Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jag skrev: om du kunde välja mellan en riktigt snygg kvinna eller en alldaglig/ful kvinna. Nog hade du valt den snygga då? Så är du så mycket bättre själv än kvinnorna? Du är hypergam, även du.
Sluta vara så efterbliven och läs vad jag faktiskt skriver. Men för att göra saker och ting lättare för dig så svarar jag dig i punktform istället.
Citat:
om du kunde välja mellan en riktigt snygg kvinna eller en alldaglig/ful kvinna. Nog hade du valt den snygga då? Så är du så mycket bättre själv än kvinnorna? Du är hypergam, även du. Om du hade haft valet!
Ja, jag hade valt den snygga. Men samtidigt matchar jag och skriver med helt vanliga alldagliga tjejer också. Men dessa är ju också efterblivna och tror att de är 10/10 trots att de skriver FÖRST till en och visar intresse, för att sedan försvinna från ingenstans. Hur många män skriver först och visar intresse, ger ut sitt nummer/instagram för att sedan ghosta kvinnan ifråga? Det förekommer ja, men kvinnor är definitivt överrepresenterade i detta beteende.
Citat:
Om du tex. fick välja att dejta extremt snygga kvinnor på 25-32 år, barnlösa. Samt även hade mediokra eller rentav fula kvinnor med barn sedan tidigare. Så hade du ju valt att dejta de snygga barnlösa 25-32 åringarna!? Eller hur? I hopp om att någon dejt med någon av dessa skulle leda till förhållande eller iaf. leda till sex. Och du skulle inte släppa det hoppet i första taget, så länge du hela tiden får nya chanser på extremt snygga kvinnor.
1. Väldigt få män på de här apparna får möjligheten att ens kunna dejta dessa extremt snygga kvinnor du pratar om. Så räkna inte ens med dem.
2. Motsvarande sätt finns inte dessa 10/10 killar som tjejerna vill ha. Jag har gått igenom en tjejkompis Hinge och verkligen alla profiler är som ett gäng efterblivna skator. Är man tjej och söker sig efter en någorlunda snygg och stabil kille så finns inte den mannen på Hinge. Det är dags att kvinnorna förstår sig på det här.
3. En kompromiss är därför att om man är en kille som är 6a eller 7a, så ska du dejta tjejer som också är 6or eller 7or. Problemet är att tjejerna vill ha killar som är 2-3 poäng över i utseendeskalan. Killar däremot har inga problem att kompromissa med en looksmatch eller en till och med aningen fulare tjej.
Citat:
Eller skulle du efter två års dejtande med extremt snygga barnlösa kvinnor. Tänka "nej, men jag får aldrig till det med en sådan, så bäst jag nu tar en medioker/ful kvinna som är ensamstående mamma, istället"? Jag tror inte det du!
En icke-fråga, eftersom det inte finns mängder med "extremt snygga barnlösa kvinnor" som ens har lust att ta någon drink därute. De få som finns hänger endast där för bekräftelse och ego-boost.
Citat:
Det är mer för att du aldrig någonsin har haft chansen att komma på dejt med extremt snygga barnlösa kvinnor, som du helt enkelt väljer alldagliga kvinnor.
Ja, du ser ju att jag alltså kompromissar här. Gör kvinnorna samma sak? Uppenbarligen inte. Till och med de alldagliga som tar initiativ och kontaktar mig kan börja ghosta från ingenstans. Då inser väl även du hur knullad hela dejtingmarknaden är idag? Ska man behöva nöja sig med en handikappad dvärg-downie för att ens kunna få ut en tjej på en dejt?
Citat:
Alldagliga kvinnor får dock dejta extremt snygga män. Och kanske tom. får ha sex eller något kortare/längre förhållande med dessa, vilket verkligen bygger upp deras hopp!
Mycket möjligt. Men min erfarenhet är att kvinnor själva tappat hoppet på dejtingappar då de inte ens landar en dejt med en tillräckligt intressant mansperson. Apparna består idag mestadels av trasiga skumma figurer. Tjejerna kan se bra ut men vara trasiga, eller fula men med bra genuina personligheter. Bland killarna har du bara fula/alldagliga som ingen tjej är intresserad av även om killen har ett välfungerande liv i övrigt.
Citat:
För det är hoppet om att hitta Mr Right, som gör att de fortsätter. Och får hoppet hela tiden små kak-bitar av hela tårtan, så kommer hoppet inte dö ut...
Med andra ord. Kvinnor är hypergama.
Citat:
Båda könen är dock det som kallas "hypergama". Men då män inte är lika sexuellt selektiva som kvinnor, så kommer extremt snygga män hålla uppe alldagliga kvinnors hopp (genom sex, kortare eller längre förhållanden). På ett sätt som extremt snygga (och sexuellt selektiva) kvinnor, inte kommer göra med alldagliga mäns hopp.
Det är en myt att extremt snygga män skulle sitta och slösa tid med att knulla ensamstående mamman Åsa eller fula pinn-smala Greta som pluggade Genus på Södertörn. Varför i helvete skulle en extremt snygg man ens sätta på dessa när han kan hitta betydligt fler intressanta kvinnor i helt andra arenor?
Citat:
Det är alltså hopp och inte hyergami det handlar om.
Haha. Märks hur du börjar leka med orden.
Citat:
Kvinnan som TS beskriver är ju uppenbart ambivalent. Hon både vill och inte vill träffa honom! Hon är säkert mycket intresserad av TS, men vågar inte ge sig ut på dejt med honom IRL. Av någon orsak. Kanske rädd för att bli bränd/sårad? Kanske rädd att hon inte ska känna för honom IRL, det hon känner för honom när de bara dejtar över nätet? Kanske rädd att hon inte ska duga för honom? Kanske rädd att han är en våldtäktsförövare/stalker/misshandlare? Finns många olika orsaker till att en kvinna är ambivalent och både vill ha mannen, men samtidigt inte vågar.
Men om det hade varit den extremt snygga mannen så hade kvinnan alltså varit lika ambivalent?
Bara för att förtydliga en grej på slutet. Jag säger inte att alla kvinnor är på ett visst sätt. Det finns genuina kvinnor som är lätta att ha att göra med. Men en genuin, vettig tjej som ser någorlunda bra ut på de här apparna är litegrann som att hitta en nål i en myrstack.