2026-08-11, 20:12
Medlem
Någon annan som tycker sig ha märkt sämre utbud av öl på systemet, främst gällande tysk öl?
Citera
2026-08-11, 20:14
Medlem
olasvenssons avatar
Ja. Inte ens Gösser från Österrike finns..
Citera
2026-08-11, 20:19
Medlem
WetCigarettes avatar
Brukar inte köpa så många olika ölsorter. Men kom ihåg att du alltid kan beställa från deras sortiment. Krävs lite planering och troligtvis måste man köpa en viss mängd, men det är väl inte så tokigt ändå.
Citera
2026-08-11, 20:19
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partykalle
Någon annan som tycker sig ha märkt sämre utbud av öl på systemet, främst gällande tysk öl?
Ja, jag tycker nog det. Vi har ju Ölstudion i Göteborg. Och efter ombyggnaden har den färre sorter än innan, helt galet tycker jag. Jag har gillat Systembolaget, men jag har börjat vända i frågan.
Citera
2026-08-11, 20:20
Moderator
Ancistruss avatar
Ja jag har också tänkt på derät. T.ex. Löwenbräu saknas oftast, likaså t.ex. ovan nämnda Gösser.
Citera
2026-08-11, 20:21
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
Brukar inte köpa så många olika ölsorter. Men kom ihåg att du alltid kan beställa från deras sortiment. Krävs lite planering och troligtvis måste man köpa en viss mängd, men det är väl inte så tokigt ändå.

Du kan beställa så lite som en burk om du vill.
Citera
2026-08-11, 20:24
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Du kan beställa så lite som en burk om du vill.
Jaha, det visste jag inte. Ännu bättre då. Vilken service!
Citera
2026-08-11, 20:38
Medlem
FjodorBajkalsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, jag tycker nog det. Vi har ju Ölstudion i Göteborg. Och efter ombyggnaden har den färre sorter än innan, helt galet tycker jag. Jag har gillat Systembolaget, men jag har börjat vända i frågan.
Jo, men det lär nog aldrig uppstå någon privat motsvarighet till Ölstudion, det krävs ett monopol för det. Det är tydligen inte någon lönsam butik.

Jag är glad att de är tillbaka i Nordstan, även om sortimentet är lite tunnare än vad det var innan ombyggnationen.
Citera
2026-08-11, 20:58
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partykalle

Helt bisarrt dåligt utbud på systemet. Har sökt samt sprungit runt på flertalet systembolag i Stockholms innerstad i veckan för att fåt tag i något så enkelt som ofiltrerad lager, utan någon lycka förutom kanske två sorter. Avveckla systembolaget.
Citera
2026-08-11, 22:13
Medlem
HBTKuks avatar
Det skiljer sig så himla mycket mellan olika butiker, men har inte noterat något sämre utbud på min lokala glasbank.
Citera
2026-08-11, 22:31
Medlem
Jag vet att man ibland måste beställa öl i förväg men många märken verkar ha utgått eller kräver att man köper stora kvantiteter, t.ex. Warsteiner, Radeberger, Astra eller Veltins.

Ovanstående märken tex är ju stora, kända, tillverkare, inga microbryggerier från Amazonas direkt.

Man kan säkert beställa från nätet men min konsumtion är ganska blygsam så känns inte som det är värt det.

Tråkigt att utbudet blivit sämre. Jag var förut anhängare av bolaget just för att jag upplevde utbudet som ganska bra men börjar svänga i frågan, precis som någon annan skrev.
Citera
2026-08-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Ja. Inte ens Gösser från Österrike finns..

Dåligt! Är väl Österrikes mest sålda öl så borde finnas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in