2026-08-07, 12:01
Medlem
Reklam som försöker imitera musik. Då stänger jag av radion och lyssnar på motorn.
Citera
2026-08-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Är ju inte en låt men när jag hörde Laila skratta sitt häxskratt varannan minut..
Ja, den trion går inte att lyssna på mer än 11 sekunder.
Citera
2026-08-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
För egen del stänger jag av radion (eller byter kanal) om de spelar något med Michael Jackson, eller om de sätter på rap eller hiphop.

Vad gäller MJ så är det så enkelt att jag växte upp medan han blev stor artist, och på den tiden spelade radion så mycket av hans musik att jag fick en överdos redan som tonåring. Jag var aldrig särskilt förtjust i hans musik, så att få den serverad femtielva gånger om dagen på radion gjorde inte saken bättre.

Vad gäller rap och hiphop så är det ännu enklare: det är inte musik. Visst finns det en del enstaka låtar (främst från tidiga 80-talet) som jag kan tänka mig lyssna till, men de är få och spelas i stort sett aldrig på radion numera.

Äntligen nån mer än jag som inte kan med MJ!
Bästa med svensk sommar på MixMegapol är att man slipper höra honom 1-3 gånger om dan 😇
Det finns så mycket bra musik så varje pass behöver inte känna att de måste inleda med honom tycker jag.
Det stånkandet och stönjandet i alla hans låtar kan jag vara utan.
Citera
2026-08-07, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Vi hade radion på i jobbet ständigt förut och Radio Rix, nu är det säkert 10 år sen, men varje gång Annie Lennox och sweet dreams dök upp, kanske 2-3 ggr per dag, då mådde man illa hehe.....jag hatar den låten....
Haha, det stämmer. Jag får migrän oxh blykeps när jag hör den. Eurythmics/Lennox ger mig oförklarliga krypningar.
Även den musiken från ca 2000-ca 2010 där man körde någon hybrid av pop/rock får mig att må dåligt. Orkar inte söka exempel dock, men jag tror många fattar vad jag menar.
Edit, allt med Kings of Leon tex, Foo Fighters mm
Senast redigerad av Lelleolsson 2026-08-07 kl. 12:18.
Citera
2026-08-07, 12:17
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Ja dansband och hiphop/rap är bara intetsägande eller störigt att lyssna på.
Är bara en blandning av ljud inte musik
Citera
2026-08-07, 12:20
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Jag gillar inte dom där populära låtarna som någon ung svensk tjej sjunger om fylla och ligga och sånt .

Dom känns för pinsamma att lyssna på
Citera
2026-08-07, 12:37
Medlem
falconer8s avatar
Allt med Håkan Hellström naturligtvis! Eftersom han är så jävla omusikalisk och talanglös och har olyssningsbara låtar.

Och även " Living next door to Alice." Med Smokie Fruktansvärt uttjatad och tråkig låt! Klarar inte av att lyssna på den!

Och till sist: " The Wall." Med Pink Floyd. Extremt dålig, irriterande och intetsägande låt!
Helt idiotisk " musik" faktiskt.!
Senast redigerad av falconer8 2026-08-07 kl. 12:39.
Citera
2026-08-07, 12:47
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CandyForcester
Programmet "Snedtänkt" går väl att lyssna på men jag får krypningar av introt. Tänk en utvecklingsstörd unge som provar olika uttal av ordet "Snedtänkt" till ackompanjemang av husbandet till amatörteatergruppen "Hellre än bra" ...

Vad som får mig att stänga av snabbt är kanske ingen specifik musik men däremot "Ring P1" eller allt som har med sport att göra. Intervjuer och kallprat mellan de "riktiga" programpunkterna i P1 Morgon kan också vara svåra att uthärda.
Hur kan man ha något emot ring p1?
Stor humor när någon rättshaverist ringer och möts av politiskt korrekta svar.

För övrig är alla deltagande i melodifestivalen sådana som passar i på frågan.
Citera
2026-08-07, 12:58
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Haha, det stämmer. Jag får migrän oxh blykeps när jag hör den. Eurythmics/Lennox ger mig oförklarliga krypningar.
Även den musiken från ca 2000-ca 2010 där man körde någon hybrid av pop/rock får mig att må dåligt. Orkar inte söka exempel dock, men jag tror många fattar vad jag menar.
Edit, allt med Kings of Leon tex, Foo Fighters mm

Ja precis ett helvete när man satt där och så kom den där jävla Eurythmics/Lennox sweet dreams igen haha, sen finns det ju andra låtar också, we built this city med Starship, men sweet dreams låten är fortfarande en hatobjekt. Nu kör vi 45 minuter nonstop hörde man och Sweet Dreams inledde
Citera
2026-08-07, 13:08
Avstängd
Tänd ett ljus, då byter jag kanal direkt.
Hon har blommor i sitt hår likadant.
Citera
2026-08-07, 13:13
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Allt med Håkan Hellström naturligtvis! Eftersom han är så jävla omusikalisk och talanglös och har olyssningsbara låtar.

Och även " Living next door to Alice." Med Smokie Fruktansvärt uttjatad och tråkig låt! Klarar inte av att lyssna på den!

Och till sist: " The Wall." Med Pink Floyd. Extremt dålig, irriterande och intetsägande låt!
Helt idiotisk " musik" faktiskt.!
Håkan Hellström då har man stor lust att kasta ut radion det går bara inte lyssna på med den "sång" rösten öronen blöder ju
Citera
2026-08-07, 13:14
Medlem
george.sthlms avatar
Allt med, av och för Zara Larsson. Can't take it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in