Dravel.
Studien blev tillbakadragen.
Det går inte ens att visa på provmaterialets äkthet.
Så hur ska man då kunna dra slutsatser om tyget.
https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0201272
Än mindre dra slutsatser om "gud".
Det är inte logik att göra det, bara önsketänkande.
Det kan va logiskt för enskilda människor som annars saknar möjlighet att finna mening med sin patetiska existens att finna glädje i en tro tex men det är på inget sätt att anse som allmänmänskligt eller någon universell sanning om "guds" existens och kreationism.
Jag däremot är tillfreds med mitt livs patetiska litenhet inför universum.
För många år sedan försökte jag omringa oändligheten med mitt sinne innan jag insåg att det var fel håll.
Jag är inget.
Kaos är min moder.
Ateism är ett ok begrepp att beskriva detta på men bara i relation till religiocitet. Jag känner dock inte någon egentlig mening i att definiera mej i relation till någon reliocitet.
Ni troende™ kan hålla på bäst ni vill men det är meningslöst att försöka bevisa något som per definition inte går att observera, det är ett dött lopp.
Jag skriver med trademark pga det exeptionella sättet med vilket ni försöker hävda er. De flesta troende kulle aldrig komma på tanken att vara så arroganta inför sin kännedom som ni. Vem tror ni att ni är, kejsarn av portugalien?
Var det även du som försökte få smaka på vetenskapliga bevis för hitlers ondska? Det är så befängt så jag vet inte var jag ska börja. Att ens bestrida en sådan sak tyder på måttlig intelligens så jag ska göra det enkelt för dej:
Ja.
Sen har vi användare askmeaboutjesus. Jag orkar inte ens citera dej.
Att göra beräkningar utifrån en modell för att se om resultaten stämmer överens med verkligheten.
Du gör det enorma felsteget att tro(som i tänka) att detta är samma sak som att hävda modellens absoluta sanning. Jag vet inte om du gör det medvetet eller av ignorans. Förklara dej.
Var det även du som påstod dej vara emot dom kristna dogmorna? Låter som du har träffat jesus i en svår tid i livet, kan det stämma? Har du kanske knarkat lite för mycket och behövde nån att hålla i handen eller fått en smäll på näsan? Det är väldigt intressant att studera ditt beteende i vilket fall. Men hur ska det gå?
Mvh