2026-08-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Från nyheterna om kraschen på E4'an om jag förstått saken rätt. Föraren i det fallet ska bland annat vara misstänkt för rattfylla, men misstänkt behöver ju inte betyda skyldig och rattfylla skulle även kunna vara drograttfylla.
ok då förstår jag.
Citera
2026-08-12, 18:35
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Troligen en man som gett sig på en patient på någon psykiatrisk avd, det är rätt vanligt!
Citera
2026-08-12, 18:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Troligen en man som gett sig på en patient på någon psykiatrisk avd, det är rätt vanligt!
Enligt media så handlar det om en medicinavdelning.
Citera
2026-08-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Ja, TV4´s programledare som består av 90% gay och trans programledare så är väl inte det konstigt? Vore ju lite ballt om det är en transa som våldfört sig på en gamling.

Aftonbladet skriver han och att han arbetat där i 10år så inte någon sommarvikarie
Citera
2026-08-12, 19:04
Medlem
Vintergrisens avatar
Nu ska man inte måla fan på väggen men tänk om det handlar om någon som satt i system att förlusta sig på patienter som är sövda eller ligger i koma. Det måste vara ganska svårt att trilla dit om offren är medvetslösa och ingen kollega dyker upp mitt i allt.
Citera
2026-08-12, 19:05
Medlem
okok1s avatar
Undra hur många patienter han har våldtagit innan utan att åka fast???
Citera
2026-08-12, 19:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Vet inte hur bra/länge följande länk fungerar men på den här bilden från Aftonbladet kan man se hur ambulanspersonalen pysslar om den misstänkte inlindad filtar. Tyvärr är bilden tagen på avstånd och Aftonbladet har pixlat en del detaljer:

https://akamai.vgc.no/v2/images/cba2cfca-9bda-3bed-bdfa-8f3af0f34eaf?format=auto&w=2160&s=14cdf0812a7c3f17 361d244f5fa84b751f6b2de2

Finns även några till bilder på följande adress https://jkpg.news/2026/08/09/biljakt-slutade-i-krasch-pa-e4-2/
Citera
2026-08-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Det står sexualbrott då behöver det inte röra sig om fullbordad våldtäkt. Han kan ha tafsat och fotograferat offret när personen sov. Då kan det hållit på i många år, 10år har fanskapet varit anställd
Citera
2026-08-12, 19:36
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Fick han åka tillbaka till Ryhovs länssjukhus?

Borde väll blivit så
Citera
2026-08-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nu ska man inte måla fan på väggen men tänk om det handlar om någon som satt i system att förlusta sig på patienter som är sövda eller ligger i koma. Det måste vara ganska svårt att trilla dit om offren är medvetslösa och ingen kollega dyker upp mitt i allt.

Det kommer bli det stora problemet. Har han, vi förutsätter nog att det är en man, och han har jobbat där i tio år, eller mer. Det behöver förvisso inte vara på samma avdelning. Får man lov att gissa att det då möjligen är en person som arbetar många nattpass. Lite personal. Patienter som sover eller är mer eller mindre hårt medicinerade. Enkla offer i den meningen.

Uppfattade jag artikeln rätt vara det väl en kollega som kom på honom och inte patienten som larmade. Så patienten kan ha varit mer eller mindre ovetandes.

Det kommer kanske bli svårt att få fram hur omfattande det varit om han bara inte erkänner. För patienterna kan helt enkelt varit omedvetna om det hela. För vi kan nog anta att detta inte var första gången. Det är lite så att man hoppas att han har fotograferat sig själv under tiden så att han skapat bevisningen själv.
Citera
2026-08-12, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
tycker mer det ser ut som en suv ,,typ familjebil,

Jag tycker det liknar en V90.
Citera
2026-08-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Det kommer bli det stora problemet. Har han, vi förutsätter nog att det är en man, och han har jobbat där i tio år, eller mer. Det behöver förvisso inte vara på samma avdelning. Får man lov att gissa att det då möjligen är en person som arbetar många nattpass. Lite personal. Patienter som sover eller är mer eller mindre hårt medicinerade. Enkla offer i den meningen.

Uppfattade jag artikeln rätt vara det väl en kollega som kom på honom och inte patienten som larmade. Så patienten kan ha varit mer eller mindre ovetandes.

Det kommer kanske bli svårt att få fram hur omfattande det varit om han bara inte erkänner. För patienterna kan helt enkelt varit omedvetna om det hela. För vi kan nog anta att detta inte var första gången. Det är lite så att man hoppas att han har fotograferat sig själv under tiden så att han skapat bevisningen själv.
troligen inte första gången , man kanske haft misstankar och spanat på honom sen tagit honom på bar gärning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in