2026-08-08, 14:25
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Ett faktum.

Varför utesluta någon som är ond?
Kan TS utveckla skils för att omvandla den onde kanske, kanske inte?

För att besvara detta ja jag kan omvandla det onda till god/positiv oftast med ett enkelt hej, så går allt negativit bort har jag lagt märke till. Men det sker inte i vårt land, tyvärr. (inte ofta i alle fall kanske en gång vart 3-4 månad! om ens det.

Dvs. den personen som ser ond/obehaglig ut säger hej till mig.
Citera
2026-08-08, 14:27
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Hej!

Inte här amigo, det måste i det verkliga livet, vilket sker inte ofta i vårt land.
Sedan vet jag inte hur du liknar.
Citera
2026-08-08, 14:29
Medlem
Sqrbankens avatar
Yes, förstår vad du menar.

Jag känner av en dålig vibe direkt och i nästan alla gånger av alla är min initiala dom korrekt - visat sig efter en tid på exempelvis arbetsplatser då du tvingas ha med skithögar och göra.

Vill dra det så långt att jag påstår mig kunna känna av det rörande offentliga personer genom rutan också, domar som dock är svåra att bevisa för mig själv eftersom jag inte har med dessa filurer att göra

Användaren Fanten nämnde NPF vilket är intressant. Har själv ADHD.
Citera
2026-08-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Hej!

Den människa jag är nu började bildas under gymnasiet innan dess visste jag inte ens vad god eller ond människa är för något. Jag brukade inte ens kolla vem som gick förbi mig.
Men det även denna tid som denna personlighet började utvecklas dvs. att jag blev mera medveten om att vi bor i en ganska opålitligt och misstänksam värld, där det finns onda och goda människan.
Men nåväl och nu till saken.

Så fort jag ser en människa kan jag känna av om denna person är normal, god, ond eller allmänt otrevlig. Till och med obehaglig.
Det låter sjukt men jag vet inte vad det beror på kan vara allting ifrån vibbar, energi, ögonkontakt osv. Svårt att sätta fingret på vad det kan vara.

Nu tänkte jag fråga er känner ni igen er dvs. så fort ni ser någon så får denna person en stämpel på sig som väldigt obehaglig och ond, så pass mycket att jag måste ta någon annan väg nästa gång för att undvika se äcklet.
Eller att jag sekunden senare ser en annan person och tänker: oj vilken trevlig person undra vad han bär på i sinne. Verkar vara toppen grabb.

Känns allt detta bekant?

Jag tänkte exakt så när jag var ung
Men det har visat sig att jag ofta hade helt fel om olika personer, inte alltid
Man kan inte se om en person är god, eller ond
De kanske ser sura ut när du möter dom. För att du ser sur ut
Eller att de bara mår allmänt dåligt, är osäkra osv,,,
Citera
2026-08-08, 14:31
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
(hoppas jag förstår dig rätt nu, rätta mig)
när jag ser en människa ute på gatan i vårt land så brukar jag sätt "ett etnicitet namn" på personen beroende på ansikte och person har hund eller inte. Lättar för mig att komma ihåg personen.

Sen om jag ska vara ärligt så bryr jag mig inte om personens tankar om mig.

Tycker inte du är speciellt unik i ditt sätt att tänka. Du sätter gärna stämplar på hur folk är utan att veta hur det ligger till och du bryr dig inte om det faktiskt är sant eller inte. Precis som majoriteten av hur de flesta andra generaliserar om andra människor, som egentligen är medmänniskor.
Senast redigerad av Full-Retard 2026-08-08 kl. 14:36.
Citera
2026-08-08, 14:32
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken

Jag känner av en dålig vibe direkt och i nästan alla gånger av alla är min initiala dom korrekt - visat sig efter en tid på exempelvis arbetsplatser då du tvingas ha med skithögar och göra.

Vill dra det så långt att jag påstår mig kunna känna av det rörande offentliga personer genom rutan också, domar som dock är svåra att bevisa för mig själv eftersom jag inte har med dessa filurer att göra

Då är jag åtminstonde inte ens om denna personlighet.
Senast redigerad av swedenistani 2026-08-08 kl. 14:44.
Citera
2026-08-08, 14:34
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag tänkte exakt så när jag var ung
Men det har visat sig att jag ofta hade helt fel om olika personer, inte alltid
Man kan inte se om en person är god, eller ond
De kanske ser sura ut när du möter dom. För att du ser sur ut
Eller att de bara mår allmänt dåligt, är osäkra osv,,,

Måste säga att jag inte håller med dig här, det syns för mig tydligt och klart. Bara blicken säger allt som jag säger...
Citera
2026-08-08, 14:36
Medlem
Anybodykillers avatar
Jag är så dålig på att läsa av människor att jag utgår från att jag har dåligt omdöme och tar dem för vad de är. Samtidigt så feltolkar folk ofta mig med. Jag kan omöjligt veta allt om dem heller så då ger jag ett "benefit of the doubt".
Citera
2026-08-08, 14:48
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken

Förtydliga detta:
Vill dra det så långt att jag påstår mig kunna känna av det rörande offentliga personer genom rutan också,
Det lät intressant.
Citera
2026-08-08, 14:55
Medlem
Citat:
Den människa jag är nu började bildas under gymnasiet innan dess visste jag inte ens vad god eller ond människa är för något. Jag brukade inte ens kolla vem som gick förbi mig.
Men det även denna tid som denna personlighet började utvecklas dvs. att jag blev mera medveten om att vi bor i en ganska opålitligt och misstänksam värld, där det finns onda och goda människan.
Men nåväl och nu till saken.

Så fort jag ser en människa kan jag känna av om denna person är normal, god, ond eller allmänt otrevlig. Till och med obehaglig.
Det låter sjukt men jag vet inte vad det beror på kan vara allting ifrån vibbar, energi, ögonkontakt osv. Svårt att sätta fingret på vad det kan vara.

Nu tänkte jag fråga er känner ni igen er dvs. så fort ni ser någon så får denna person en stämpel på sig som väldigt obehaglig och ond, så pass mycket att jag måste ta någon annan väg nästa gång för att undvika se äcklet.
Eller att jag sekunden senare ser en annan person och tänker: oj vilken trevlig person undra vad han bär på i sinne. Verkar vara toppen grabb.

Känns allt detta bekant?
Jag är skitdålig på att bedöma personer med glasögon för glasögonen förvränger ögonen och döljer ofta ögonbrynen,
men annars har jag bara haft något mycket fel på tre i hela mitt liv. (Två var bättre, en var sämre.)
Det ligger något i talesättet "Ögonen är själens spegel".
Även andra delar av ansiktet säger en hel del.
Citat:
Varför utesluta någon som är ond?
Kan TS utveckla skils för att omvandla den onde kanske, kanske inte?
Varför slösa energi på att försöka ändra onda? Det borde vara deras eget jobb att fixa till sig.
DÄREMOT lägga energi på att stoppa t ex mobbare.

Undantag kan vara om det är en grupp där man inte kan undvika dem och inte kan bli av med dem.
Citat:
För att besvara detta ja jag kan omvandla det onda till god/positiv oftast med ett enkelt hej, så går allt negativit bort har jag lagt märke till. Men det sker inte i vårt land, tyvärr. (inte ofta i alle fall kanske en gång vart 3-4 månad! om ens det.

Dvs. den personen som ser ond/obehaglig ut säger hej till mig.
Om det är så enkelt har du MISSBEDÖMT, de är inte onda snarare bara sura för något.
Citera
2026-08-08, 14:58
Avslutad
Citat:
Måste säga att jag inte håller med dig här, det syns för mig tydligt och klart. Bara blicken säger allt som jag säger...

Googla "splitting" inom psykologi.

Det är ingen superkraft. Snarare tvärtom.
Citera
2026-08-08, 15:00
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Jag är skitdålig på att bedöma personer med glasögon för glasögonen förvränger ögonen och döljer ofta ögonbrynen,
men annars har jag bara haft något mycket fel på tre i hela mitt liv. (Två var bättre, en var sämre.)
Det ligger något i talesättet "Ögonen är själens spegel".
Även andra delar av ansiktet säger en hel del.
Varför slösa energi på att försöka ändra onda? Det borde vara deras eget jobb att fixa till sig.
DÄREMOT lägga energi på att stoppa t ex mobbare.

Undantag kan vara om det är en grupp där man inte kan undvika dem och inte kan bli av med dem.
Om det är så enkelt har du MISSBEDÖMT, de är inte onda snarare bara sura för något.

Vem vet, allt kan vara missbedömningar? men en hel del kan absolut inte vara missbedömningar och jag säger det igen bara blicken, usch när jag nu tänker på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in