2026-08-07, 20:07
Medlem
De är för att vi vita män inte fryser lika lätt som andra.
Citera
2026-08-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?
Att gå omkring i kortbyxor är en vänstergrej. Jag har aldrig varit politisk men flera av mina vänner och kollegor har varit med i olika vänsterorganisationer och flera av dem tillhör definitivt kategorin som du beskriver i trådstarten. April-oktober verkar vara kortbyxperioden i deras värld..

Nu tycker jag att 17 grader är tillräcklig temp för kortbyxor men när det kryper ner mot 14 är det mer ett statement för att visa att "jag är rebell och gör som jag vill".. säkert också delvis som du skriver, att visa upp sina ben för kvinnor.
Citera
2026-08-07, 20:22
Medlem
Yamahavanas avatar
Jag går i shorts ända in i December. När det börjar bli minusgrader så lägger jag ner. Går i shorts av en enda anledning - Jag tycker det är bekvämt. Klär sällan upp mig.

När jag var mellan 14-24 ungefär, kunde jag inte gå utanför dörren om jag inte var snyggt klädd, och hade jeans eller något annat vettigt på mig. Efter 25, var det precis som att jag bara säckade ihop xD

Är väl något med åldern, att man skiter i hur man ser ut. Nu är det 100% bekvämlighet som gäller. Sen får det ju inte se ut helt åt helvete heller. Gillar ändå att ha lite stilrena kläder. Svart hoodie, med vit text och några svarta schyssta shorts också. Oftast Nike, alltid syntetiskt material. Aldrig tyg eller mjukis-shorts. Går bara inte!

Nu är jag snart 40. Och kommer fortsätta klä mig som en slashas!
Citera
2026-08-07, 20:23
Medlem
Har haft sandaler, shorts och t-shirt eller skjorta sedan juni, är det kallt på natten kan jag dra på en hoddie.

Men så är jag också svensk, jag läcker inte så mycket värme, har t.ex. en kuk som drar ihop sig i kyla osv. Vit på riktigt.
Ni mörkermän borde inte bo här, ni kan inte uppskatta det som oss. Lika lite som jag hör hemma i öknen eller i djungeln.
Citera
2026-08-07, 20:23
Medlem
Yamahavanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Att gå omkring i kortbyxor är en vänstergrej. Jag har aldrig varit politisk men flera av mina vänner och kollegor har varit med i olika vänsterorganisationer och flera av dem tillhör definitivt kategorin som du beskriver i trådstarten. April-oktober verkar vara kortbyxperioden i deras värld..

Nu tycker jag att 17 grader är tillräcklig temp för kortbyxor men när det kryper ner mot 14 är det mer ett statement för att visa att "jag är rebell och gör som jag vill".. säkert också delvis som du skriver, att visa upp sina ben för kvinnor.

Jag är så långt ifrån vänster du bara kan komma. Men kör shorts större delen av året. Tror du lägger lite för stor vikt vid ett sketet klädesplagg...
Citera
2026-08-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Män ska inte bära shorts.
Tvärtom, män ska ha shorts på sommaren. Kvinnor klänning.
Citera
2026-08-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamahavana
Jag är så långt ifrån vänster du bara kan komma. Men kör shorts större delen av året. Tror du lägger lite för stor vikt vid ett sketet klädesplagg...
Spelar faktiskt ingen som helst roll för mej, folk får ha på sig vad dom vill. I mitt inlägg konstaterade jag endast att bland mina bekanta och kollegor så är det tydligt att kortbyx-trenden har vänsterlutning.

Om du vill ha kortbyxor året runt och röstar höger bryr jag mej inte om men för din hygiens skull bör det väl inte vara sketna kortbyxor?
Citera
2026-08-07, 20:37
Medlem
Yamahavanas avatar
Citat:
Spelar faktiskt ingen som helst roll för mej, folk får ha på sig vad dom vill. I mitt inlägg kontrasterade jag endast att bland mina bekanta och kollegor så är det tydligt att kortbyx-trenden har vänsterlutning.

Om du vill ha kortbyxor året runt och röstar höger bryr jag mej inte om men för din hygiens skull bör det väl inte vara sketna kortbyxor?

Och där fick man det bekräftat. Autismen är 100-procentig här. Bra att veta, om vi råkar stöta på varandra i någon annan tråd.

Då vet jag att jag måste vara övertydlig, och förklara saker på samma nivå som man måste göra för att ett litet barn ska kunna förstå vad man menar.
Citera
2026-08-07, 20:38
Medlem
Citat:
Och där fick man det bekräftat. Autismen är 100-procentig här. Bra att veta, om vi råkar stöta på varandra i någon annan tråd.

Då vet jag att jag måste vara övertydlig, och förklara saker på samma nivå som man måste göra för att ett litet barn ska kunna förstå vad man menar.
Din fjant
Citera
2026-08-07, 20:41
Medlem
Yamahavanas avatar
Citat:
Din fjant
Tung comeback. Riktigt tung!
Citera
2026-08-07, 20:42
Medlem
Citat:
Tung comeback. Riktigt tung!
Som sagt, din fjant
Citera
2026-08-07, 20:52
Medlem
Är det över 16 grader kan man ha shorts som vit man. Stäng tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in