag går hemifrån för att kunna gå på toaletten men fungerar ej. Har inte detta problem på helgen när jag inte ska gå hemifrån. Någon med liknande problem och hur har ni gått tillväga för att lösa det?

Ändra på dina matvanor (ät tidigare eller mindre) eller gå upp lite tidigare. Det går att tajma sina toabesök till efter frukost, eller lunch, eller middan.

Du kan även ta en dimor på morgen, men det är det dåliga sättet eftersom att dimor kommer fucka upp systemet.
Citera
2026-08-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Hur länge sitter du på tåget? Hur skitnödig blir du på en skala 1-10? Finns det inte ett skithus på stationen när du är framme, eller är det bara en hållplats?

Ungefär 40 minuter på tåget, varierar beroende på dag. Finns säkert på stationer längs vägen men känns ohållbart att ofta behöva gå av tåget. Söker en mer hållbar lösning.
Citera
2026-08-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Kanske se över dina intag av olika drycker / mat . Jag vet att 5 min efter en kopp kaffe då jävlar måste jag skita OM jag inte dragit morgonbajsen . Skulle aldrig dricka kaffe och sen springa till tex bussen utan att ha lagt 3 kilo i Gustavsbergarn .

Gör om gör rätt med all välmening =D

Gillar inte kaffé, fungera te?

Vet inte om det kanske är IBS det rör sig om så kanske ska försöka reda ut om det är något med kosten som ställer till det
Citera
2026-08-13, 15:17
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:

Vet inte om det kanske är IBS det rör sig om så kanske ska försöka reda ut om det är något med kosten som ställer till det

Bäst är att kontakta vården direkt .. Ring 1177 och prata med dem och förklara din problematik .
Bättre får riktig hjälp direkt än att dra ut på SKITEN

Hoppas du får bukt med problemen
Citera
2026-08-13, 16:02
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Käka mycket frukt och grönsaker, gå upp så att du har minst en timme på dig efter att du käkat havregrynsgröt, rågbröd och druckit kaffe och några glas vatten så ska du se att det löser sig minst 90 gånger av 100,🙂.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2026-08-13 kl. 16:05.
Citera
2026-08-13, 17:02
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Det är säkert psykiskt betingat. Bara för att du inte kan, sätter psyket och kroppen igång processer så du känner dig tvungen att gå på muggen. Det blir en ond cirkel tror jag.
Citera
2026-08-13, 17:21
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:

Ja the går bra att det skulle röra sig om IBS är inte troligt då skulle problemen komma lite när som helst!
Citera
2026-08-13, 17:27
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ät och drick på morgonen! En bra stund innan du ska iväg. Det sätter i gång magen.
Citera
2026-08-13, 17:41
Medlem
Citat:
Om du är lite smånervös så kommer det som ett brev på posten.
Citera
2026-08-13, 17:51
Medlem
Hrass avatar
Det där går att betinga. Jag hade sådär fört men nu har jag ställt om till att alltid bli bajsnödig exakt när det är dags att göra sig i ordning, förutom på helgen då jag inte behöver göra mig ordning så tidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in