Citat:
Ursprungligen postat av
Gaul
Du har ju inte ens läst trådstarten. Hade du gjort det så hade du sett att det försäkringsbolag jag har hemförsäkring hos har nekat både mig och uthyraren (vi har samma försäkringsbolag). Självklart har du fel om att jag inte har något att säga till om hur det fixas. Annars hade hyresvärdar kunnat anlita sin kusin för 5 miljoner om det var hål i en innerdörr.
Ja, jag blockerade golvbrunnen helt under dessa 8 timmar.
Precis. Folk har någon slags vanföreställning om att de ska bli en feudalherre bara för de hyr ut sin bostad i andra hand. De tänker att de ska få in 10 000 kr extra i månaden utan att behöva lyfta ett finger, sedan om några år så kan de köpa ytterligare en fastighet och få mer pengar och sluta jobba. Verkligheten är att det är ett stort ansvar att vara hyresvärd. Nu har denna hyresvärd jag hyrt av klantat sig rejält genom att hyra ut en bostad utan kvalitétsdokument, där badrummet är felbyggt, vilket lett till stora vattenskador. Det innebär att han kommer bli fattig istället för rik på sitt uthyrande.
Han sade från början att han inte skulle kräva några pengar av mig. Jag har spelat in detta via min mobil och kommer använda det mot honom ifall han går vidare.
Haha, vad håller du på med egentligen? Du har fuckat upp rejält men verkar bara vara ute efter att hitta ursäkter. Min gissning är att du är en pundare och blandade alkohol + benzo/opiater och somnade i duschen.
"Nu har denna hyresvärd jag hyrt av klantat sig rejält genom att hyra ut en bostad utan kvalitétsdokument, där badrummet är felbyggt, vilket lett till stora vattenskador. Det innebär att han kommer bli fattig istället för rik på sitt uthyrande."
Du skrev nyss att du blockerade golvbrunnen i 8 timmar. Det är helt irrelevant om badrummet är felbyggt då eller inte, varenda jävla badrum i Sverige hade svämmat över och spridit sig vidare om golvbrunnen varit blockerad i 8 timmar.
Du är antingen en ungdom som har sommarlov och trollar, eller en jävla pundare som inte kan ta något som helst ansvar.