2026-08-28, 00:02
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ingen kan kräva något. Men önskemål har alla rätt att ha!
Låter som du är kort, tjock och ful och har blivit dissad av en kort, tjock och ful kvinna mellan 30-35, då hon hellre trånade efter en lång snygg atlet. Trist! Men hon var väl helt enkelt inte attraherad av dig. Och valde då bort dig. Precis som den där snygge atleten kommer välja bort henne. Folk vill ha någon de är attraherade av, de går efter det. Och inte efter hur de själva ser ut.

1. Oftast väljer separerade par att fortsatt ha gemensam vårdnad om gemensamma barn. Och går det till rätten, så dömer rätten oftast ut gemensam vårdnad.
2. I dagens samhälle tjänar kvinnor egna pengar, så varför ska du vara hennes bankomat? Hon får väl försörja sig på sin lön eller att ni båda drar in flis till den gemensamma hushållskassan.
3. Har du våldtagit en kvinna, så ja, då riskerar du våldtäktsanklagelse. Annars är det låg risk.

Men vad har detta med TS att göra? Han ville ha en 40-åring. Hon var ambivalent. Han sket därmed i henne.
Gullig du är. Men inget i din beskrivning stämmer överens på mig.

"Folk vill ha någon de är attraherad av"

Fattar ju vem som helst. Men det är enbart kvinnor som snedriver marknaden. Den fula tjocka korta kvinnan kan få en lika ful tjock kort kille. Men hon tror hon är 5 nivåer högre. Det är också anledningen till att få på dessa appar träffar någon. Fula killar har inte den minsta chans. Average till lite över snittet grabbarna får nöja sig med bottenträsket. Smala tjejer, lite åt sötare hållet, förväntar sig gigachad.

Idag kan våldtäkt vara att tjejen grät och hennes väninnor vittnat om hur dåligt hon mådde. Men vi kommer ingenstans i den lilla sidodiskussionen, eftersom du i åratals diskuterat för din syn i samtyckestråden och därmed aldrig kommer ändra uppfattning i den frågan heller.

Citat:
2. I dagens samhälle tjänar kvinnor egna pengar, så varför ska du vara hennes bankomat? Hon får väl försörja sig på sin lön eller att ni båda drar in flis till den gemensamma hushållskassan.
Barn kostar pengar. Livet som singelman är att föredra, före tvåsamhet med en kvinna du inte är attraherad av.

Citat:
Men vad har detta med TS att göra? Han ville ha en 40-åring. Hon var ambivalent. Han sket därmed i henne.
Att det inte finns ambivalenta kvinnor. Allt grundar sig i utseende. Är kvinnan tillräckligt attraherad så kommer hon göra det enkelt för dig och träffas.
Citera
2026-08-28, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Gullig du är. Men inget i din beskrivning stämmer överens på mig.

"Folk vill ha någon de är attraherad av"

Fattar ju vem som helst. Men det är enbart kvinnor som snedriver marknaden. Den fula tjocka korta kvinnan kan få en lika ful tjock kort kille. Men hon tror hon är 5 nivåer högre. Det är också anledningen till att få på dessa appar träffar någon. Fula killar har inte den minsta chans. Average till lite över snittet grabbarna får nöja sig med bottenträsket. Smala tjejer, lite åt sötare hållet, förväntar sig gigachad.

Idag kan våldtäkt vara att tjejen grät och hennes väninnor vittnat om hur dåligt hon mådde. Men vi kommer ingenstans i den lilla sidodiskussionen, eftersom du i åratals diskuterat för din syn i samtyckestråden och därmed aldrig kommer ändra uppfattning i den frågan heller.

Barn kostar pengar. Livet som singelman är att föredra, före tvåsamhet med en kvinna du inte är attraherad av.

Att det inte finns ambivalenta kvinnor. Allt grundar sig i utseende. Är kvinnan tillräckligt attraherad så kommer hon göra det enkelt för dig och träffas.

Men kära du. Läs och försök att förstå vad jag skriver:
En person försöker få en partner efter vem den attraheras av! Ingen väljer partner efter "jag är en 3:a och därför får jag inrikta mig på en 3:a, även om jag inte attraheras av 3or". Då väljer folk hellre att vara utan partner. Man behöver liksom känna attraktion för att vilja var intim... Så är det för både män och kvinnor.

Nope, en våldtäkt är när någon har samlag/något jämförligt med samlag, mot någon som inte vill. Eller är för full etc. för att kunna säga ifrån.

Ja, och så känner ju kvinnor uppenbarligen också! Att de hellre väljer singelliv än en man de inte är attraherade av. kvinnor är också människor, vet du.

En 40+ ängslig kvinna, kan visst det vara ambivalent. Rädd att bli avvisad vid dejten tex. Du verkar ha väldigt svårt med att förstå och sätta dig in i andra människors synsätt.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-08-28 kl. 00:27.
Citera
2026-08-28, 00:37
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
En person försöker få en partner efter vem den attraheras av! Ingen väljer partner efter "jag är en 3:a och därför får jag inrikta mig på en 3:a, även om jag inte attraheras av 3or". Då väljer folk hellre att vara utan partner. Man behöver liksom känna attraktion för att vilja var intim... Så är det för både män och kvinnor.

Nope, en våldtäkt är när någon har samlag/något jämförligt med samlag, mot någon som inte vill. Eller är för full etc. för att kunna säga ifrån.

Ja, och så känner ju kvinnor uppenbarligen också! Att de hellre väljer singelliv än en man de inte är attraherade av. kvinnor är också människor, vet du.

En 40+ ängslig kvinna, kan visst det vara ambivalent. Rädd att bli avvisad vid dejten tex. Du verkar ha väldigt svårt med att förstå och sätta dig in i andra människors synsätt.

Citat:
Vad konstigt då att det har fungerat i urminnestider. Tills sociala medier tog över och gjorde kvinnor hypergama, vilket resulterat i fler singlar och fler barnlösa människor i det här landet. Är man en snygg kvinna kan jag fatta att man ställer krav. Men ser man ut som skit så har man inte rätt att kräva en snygg kille. Svårare än så är det inte. Sen går det inte att fysiskt tvinga dessa fula kvinnor att ingå äktenskap med en lika ful kille, men rent moraliskt är det uppenbart fel, och främst skevt.

Citat:
Åh nej, det visste jag inte.

Citat:
Till skillnad från fula kvinnor kräver jag och miljontals andra män ingen Megan Fox eller motsvarande.

Citat:
Jag utgår från vad jag ser. Hur kvinnor skiftar beteende beroende på hur en man ser ut är ganska talande. Som sagt, testa kör lite Chadfishing så kommer du förstå vad jag menar. Det är faktiskt roligt att se kvinnor som år efter år suttit på de här apparna och dissat män, helt plötsligt ändrar beteende. På ett generellt plan så är kvinnor inte ambivalenta. Kvinnor vet vad de vill. De registrerar sig på en dejtingapp och förväntar sig en viss typ ramla över dem.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-08-28 kl. 00:40.
Citera
2026-08-28, 01:20
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
...
Lägger + 1 på det här.

Det säger sig självt egentligen så kan man fokusera sin tid där man får tillväxt i kropp och sinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in