Citat:
Ursprungligen postat av
Smetenigatan
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?
Att gå omkring i kortbyxor är en vänstergrej. Jag har aldrig varit politisk men flera av mina vänner och kollegor har varit med i olika vänsterorganisationer och flera av dem tillhör definitivt kategorin som du beskriver i trådstarten. April-oktober verkar vara kortbyxperioden i deras värld..
Nu tycker jag att 17 grader är tillräcklig temp för kortbyxor men när det kryper ner mot 14 är det mer ett statement för att visa att "jag är rebell och gör som jag vill".. säkert också delvis som du skriver, att visa upp sina ben för kvinnor.