2026-08-27, 02:37
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partykalle
Det var där jag brukade beställa Warsteiner och Radeberger etc tidigare.

Bra service kan jag hålla med om, jag har inga problem med att vänta några dagar. Bara tråkigt att även beställningsutbudet, enligt min erfarenhet, blivit sämre.

Beck's brukar finnas där jag handlar. Är i samma kategori - lättdrucken, i mitt tycke nästan vattnig, tysk lager.

För egen del har jag fått svårt för den typen av öl på senare år. Känns knappt som att man dricker öl, alkoholeffekten uteblir nästan. Det är mer smakmässig "tryck" i en del folköl.
Citera
2026-08-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Finns all möjlig pilsner, lager mm. Pilsner Urquell, Budovar, Zubr, Wisby Pils mm.

Jag tänkte frågan gällde tysk pilsner. Av de du nämner är åtminstone Urquell god, men inte i klass med Radeberger i mitt tycke. Warsteiner var det länge sedan jag drack.
Citera
2026-08-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnuz
Jag tänkte frågan gällde tysk pilsner. Av de du nämner är åtminstone Urquell god, men inte i klass med Radeberger i mitt tycke. Warsteiner var det länge sedan jag drack.

Radeberger är nog den goaste pilsnern på denna jord när jag tänker på det. Ännu godare nu när jag inte längre kan få tag på den.
Citera
2026-08-28, 02:29
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnuz
Zubr är kanonbra. Inte tysk men det känns rätt irelevant för min del. Är det enkomt tysk pilsner du letar efter får du kanske vända dig till SBs personal.
Citera
2026-08-28, 02:32
Medlem
Full-Retards avatar
Näe ingen skillnad då jag bara köper Svensk öl
Citera
2026-09-02, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partykalle
Radeberger är nog den goaste pilsnern på denna jord när jag tänker på det. Ännu godare nu när jag inte längre kan få tag på den.

Har aldrig provat Radeberger men gör en gissning: Är det en lätt småblommig, nästan lite fruktig karaktär du far efter?

Spanska San Miguel har den stilen. Jag gillar den om den är väl kyld. Kör en Fritiofsson och drar Systembolagets produktnummer: 153415

Annars håller jag med det som sagts i tråden: Skillnaden mot en lite dyrare 2,8 är liten.
Senast redigerad av Perkulatorkaffe 2026-09-02 kl. 09:32.
Citera
2026-09-02, 19:24
Medlem
Tycker systemet utbud är bra.
Och Gösser fanns inne.
Du får göra en bokning på nätet annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem