Citat:
Ursprungligen postat av
swedenistani
Den människa jag är nu började bildas under gymnasiet innan dess visste jag inte ens vad god eller ond människa är för något. Jag brukade inte ens kolla vem som gick förbi mig.
Men det även denna tid som denna personlighet började utvecklas dvs. att jag blev mera medveten om att vi bor i en ganska opålitligt och misstänksam värld, där det finns onda och goda människan.
Men nåväl och nu till saken.
Så fort jag ser en människa kan jag känna av om denna person är normal, god, ond eller allmänt otrevlig. Till och med obehaglig.
Det låter sjukt men jag vet inte vad det beror på kan vara allting ifrån vibbar, energi, ögonkontakt osv. Svårt att sätta fingret på vad det kan vara.
Nu tänkte jag fråga er känner ni igen er dvs. så fort ni ser någon så får denna person en stämpel på sig som väldigt obehaglig och ond, så pass mycket att jag måste ta någon annan väg nästa gång för att undvika se äcklet.
Eller att jag sekunden senare ser en annan person och tänker: oj vilken trevlig person undra vad han bär på i sinne. Verkar vara toppen grabb.
Känns allt detta bekant?
Jag är skitdålig på att bedöma personer med glasögon för glasögonen förvränger ögonen och döljer ofta ögonbrynen,
men annars har jag bara haft något mycket fel på tre i hela mitt liv. (Två var bättre, en var sämre.)
Det ligger något i talesättet "Ögonen är själens spegel".
Även andra delar av ansiktet säger en hel del.
Citat:
Ursprungligen postat av
hidden-nick
Varför utesluta någon som är ond?
Kan TS utveckla skils för att omvandla den onde kanske, kanske inte?
Varför slösa energi på att försöka ändra onda? Det borde vara deras eget jobb att fixa till sig.
DÄREMOT lägga energi på att stoppa t ex mobbare.
Undantag kan vara om det är en grupp där man inte kan undvika dem och inte kan bli av med dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
swedenistani
För att besvara detta ja jag kan omvandla det onda till god/positiv oftast med ett enkelt hej, så går allt negativit bort har jag lagt märke till. Men det sker inte i vårt land, tyvärr. (inte ofta i alle fall kanske en gång vart 3-4 månad! om ens det.
Dvs. den personen som ser ond/obehaglig ut säger hej till mig.
Om det är så enkelt har du MISSBEDÖMT, de är inte onda

snarare bara sura för något.