2026-08-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Sanna Hill har väl säkert fått sitt levebröd på att vara med i rörelsen, går ingen nöd på henne. Brukar väl vara så här på de politiska ytterkanterna att det är avhopp, splittring, nybildning om vart annat.

Sen är det väl tråkigt när fruntimmer väljer kassa män och sen vill ha något annat att skylla på än sina egna val.
Hur kan man få sitt levebröd från rörelsen? Var kommer pengarna ifrån? Frågar pga okunskap.
Citera
2026-08-10, 16:48
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Eller så tar man kloka beslut från början. Hur kan man vara så dum att man ligger med och senare skaffar barn med en idiot man sedan blir rädd för?

Du är med i en destruktiv rörelse, du har knappast tagit kloka beslut från början.

Vi vet inte vad som hänt men det är ju uppenbart att Hill tagit klokare steg än du på senare tid.
Senast redigerad av MrKyoto 2026-08-10 kl. 16:54.
Citera
2026-08-10, 16:50
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Mycket underhållande tråd. Och, ja, jag har läst hela.

Det är spännande att se hur begåvningsreserven kommer springande för att bekräfta det som Sanna säger. Jag har nämligen, till skillnad från de flesta andra här i tråden, läst hela artikeln i DN. Och inte nog med det, jag har förstått den också.

Ni fattiglappar skyller på globohomo-jude-libtards när det i själva verket är så att ni inte har råd att prenumerera på DN. Detta eftersom ”lönen” från Samhall går in på mammas konto och så får ni veckopeng.

Det är konstigt att ni ”nationella” är så nationella att ni inte behärskar stavning eller grundläggande svensk grammatik. Extra roligt blir det när ni låtsas vara kvinnor (som bara postar incel-propaganda) eller högutbildade (utan att kunna stava speciellt bra). Jodå, allt som skrivs på flashback är sant.

Hade bara incel-klubben, som sitter och suktar efter Sanna, haft vett att hålla käften så hade kanske hennes åsikter om kvinnosynen i ”rörelsen” inte blivit så bekräftade som de har blivit nu. Hon har hundra procent rätt och ni svagbegåvade nollor har just bevisat att det hon säger är sant. Grattis!

Det kommer förhoppningsvis mer så det ska bli spännande att följa och blir det en bok så köper jag den. Utan någon som helst tvekan. Alltid retar det någon korkad wannabe-nazze.
Ännu mer underhållande är det att se språkpolisen, som anser sig högutbildad, kanske en nutida universitetsexamen, ta rygg på DN, LMAO!
Citera
2026-08-10, 16:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har aldrig, och kommer aldrig att ta, avhoppare seriöst, som går ut publikt med kritik efter att de har hoppat av.
Citera
2026-08-10, 16:52
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Är du dum i huvudet? Det här är Hills egen anekdotiska utsaga. Varför ska vi tro på den? Det är uppenbart att hon är ute efter att skada rörelsen i något hämndsyfte. Hon vet att medierna nappar direkt på "kvinnohat", så det är en mycket genomskinlig agenda som tant Hill bedriver.

Varför ska vi inte tro på den?
Citera
2026-08-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
https://www.dn.se/sverige/kvinnohat-far-sanna-hill-att-hoppa-av-efter-18-ar-inom-extremhogern/

Vad tycker ni om det här då? Oväntat?
Det tog alltså 18-år att inse att högerextremister har en sexistisk kvinnosyn...
Citera
2026-08-10, 17:02
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Mycket underhållande tråd. Och, ja, jag har läst hela.

Det är spännande att se hur begåvningsreserven kommer springande för att bekräfta det som Sanna säger. Jag har nämligen, till skillnad från de flesta andra här i tråden, läst hela artikeln i DN. Och inte nog med det, jag har förstått den också.

Ni fattiglappar skyller på globohomo-jude-libtards när det i själva verket är så att ni inte har råd att prenumerera på DN. Detta eftersom ”lönen” från Samhall går in på mammas konto och så får ni veckopeng.

Det är konstigt att ni ”nationella” är så nationella att ni inte behärskar stavning eller grundläggande svensk grammatik. Extra roligt blir det när ni låtsas vara kvinnor (som bara postar incel-propaganda) eller högutbildade (utan att kunna stava speciellt bra). Jodå, allt som skrivs på flashback är sant.

Hade bara incel-klubben, som sitter och suktar efter Sanna, haft vett att hålla käften så hade kanske hennes åsikter om kvinnosynen i ”rörelsen” inte blivit så bekräftade som de har blivit nu. Hon har hundra procent rätt och ni svagbegåvade nollor har just bevisat att det hon säger är sant. Grattis!

Det kommer förhoppningsvis mer så det ska bli spännande att följa och blir det en bok så köper jag den. Utan någon som helst tvekan. Alltid retar det någon korkad wannabe-nazze.

Hur mycket vill du slå vad om? Mvh korkad wannabe-nazze

PS. Begåvningsreserv är ingen förolämpning, begreppet har använts historiskt för belysa outnyttjade resurser i annars resurssvaga miljöer exv intelligenta barn i en fattig storbarnsfamilj. Hur mycket pengar ville du slå vad om förresten? Tänker att pengarna går i en rak donation till AFS eller liknande så vore kul om det blev en ordentlig summa. Tjänar du bra eller?
Citera
2026-08-10, 17:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Är du dum i huvudet? Det här är Hills egen anekdotiska utsaga. Varför ska vi tro på den? Det är uppenbart att hon är ute efter att skada rörelsen i något hämndsyfte. Hon vet att medierna nappar direkt på "kvinnohat", så det är en mycket genomskinlig agenda som tant Hill bedriver.

Varken du eller jag vet hur hon har blivit behandlad i denna krets. Om vi antar att hon blivit dåligt behandlad - tycker du då att hon är illojal för att hon lämnar?
Citera
2026-08-10, 17:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Kanske inte det men det stärker varumärket och ger i sin tur lukrativa uppdrag. Hon är inne i värmen igen och nu har hon chansen att tälja guld. Det är så åsiktkorridoren hålls i schakt.

Tror inte hon kommer få några ”lukrativa uppdrag” för att hon stärker sitt varumärke som avhoppad nasse. Dessa gamla avhoppare brukar oftast bli fritidsledare eller föreläsare i skolor. Det brukar inte gå så bra för dem.
Citera
2026-08-10, 17:23
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tror inte hon kommer få några ”lukrativa uppdrag” för att hon stärker sitt varumärke som avhoppad nasse. Dessa gamla avhoppare brukar oftast bli fritidsledare eller föreläsare i skolor. Det brukar inte gå så bra för dem.

Kommer bli intressant att följa (om det nu blir en offentlig resa). Hill har varit mer framgångsrik än de flesta inom "rörelsen".

Personligen är jag högerliberal och mycket skeptisk till vänstern men jag har full förståelse för Hills val. I hennes fall måste man nog gå till vänstern som avhoppare, och det är lättare för en kvinna än en man att existera i den kontexten.
Citera
2026-08-10, 17:25
Avslutad
Hela den här historien är ju som om Greta Thunberg plötsligt skulle dyka upp som programledare på Riks. Vänstern skulle bli skogstokiga, anklaga henne för förräderi, kalla henne för nedsättande epitet, och misstänkliggöra hennes intentioner. Precis som de flesta på motsatta sidan gör här inne.
Reaktionerna är inte konstiga alls.
Citera
2026-08-10, 17:28
Medlem
Hamprs avatar
.. så vad består detta "kvinnohat" av rent konkret? Det kan betyda vad som helst i dagens samhälle.

Av det jag har upplevt av nationella högern så finns det absolut inget kvinnohat, men då menar jag inte heller t ex nazister från NMR eller sossepatrioter från SD. I generella drag så eftersträvas det ju traditionella könsroller i dessa kretsar och det är inget kvinnohat i sig självt.
Om man ska generalisera så är det betydligt mer sannolikt att t ex någon från NMR och liknande är våldsam på ett personligt plan likt diverse vänsterkräk.

Skulle inte förvåna mig om hon rört sig i slutna kretsar och sedan applicerat den bilden på hela rörelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in