2026-08-09, 17:21
Medlem
Dimaks avatar
när jag väl började gymmet tänkte jag så där , låg då på runt 115 kg och gick runt och tänkte " Ja tjockis på gymmet" idag så tittar jag och tänker "fyfan vad tjock, bra att han är här o försöker blir av med den där" Som iv alla bör tänka isch.
Citera
2026-08-09, 17:23
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Det är väl på Ica när tjockisar har hela kundvagnen fylld med chips som man ser ner på dem. Inte på de som försöker göra något åt saken.

Sen är iof många tjockisar lurade och tror de kan gå ner i vikt genom att gymma samtidigt som de fortsätter fylla kundvagnen på Ica med chips...
Citera
2026-08-09, 17:27
Medlem
supremanics avatar
Är det en fet person som tränar med åtminstone viss ansträngning så ser jag inte ner på den.
Det är annorlunda om det är ett fetto som kommer in och tar en 5 minuters promenad på löpbandet sen sätter sig och tar upp en maskin med att titta på TikTok för de ser jag ner på.
Citera
2026-08-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Har denna diskussion med min sambo.

Jag själv gymmar, och är i mens physique nivå.

Min sambo är rund 100+

Hon påstår att folk som gymmar tittar äcklat på överviktiga och ser ner på dom.

Jag ser det mer som att det är mer imponerande att överviktiga kommer till gymmet.

Jag delar inte hennes version att folk på gymmet ser ner på överviktiga på gymmet.

Vad anser du?

Skulle aldrig falla mig in att stirra på en överviktig person på ett gym. Hade väl mer gjort en mental note att snyggt jobbat att ta sig till gymmet och bry sig om hälsan.

Det är nog enbart en inre känsla och dåligt självförtroende.
Citera
2026-08-09, 17:35
Medlem
dirtysouths avatar
Well det är alltid obehagligt med tjocka människor, kollar inte varken mer eller mindre om jag skulle se en tjockis på gymmet än någon annan stans men klart man funderar över hur det kan ha blivit så där för dem, varför de valt att göra det där mot sig själva
Citera
2026-08-09, 17:36
Medlem
Citat:

Min sambo är rund 100+

Jag ser det mer som att det är mer imponerande att överviktiga kommer till gymmet.

Jag delar inte hennes version att folk på gymmet ser ner på överviktiga på gymmet.

Vad anser du?

Alla ser ner på tjocka. Vare sig man vill eller ej.
Citera
2026-08-09, 17:41
Medlem
DontWantWars avatar
Det stämmer nog betydligt mer hos kvinnofolket eller bland yngre osäkra snubbar, de flesta sköter sig själva. Bara att gymma på och nå sina mål om man är en tjockis, skit i alla andra.
Citera
2026-08-09, 17:45
Medlem
Merwinnas avatar
Det är omöjligt att veta vad folk tänker, och alla på ett ställe tänker ju inte lika, heller. Men om din sambo inte vågar gå på ett innegym (eller hur man ska kalla det) p.g.a. detta, så kan hon väl börja någonstans där det finns andra tjockisar? Där fokus är på mående och hälsa snarare än utseende.

På kommunala simhallar t.ex. brukar det även finnas ett litet gym, och simning är också ett bra sätt att börja träna eftersom man inte belastar lederna. Finns även vattengymnastik. Hon kan ju byta till ett hippare gym senare, när hon kommit ner i en viss vikt och känner sig bekvämare med sin kropp.
Citera
2026-08-09, 17:48
Medlem
graventhulmars avatar
Som tjockis är det tyvärr “damned if you do, damned if you don’t” som gäller. Jag tror de flesta ändå är rimliga nog att uppskatta synen av någon som försöker ta tag i sitt liv, men många kommer tyvärr döma din existens oavsett vad du gör.

”McDonald’s är där borta, du måste ha gått fel” är ett förekommande skämt, men ser samma personer tjockisar på Donken tänker de att de borde gå till ett gym.
Citera
2026-08-09, 17:50
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Jag skulle aldrig ens reflektera över någons kroppstorlek om jag är på gymmet. Eller någon annanstans.
Väldigt konstigt att man skulle döma någon överviktig på gymmet? Kan man aldrig göra rätt liksom??
Citera
2026-08-09, 17:59
Medlem
Citat:

Min sambo är rund 100+

Vad anser du?

Näe inte om dom inte sitter vid maskinen och äter o dricker cola. Är jättebra om dom kommer iväg men sällan jag ser nån 100+ på nån av mina träningar.
Citera
2026-08-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Alla ser ner på tjocka. Vare sig man vill eller ej.

Börjar väl nästan bli norm att vara tjock i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in