2026-08-07, 11:06
Medlem
Det absolut värsta jag kan höra är Tomas Ledins gamla dänga ”Hollywood”.

Hans uttal av ”Hollywood” och hans nasala ”na na na” gör mig fysiskt sjuk. Så när jag sitter där i bilen är det bara att dra ned volymen till noll. Och vänta tilsl förhoppningsvis nästa låt är igång

Vilka låtar triggar detta hos er?
Citera
2026-08-07, 11:09
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander

Hans uttal av ”Hollywood” och hans nasala ”na na na” gör mig fysiskt sjuk. Så när jag sitter där i bilen är det bara att dra ned volymen till noll. Och vänta tilsl förhoppningsvis nästa låt är igång

Dansband eller hiphop kan vara därför radion nästan aldrig är på nu för tiden förr var radion på dygnet runt men på väldigt låg volym på nätterna
Citera
2026-08-07, 11:13
Medlem
För egen del stänger jag av radion (eller byter kanal) om de spelar något med Michael Jackson, eller om de sätter på rap eller hiphop.

Vad gäller MJ så är det så enkelt att jag växte upp medan han blev stor artist, och på den tiden spelade radion så mycket av hans musik att jag fick en överdos redan som tonåring. Jag var aldrig särskilt förtjust i hans musik, så att få den serverad femtielva gånger om dagen på radion gjorde inte saken bättre.

Vad gäller rap och hiphop så är det ännu enklare: det är inte musik. Visst finns det en del enstaka låtar (främst från tidiga 80-talet) som jag kan tänka mig lyssna till, men de är få och spelas i stort sett aldrig på radion numera.
Citera
2026-08-07, 11:15
Medlem
Musikopps avatar
Everybody av Backstreet Boys är sjukt dålig. Enformig basslinga och ettrig diskant. Rakt av en usel låt som tyvärr fortfarande hörs en del i radion.
Citera
2026-08-07, 11:26
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Vi hade radion på i jobbet ständigt förut och Radio Rix, nu är det säkert 10 år sen, men varje gång Annie Lennox och sweet dreams dök upp, kanske 2-3 ggr per dag, då mådde man illa hehe.....jag hatar den låten....
Citera
2026-08-07, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Dansband eller hiphop kan vara därför radion nästan aldrig är på nu för tiden förr var radion på dygnet runt men på väldigt låg volym på nätterna

Ja dansband och hiphop/rap är bara intetsägande eller störigt att lyssna på.
Citera
2026-08-07, 11:31
Medlem
Inte nån låt men Leif Lind "Snedtänkt" får det att krypa i kroppen av obehag.
Citera
2026-08-07, 11:32
Medlem
Anybodykillers avatar
De svenska gymnastiklärarnas nationalsång Europe - the final countdown.
Löjligt överspelad följt av loreen euphoria. Det är inga dåliga låtar men man får migrän av dem.
Citera
2026-08-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtochstorm

Programmet "Snedtänkt" går väl att lyssna på men jag får krypningar av introt. Tänk en utvecklingsstörd unge som provar olika uttal av ordet "Snedtänkt" till ackompanjemang av husbandet till amatörteatergruppen "Hellre än bra" ...

Vad som får mig att stänga av snabbt är kanske ingen specifik musik men däremot "Ring P1" eller allt som har med sport att göra. Intervjuer och kallprat mellan de "riktiga" programpunkterna i P1 Morgon kan också vara svåra att uthärda.
Citera
2026-08-07, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtochstorm
Kalle Lind
Citera
2026-08-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander

Eye of the tiger" och "God Jul god jul m Rönnblom. Vet inte riktigt varför. Bara avskyr dom.
Citera
2026-08-07, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Vi hade radion på i jobbet ständigt förut och Radio Rix, nu är det säkert 10 år sen, men varje gång Annie Lennox och sweet dreams dök upp, kanske 2-3 ggr per dag, då mådde man illa hehe.....jag hatar den låten....

Är ju inte en låt men när jag hörde Laila skratta sitt häxskratt varannan minut..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in