Citat:
Ursprungligen postat av
chunky000
troligen inte första gången , man kanske haft misstankar och spanat på honom sen tagit honom på bar gärning
Du vill inte rigga den formen av "fälla" eftersom det skulle betyda att du riskerar att utsätta en patient för övergrepp.
Nej det är nog få som åker fast för sådant här första gången. Det har nog hållit på ett slag. Det kan ha varit så att övrig personal tycker han är lite konstig. I efterhand finns alltid misstankar som på något sätt då bekräftas. Varpå övrig personal kommer må skit eftersom de inte gjorde något innan, eller anmälde sina misstankar.
Det kan samtidigt ha varit så att de bara undrade vart han försvann och att han varit borta länge. Min gissning är att det är mer troligt. De kanske undrade varför han inte kom och käkade eller något sådant. Det kan ha gått något larm, både person eller maskin larm, och de undrar varför han inte tar det om han ändå är ute och går en runda. De letar efter honom och hittar honom hållandes på med något. Något som troligen inte går att förklara bort. Står han bara vid patienten så går det kanske att förklara bort, är patienten helt naken eller om han står han med byxorna nere vid anklarna blir det något svårare att bortförklara det hela.
Jag skulle nog tro att de bara kom på honom för att något annat hände eller att de helt enkelt undrade vart han tog vägen. Han kan ha varit borta länge, det kan ha gått något larm eller att de skulle tas några tester (även mitt i natten). De kanske bara skulle kolla om han behövde hjälp. Har du varit borta länge för något rutin larm eller om du bara går runt och kollar till patienterna och övrig personal inte har något att göra så går man och hjälper till.