2026-09-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hvfan72
Han får nog sitt straff. Han har fru och två barn. De får ck ju ett helvete utav hans agerande. En helt vanlig familj som nu är i chock. De som känner till familjen kan knappt tro att det är sant. 🥲🥲
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Fint att du har så mycket sympati för förövaren.
- Hur tror du brottsoffret kände det sina sista timmar i livet? Vem räknar med att bli våldtagen när man är på väg att dö? Hur tror du hennes familj och vänner känner det? Hon var inte ens skyddad på sjukhuset, utan skändades så grovt och så hänsynslöst där hon låg utan att kunna värja sig.

Nu har du inte frågat mig. Men användaren har skrivit i ett annat inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av Hvfan72
Bakom denna tragedi finns en fru och döttrar. Föräldrar, syskon. Tänk vilket helvete dessa oskyldiga människor går igenom nu. Han tänkte inte på patienten och hennes anhöriga och inte sin egen familj. Han själv får ju nu ta sitt straff. Han har förstört livet för många. Så sorgligt.

Självklart är det fruktansvärt för kvinnan som utsattes och dennes närstående.
Men jag ser inget fel i att även nämna MGMs oskyldiga anhöriga, MGMs barn kommer bära med sig detta för lång tid. (därmed inte sagt att BOs barn har det lättare, absolut inte).

Med tanke på MGMs barn, måste man i tråden (vilket har gjorts) skriva ut hela hans namn utan minsta maskering? Det har inte ens gått till åtal än.
Citera
2026-09-17, 02:43
Medlem
Bor i Jönköping och detta fall rör både upp många känslor och frågetecken.
Kan någon som läst hela tråden vara bussig och hjälpa till med att sammanfatta den?
Det är väldigt svårt att greppa vad som hänt här när medier valt att lägga locket på och det skrivs väldigt mycket som ännu inte verifierats. Jag har bara skummat tråden i omgångar men det här är mitt försök till en sammanfattning. Rätta mig gärna om något inte stämmer:

Mgm (N*rd) är en manlig sjuksköterska som sägs ha levt ett dubbelliv. Å ena sidan en familjefar och fotbollstränare till ett knattelag, å andra sidan en påstådd "legend" inom nekrofilkretsar, där han sägs ha blivit känd som "Necro" eller "Lord Necro".
Många påståenden florerar om att det aktuella brottsfallet bara är ett i mängden och att det inte bara gäller detta sjukhus utan Sveriges sjukhus i allmänhet, och att inte bara gäller "Lord Necro" utan manliga sjukhusmedarbetare i allmänhet. Det talas om en hänsynslös personalkultur där männen (och de kvinnor som går igång på det) använder patienternas kroppar till att tillfredsställa sig själva.

I det aktuella brottsfallet påstås "Lord Necro" ha blivit påkommen av en kollega när han onanerade framför en äldre kvinnlig patient som låg inför döden. Offret lever inte längre och kan därmed inte ge sin version av det som hänt. Mycket mer än så vet inte eftersom locket är på men ett annat fall som diskuterats mycket i tråden handlar om en yngre kvinnlig patient med tuttar som "en på miljonen". Hon ska ha blivit tafsad på vid varje sjukhusbesök och sägs ha haft så spektakulära tuttar att män från andra avdelningar "vallfärdade" till rummet där hon låg nedsövd för att få en chans att förgripa sig på henne, inklusive "Lord Necro".
Även HR-chefen på sjukhuset har i tråden misstänkliggjorts för inblandning i liknande aktiviteter. Möjligen kan detta vara del av förklaringen till HR-chefens initiala ovilja att avskeda "Lord Necro".
Det har också spekulerats kring ifall det köps eller säljs nekrofilmaterial taget på svenska sjukhus på goresiter.

Vet vi något mer?
Citera
2026-09-17, 16:40
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YE25
Kan någon som läst hela tråden vara bussig och hjälpa till med att sammanfatta den?
Det är väldigt svårt att greppa vad som hänt här när medier valt att lägga locket på och det skrivs väldigt mycket som ännu inte verifierats. Jag har bara skummat tråden i omgångar men det här är mitt försök till en sammanfattning. Rätta mig gärna om något inte stämmer:

Mgm (N*rd) är en manlig sjuksköterska som sägs ha levt ett dubbelliv. Å ena sidan en familjefar och fotbollstränare till ett knattelag, å andra sidan en påstådd "legend" inom nekrofilkretsar, där han sägs ha blivit känd som "Necro" eller "Lord Necro".
Många påståenden florerar om att det aktuella brottsfallet bara är ett i mängden och att det inte bara gäller detta sjukhus utan Sveriges sjukhus i allmänhet, och att inte bara gäller "Lord Necro" utan manliga sjukhusmedarbetare i allmänhet. Det talas om en hänsynslös personalkultur där männen (och de kvinnor som går igång på det) använder patienternas kroppar till att tillfredsställa sig själva.

I det aktuella brottsfallet påstås "Lord Necro" ha blivit påkommen av en kollega när han onanerade framför en äldre kvinnlig patient som låg inför döden. Offret lever inte längre och kan därmed inte ge sin version av det som hänt. Mycket mer än så vet inte eftersom locket är på men ett annat fall som diskuterats mycket i tråden handlar om en yngre kvinnlig patient med tuttar som "en på miljonen". Hon ska ha blivit tafsad på vid varje sjukhusbesök och sägs ha haft så spektakulära tuttar att män från andra avdelningar "vallfärdade" till rummet där hon låg nedsövd för att få en chans att förgripa sig på henne, inklusive "Lord Necro".
Även HR-chefen på sjukhuset har i tråden misstänkliggjorts för inblandning i liknande aktiviteter. Möjligen kan detta vara del av förklaringen till HR-chefens initiala ovilja att avskeda "Lord Necro".
Det har också spekulerats kring ifall det köps eller säljs nekrofilmaterial taget på svenska sjukhus på goresiter.

Vet vi något mer?

Precis, kvinnan med brösten är tydligen nån halvkändis på TikTok/insta dessutom.

Till en början trodde jag det var samma fall det rörde sig om men det var två olika. Vet inte om det uppdagats ännu detta med tutt-fia men det råder ju såklart stor tystnad, men mkt möjligt det kommer ut mer nu i efterspelet av detta fallet. Förhoppningsvis vågar folk snacka mer nu.
Citera
2026-09-17, 22:25
Medlem
Lord Necro var intressant. Han kommer i folkmun numera lyssna till smeknamnet Nekro Nord.
Citera
2026-09-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Nu har du inte frågat mig. Men användaren har skrivit i ett annat inlägg:

Självklart är det fruktansvärt för kvinnan som utsattes och dennes närstående.
Men jag ser inget fel i att även nämna MGMs oskyldiga anhöriga, MGMs barn kommer bära med sig detta för lång tid. (därmed inte sagt att BOs barn har det lättare, absolut inte).

Med tanke på MGMs barn, måste man i tråden (vilket har gjorts) skriva ut hela hans namn utan minsta maskering? Det har inte ens gått till åtal än.

Som svar på ovanstående fråga: nej man måste inte skriva ut hela namnet. Men man kan och bör, enligt min mening. Gärningsmannen bär själv ansvaret för sina handlingar och bör ej skyddas!
Citera
2026-09-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YE25

Vet vi något mer?

Hur kan han misstänkas för grov våldtäkt om han "bara" har onanerat framför brottsoffret? Jag trodde att det åtminstone bör ha skett någon form av penetration för att det ska klassas som grovt? Någon som vet vart gränsdragningen går? Är det brottsoffrets underläge/utsatthet som styr?
Citera
2026-09-18, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeBuddy
Hur kan han misstänkas för grov våldtäkt om han "bara" har onanerat framför brottsoffret? Jag trodde att det åtminstone bör ha skett någon form av penetration för att det ska klassas som grovt? Någon som vet vart gränsdragningen går? Är det brottsoffrets underläge/utsatthet som styr?
Det är väl en spekulation, kanske baserad på snacket som går?

Om misstanken är grov våldtäkt bör handlingen ha bestått av grövre saker än ryktesuppgiften onani, dvs penetration i någon form eller kanske viss typ av oralsex.
Citera
2026-09-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeBuddy

Jag har ingen aning om vad han har gjort, det har inte kommit ut. Imponerande att de så effektivt lyckats lägga "locket på". Säkert har det väl sipprat ut till de som bor i Jönköpingstrakten/jobbar på Ryhov. Jag har hört ngt rykte som mer specifikt beskriver "hur/var han onanerade".
Anledningen att det klassas som grovt är att offret var helt försvarslöst, befann sig på en plats man ska känna sig trygg, samt att offret var i beroendeställning till GM (typ- han utnyttjade sin överordnande position som vårdare).
GM visade extra grov hänsynslöshet mot BO och utnyttjade sin ställning = grov våldtäkt.
Citera
2026-09-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hboy
Som svar på ovanstående fråga: nej man måste inte skriva ut hela namnet. Men man kan och bör, enligt min mening. Gärningsmannen bär själv ansvaret för sina handlingar och bör ej skyddas!
Han ska ha ett jävla straff. Men håll anhöriga utanför
Citera
2026-09-24, 12:02
Medlem
SloppySecondss avatar
Skolexempel på vad Andreas Nord erbjuder .. liten snopp eller vad ska man tro ?
Psykvård och "hemtjänst" när det inte går som tänkt.
Låg BO inte stilla nog för att förgripa sig och förmedla sina goda nyheter som "sjuksköterska".
Alltför tragisk människa.
Citera
2026-09-24, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hboy
Det är bara han själv, dvs Andreas Nord aka Lord Necro som orsakat sina nära anhörigas olycka. Det finns ett allmän intresse att varna för denna sjuka individ. Det väger tyngre än att tysta ner historien med hänsyn till anhöriga.
Har väl för fan inte sagt att historien ska tystas ner.
Idiot
Citera
Idag, 00:56
Medlem
Deeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Precis, kvinnan med brösten är tydligen nån halvkändis på TikTok/insta dessutom.

Om ni inte vet vem det handlar om hur kan ni då veta att det är en halvkändis på TikTok? Var kommer den informationen ifrån eller är det bara spekulationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in