2026-08-10, 14:07
Medlem
Bryr mig bara om heta brudar i tighta kläder när jag gymmar. Om jag ens bryr mig om något annat än träningen.
Citera
2026-08-10, 14:41
Medlem
Kastbars avatar
Tycker inte det spelar någon roll alls, alla är ju där av samma anledning - för att ta hand om sin egen hälsa. Däremot kan man tänka att det är positivt att hon eller han vill träna!
Senast redigerad av Kastbar 2026-08-10 kl. 14:50.
Citera
2026-08-10, 14:48
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notwanted
Jag har aldrig varit på ett gym, dyrt och det luktar och hörs. Men jag kollar in när jag går förbi, och de ser rätt vältränade ut och skulle säkert bli förbannade om ett gammalt fetto med bmi 22 vågade sig in.
Slutsatsen är att gym är för vältränade som behöver en plats att träna.
Inte för oss otränade som verkligen behöver träning.
Fetto är inte samma som otränad, och otränad bmi 22 är förmodligen både sjukligt svag och stel.
Citera
2026-08-10, 18:26
Medlem
Gonorres avatar
En blick säger mer än tusen ord..

Gymmet är en väldigt kroppsfixerad miljö så visst är det så.

Människor med komplex är ju väldigt känsliga också och känner av sånt direkt.
Citera
2026-08-11, 03:52
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Har denna diskussion med min sambo.

Jag själv gymmar, och är i mens physique nivå.

Min sambo är rund 100+

Hon påstår att folk som gymmar tittar äcklat på överviktiga och ser ner på dom.

Jag ser det mer som att det är mer imponerande att överviktiga kommer till gymmet.

Jag delar inte hennes version att folk på gymmet ser ner på överviktiga på gymmet.

Vad anser du?
Det låter som att de befinner sig på korrekt plats.
Citera
2026-08-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Har denna diskussion med min sambo.

Jag själv gymmar, och är i mens physique nivå.

Min sambo är rund 100+

Hon påstår att folk som gymmar tittar äcklat på överviktiga och ser ner på dom.

Jag ser det mer som att det är mer imponerande att överviktiga kommer till gymmet.

Jag delar inte hennes version att folk på gymmet ser ner på överviktiga på gymmet.

Vad anser du?
Det finns säkert folk som kollar äcklat men alla är där för att komma i form och med det är det de som känner äckel det är fel på.
Själv har jag tagit upp simning och ofta är det vattengymnastik när jag simmar. I mitt fall är jag smärt jämfört med många i bassängen och lika ofta är jag flodhästen. Men vi alla är där av en och samma orsak där vissa är längre in sin förändringcykel.
Din sambo bör tänka på sitt psyke och även om det finns idioter som dömer så har hon dig och många andra som älskar henne för den hon är.
Citera
2026-08-12, 21:34
Medlem
Personligen, aldrig. Nu är det kanske olika typer av överviktiga personer beroende på vilket gym man går till men mitt gym är ganska ol´school så om någon lagt på lite extra där så antar jag bara att de är tyngdlyftare eller fått barn. Oavsett så kan de nog mer om träning och är starkare än mig.
Citera
Igår, 08:31
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Tjockisar är lätta att se ned på, dock gör jag ej det på gymmet. Alla som går och tränar är duktiga.

Sen är fläskberg lite mer i vägen än andra, vilket kanske kan väcka folkets blinda raseri.
Tjockisar är ju lätta att se överhuvudtaget, de är nästan omöjligt att missa när de kommer framvaggandes. Inte direkt som en kvick, liten dvärg eller något knytt ur muminvärlden.
Citera
Igår, 08:41
Medlem
citymormors avatar
Fetton imponerar sällan på gymmet. Dom anstränger sig inte, gör konstiga övningar, sitter på någon stolcykelmaskin och pillar på telefonen utan att ta i.
Kommer dit, går 7 minuter på ett löpband, pillar med någon annan maskin, pratar med någon i 15 minuter, går hem.

Självklart finns det undantag men jag har inte sett någon tjockis anstränga sig, det är ju därför dom är tjocka så det hänger ihop. Att gå gymmet verkar mest handla om att kunna säga att dom tränar och är duktiga. Men dom har ju något fel på ämnesomsättningen eller något annat fel osv osv.
Diet hit och dit och ursäkter, på Lördagar måste man ju få äta lite nu när jag tränar.

Att se ut som michelinmannen är onaturligt och dekadent, brist på vilja och ett tecken på psykisk ohälsa som hanteras genom att vräka i sig fett och socker.
Citera
Igår, 10:07
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Självklart finns det undantag men jag har inte sett någon tjockis anstränga sig, det är ju därför dom är tjocka så det hänger ihop. Att gå gymmet verkar mest handla om att kunna säga att dom tränar och är duktiga. Men dom har ju något fel på ämnesomsättningen eller något annat fel osv osv.
Diet hit och dit och ursäkter, på Lördagar måste man ju få äta lite nu när jag tränar.

Att se ut som michelinmannen är onaturligt och dekadent, brist på vilja och ett tecken på psykisk ohälsa som hanteras genom att vräka i sig fett och socker.

Jag har känt ett kvinnligt fetto som definitivt tränade hårt så svetten lackade, ibland dubbla grupp-pass och så. Jag anade att vikten berodde på hetsätning.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in