2026-08-13, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnimeFan9999
Sedan ett år tillbaka har jag behövt göra nummer 2 mer eller mindre varje gång på väg till jobbet när jag sitter på tåg (som saknar toalett). Är i 20-åren och har aldrig haft detta problem innan. Försöker vakna en timme innan jag går hemifrån för att kunna gå på toaletten men fungerar ej. Har inte detta problem på helgen när jag inte ska gå hemifrån. Någon med liknande problem och hur har ni gått tillväga för att lösa det?
Dricker du kaffe?
Citera
2026-08-13, 18:54
Medlem
Tänk på vad du äter kvällen innan.
Citera
2026-08-13, 18:54
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Sedan ett år tillbaka har jag behövt göra nummer 2 mer eller mindre varje gång på väg till jobbet när jag sitter på tåg (som saknar toalett). Är i 20-åren och har aldrig haft detta problem innan. Försöker vakna en timme innan jag går hemifrån för att kunna gå på toaletten men fungerar ej. Har inte detta problem på helgen när jag inte ska gå hemifrån. Någon med liknande problem och hur har ni gått tillväga för att lösa det?

Nä, jag har varken problem med sånt. Det är rätt sjukt att du är så ung, men din kropp är Helt värdelös. Så ung och så svagt sinne att du inte ens kan skita hemma innan. Du behöver söka hjälp.

Snabb fråga dock. Är du bög, och din fisring är Så förstod? Eller är det ditt svaga sinne?
Citera
2026-08-13, 18:59
Medlem
Är säkert ångest, du blir orolig att det ska ske och detta sätter igång magen. Övertänk det inte, gå och bajsa när du kommer fram.
Citera
2026-08-13, 19:07
Medlem
Gör lite morgongymnastik så får du igång kroppen innan du går till tåget.
Citera
2026-08-13, 19:30
Medlem
Tenaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Det där går att betinga. Jag hade sådär fört men nu har jag ställt om till att alltid bli bajsnödig exakt när det är dags att göra sig i ordning, förutom på helgen då jag inte behöver göra mig ordning så tidigt

Du kan ordna en ny bajstid under helgen.

Bestäm ett tidsfönster under lördag och söndag som du ska skita på, typ 11-12. Drick en rejäl kopp kaffe straxt innan utsatt tid (ta en snus också om du snusar) och om du lyckas så gratulerar - detta är nu din nya bajstid. Om du missar ett "bajsfönster" (tillfälle då det trycker på) pga annat som händer så oroa dig inte, det kommer fler under dagen. MEN, undvik inte fler än tre bajsfönster under en dag, då kan du bli förstoppad.

Edit: Fel av mig - Du får tre bajsfönster på en dag, så du kan bara hoppa över två. På den tredje ska det ske, så att säga
Citera
2026-08-13, 19:42
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:

Finns det tåg som inte har toalett nu också? Till och med bussar har ju toalett!

Rör detta sig om något slags pendeltåg som går med jämna mellanrum och med kortare restid såsom 20 minuter eller mindre? Tanken är isåfall gissningsvis att du ska kliva av på något stopp, gå på en toalett där, för att sedan återuppta din resa med nästa pendeltåg?
Citera
2026-08-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Finns det tåg som inte har toalett nu också? Till och med bussar har ju toalett!

Rör detta sig om något slags pendeltåg som går med jämna mellanrum och med kortare restid såsom 20 minuter eller mindre? Tanken är isåfall gissningsvis att du ska kliva av på något stopp, gå på en toalett där, för att sedan återuppta din resa med nästa pendeltåg?

Stockholm pendeltåg tippar ja på har själv vart där när man pendla i en timme är helt sjukt det inte finns toa
Citera
2026-08-13, 19:53
Medlem
Vuxenblöja?
Citera
2026-08-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
När du känner att sköldpaddshuvudet är på gång så är det bara att suga in det igen.

Nej detta här är inte bra för kroppen. Kan skapa problem.

Bättre att släppa ut bajset när det vill ut.
Citera
2026-08-13, 20:57
Medlem
MuscleSharks avatar
Låter som stress/oro relaterat. Var och varannan jävel idag har problem med magen på ett eller annat vis. I ditt fall kan jag tänka mig att du omedvetet tänker på det när du sätter dig på tåget. Är det något som man absolut inte vill så är det ju att bli skitnödig på vägen till jobbet.

Hur är det annars på jobbet? Trivs du där?
Bara en sån sak som ångest inför att vara på jobbet en hel dag kan också orsaka magproblem.
Men om det bara är på vägen till jobbet och inte när du väl är där så låter det mer som att det inte är problemet.
Citera
2026-08-13, 21:23
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenacious
Du kan ordna en ny bajstid under helgen.

Bestäm ett tidsfönster under lördag och söndag som du ska skita på, typ 11-12. Drick en rejäl kopp kaffe straxt innan utsatt tid (ta en snus också om du snusar) och om du lyckas så gratulerar - detta är nu din nya bajstid. Om du missar ett "bajsfönster" (tillfälle då det trycker på) pga annat som händer så oroa dig inte, det kommer fler under dagen. MEN, undvik inte fler än tre bajsfönster under en dag, då kan du bli förstoppad.

Edit: Fel av mig - Du får tre bajsfönster på en dag, så du kan bara hoppa över två. På den tredje ska det ske, så att säga
Ja, det är så jag har gjort alltså. Bajsen förskjuts för att jag inte har några tider att passa, alltså kan den ligga och möra till sig i tarmen lite längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in