Citat:
Ursprungligen postat av
AlanGarner
Kom ihåg att bestrida eventuella kravbrev etc. Skyll allting på honom i alla skriftliga utbyten. Ta på dig noll ansvar så ska du se att det går bra!
Tack för bra tips! Att inte ta ansvar är min specialitet så det kommer nog gå utmärkt. Jag har beslutat mig för att inte kontakta någon advokat än. Det gör jag om jag väl blir stämd.
Citat:
Ursprungligen postat av
burkeen
Så du bor i ett träd stomme hus ?
Nej, det är ett riktigt hus. Vet inte var du har fått det ifrån att jag skulle bo i ett träd.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Ts har helt uppenbart blockerat golvbrunnen (antagligen däckat på golvet) och lämnat vattnet rinnande hela natten. ts skriver att han märkte vattnet först på morgonen, han skriver också att det runnit över tröskeln ut i hallen och ända ut i trappuppgången. Det är sannolikt många tusen liter vatten det handlar om.
Ts är rökt.
Jag är inte rökt, däremot så har du rätt i det andra. Jag har uppskattat att det var 5 000 till 7 000 liter vatten som runnit ut under natten, och golvbrunnen verkar ha varit helt blockerad under denna tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harklank
TS: Läs det jag skrev imorse.
Har åt en vän dragit ett civilmål i domstol med ganska lika omständigheter förrförra året. Han betalde 0 kr.
Ja, jag läste allt du skrev Det är mycket bra tips och jag ska följa det. Jag ska dock inte anlita någon advokat än då jag inte blivit stämd.
Citat:
Ursprungligen postat av
tretiotreslak
Så du märkte inte att det va 10cm vatten i hallen när du hade duschat och gick istället och sov? Du är körd.
Det var först 10 cm vatten i hallen klockan 6 på morgonen. På kvällen när jag satte på duschslangen så var det såklart inte så mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrTomte
Jag försöker förstå vad som egentligen hände samt när i tiden olika saker hände. Jag hoppas att du vill reda ut detta för mig.
Ja, det ska jag göra. Jag gick och duschade runt klockan 2-3 på natten sedan vaknade jag runt klockan 11 på morgonen i duschen och då var där 10 cm vatten i hallen. Jag dränerade detta, sedan torkade jag upp det sista med en mopp. Mot slutet öppnade jag ytterdörren och tog det utanför ytterdörren. Ingen annan person var i närheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
trillian
Det mest troliga är väl att han faktiskt sett dig?
Vad är annars sannolikheten att han ljuger ihop att han sett dig utanför ytterdörren OCH att du de facto just varit det?
Det är ett mycket märkligt case du driver. Låt honom vara ha rätt, precis som han påstår, att du torkade vatten även utanför din ytterdörr.
Han såg ju vattnet i sitt tak och dikterade upp denna historia för att han trodde det skulle hjälpa honom att få ersättning för det hela. Han är god vän med personen jag hyrde av så antagligen vill han inte skylla på hans felkonstruerade dass.