2026-08-07, 14:20
Medlem
löls avatar
Fly!!!

Hon tar ju dina pengar för fan!!
Huset kommer hon ta och all din tid du lagt ner på det.
Troligtvis ungen också en plötslig dag.

Edit: om du tar upp ämnet separation. Hennes svar blir till 100%. Ok bra
Senast redigerad av löl 2026-08-07 kl. 14:55.
Citera
2026-08-07, 15:15
Medlem
Incendios avatar
Det låter inte roligt. Och hon låter ju inte så trevlig på din beskrivning, men det känns ändå osannolikt att hennes beteende verkligen beror på brist på prylar. Ert liv förändrades stort innan er relation var redo för det. Det kan sätta sina spår. Hon kanske inte var redo för barn alls eller inte redo för barn i er relation och så har hon går och blivit gnällig och bitter av all olust och alla förändringar. Hon behöver någon konkret att skylla sitt mående på.
Parterapi, pusha hårt för det. Att få hjälp att lära känna varandra, att tycka om varandra och att acceptera förändringarna. Allt är en ond cirkel. Känner du ovilja mot henne känner hon ovilja mot dig som känner ovilja mot henne som...ja,du fattar. Tro inte att det bara är den enes "fel".

Hur är hon annars i sin mammaroll? Nästan alla föräldrar tycker att barnen och deras välmående är viktigare än några himla volvosar. Nästan alla föräldrar vill att deras barn ska ha en hel familj. Att då vara så ovillig att jobba på saken för en sådan skitsaks skull känns märkligt. Om hon inte känner att hon klarar av att vara mamma så mår hon såklart ännu sämre och blir mer olidlig i sitt beteende. Ju sämre man mår inombords, desto viktigare blir ytan.
Senast redigerad av Incendio 2026-08-07 kl. 15:17.
Citera
2026-08-07, 15:33
Medlem
Fasaden med stort fint hus och dyr bil är bara ett symptom på något underliggande hon vill dölja. Personer som genuint mår bra i sig själva har inget behov av något dylikt, medan personer som mår dåligt gör allt för att dölja det för omgivningen genom just en perfekt fasad. Försök sitt ner och prata med henne och kom fram till vad den underliggande orsaken kan vara. Men utan att vara anklagande, då kommer hon troligen bara gå i försvar och ni hamnar ännu längre ifrån varandra.

Du har den rätta inställningen av er, man ska vara glas för det man har, inte gå runt och jämföra sig med alla. Men det krävs en viss mognad för att inse det. Kanske har hon bara inte nått dit än?
Citera
2026-08-07, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det vill hon inte alls. Hon vill ha ett hus. Sen kommer hon att vilja ha något mer, och sen ytterligare något mer. Hon vill glänsa inför grannar och sina väninnor.

Hade hon faktiskt velat jobba på förhållandet så hade hon gjort det kravlöst, eller åtminstone inte med en sånt värdsligt krav.

Precis, TS flickvän varken respekterar eller älskar honom. Hon kommer fortsätta att mala på om nått nytt hela tiden för att maskera en kärlekslös relation. Så har kvinnor alltid gjort. Inget nytt.

Ganska tragiskt att TS inte kunnat tänka ut med röven att han bör dumpa henne. Han kanske inte vågar stå upp för sig själv?
Citera
2026-08-07, 16:21
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Precis, TS flickvän varken respekterar eller älskar honom. Hon kommer fortsätta att mala på om nått nytt hela tiden för att maskera en kärlekslös relation. Så har kvinnor alltid gjort. Inget nytt.

Ganska tragiskt att TS inte kunnat tänka ut med röven att han bör dumpa henne. Han kanske inte vågar stå upp för sig själv?
Han kanske intalar sig själv att det inte är så illa, att äktenskapet kanske faktiskt går att laga?
Citera
2026-08-07, 16:41
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Grattis, 80% av dagens kvinnor delar det här -det är inget nytt och unik bland dessa får.
Mellon går varm ochså va, fast du avskyr att titta på eländet?
Citera
2026-08-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Hej!

Jag har varit tillsammans med min sambo i fem år. Vi har en son på tre år ihop.
Vi fick barn tidigt i relationen utan att egentligen känna varandra så bra. Jag trodde att jag kände henne, men det gjorde jag uppenbarligen inte.

Sen sonen kom så har det varit närmast iskyla mellan oss. Inget sexliv, ingen romantik, ingen klapp på axeln efter en arbetsdag.

Sen sonen kom så har fasaden utåt varit det enda hon tänker på. Hon ser alla andra som renoverar och bygger nya hus. Par i vår ålder med XC90 på uppfarten. Hela tiden ett konstant jämförande med alla andra.
Vi bor i ett ganska slitet litet hus, jag har renoverat och byggt så mycket jag kunnat, men det räcker inte. Jag har fått betala allting själv genom mitt arv. Hon har inga sparade pengar.

Hon menar att hon känner sig uppgiven över att vi inte delar samma vision om det perfekta svenssonlivet med nyklippt häck och polerad XC90 på uppfarten. Tungt belånade.
Jag känner mig glad över det lilla vi har och drömmer mer om det lite enklare livet på landet där jag inte behöver skryta för grannarna och vännerna.

Vi värderar helt enkelt helt olika saker. Hon menar på att skulle hon bara ha ett hus och liv som "alla andra" så skulle hon vilja satsa på relationen.
Jag känner att det är totalt dött. De konstanta bråken och vår totalt skilda syn på vad som är viktigt i livet har gjort att jag ser på henne med närmast avsmak. Och hon gör säkerligen detsamma för mig...

Går något sånt här att reda ut? Kan man väcka känslor till liv igen? Jag känner själv för att kasta in handduken men för grabbens skull kanske man skulle stanna kvar.

Nej för i helvete, lämna direkt!
Sonen kommer förstå när han blir äldre!

”Med en bra kvinna kommer framgång”
Citera
2026-08-07, 17:17
Medlem
Citat:
Han kanske intalar sig själv att det inte är så illa, att äktenskapet kanske faktiskt går att laga?

Eller så han rädd för henne?

Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333
Nej för i helvete, lämna direkt!
Sonen kommer förstå när han blir äldre!

”Med en bra kvinna kommer framgång”

Borde vara ”med en bra och rätt kvinna kommer framgång”
Citera
2026-08-07, 18:25
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Eller så han rädd för henne?
Också ett alternativ.
Citera
2026-08-07, 18:27
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Hon menar att hon känner sig uppgiven över att vi inte delar samma vision om det perfekta svenssonlivet med nyklippt häck och polerad XC90 på uppfarten. Tungt belånade.

Vi värderar helt enkelt helt olika saker. Hon menar på att skulle hon bara ha ett hus och liv som "alla andra" så skulle hon vilja satsa på relationen.

De här två meningarna jag klippte ut ur din text säger en kvinna när hon är olycklig... Det handlar varken om bil eller ett större hus. Det handlar om att hon känner en oro inombords av att inte kunna vara uppfylld..

Och när hon felsöker efter anledningen tänker hon i princip såhär:
Är jag olycklig med min pojkvän? Nej, jag tycker han är fin.
Bor vi inte lika lyxigt som jag hade velat? Kanske det.
Hade mina känslor blivit bättre i en lite större bil? Maybe.

Inget av det där är rätt svar på vad hon går igenom här egentligen.. Det blir bara en ytlig ursäkt till varför hon känner dessa känslor inombords..
Det rätta svaret kanske är att hon inte kan vädra en enda tanke utan att du tror att det är bråk.
Det rätta svaret kanske är att du inte har tagit ut henne på en dejt på länge. Utan du är nöjd i ditt garage och sen så är det bra för din skull..

Du gör felet många killar gör, och tror att kvinnor kommunicerar som din bror...

Egentligen så är det tvärtom. Undermeningen till det hon säger är att "jag mår dåligt och jag vet ej varför. Men jag tror..."

Och det är för att Kvinnor debatterar utifrån deras känslor... Och känslor de förändras hela tiden.

Det här snacket behöver inte betyda att ni ska köpa någon bil. Det brukar räcka med att man säger "Mhm, aha!", "det låter jobbigt." och "Jag förstår."

Det är så hon får prata ur sig. Hon försöker ventilera något, och du som partner ska vara där som stöd.

Istället tror killar idag att varje diskussion med en kvinna ska handla om att dominera något bråk. När bråka i ett förhållande är anti-socialt och en slow killer av varenda relation.
Senast redigerad av TedGaandie 2026-08-07 kl. 18:29.
Citera
2026-08-07, 18:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
De här två meningarna jag klippte ut ur din text säger en kvinna när hon är olycklig... Det handlar varken om bil eller ett större hus. Det handlar om att hon känner en oro inombords av att inte kunna vara uppfylld..

Och när hon felsöker efter anledningen tänker hon i princip såhär:
Är jag olycklig med min pojkvän? Nej, jag tycker han är fin.
Bor vi inte lika lyxigt som jag hade velat? Kanske det.
Hade mina känslor blivit bättre i en lite större bil? Maybe.

Inget av det där är rätt svar på vad hon går igenom här egentligen.. Det blir bara en ytlig ursäkt till varför hon känner dessa känslor inombords..
Det rätta svaret kanske är att hon inte kan vädra en enda tanke utan att du tror att det är bråk.
Det rätta svaret kanske är att du inte har tagit ut henne på en dejt på länge. Utan du är nöjd i ditt garage och sen så är det bra för din skull..

Du gör felet många killar gör, och tror att kvinnor kommunicerar som din bror...

Egentligen så är det tvärtom. Undermeningen till det hon säger är att "jag mår dåligt och jag vet ej varför. Men jag tror..."

Och det är för att Kvinnor debatterar utifrån deras känslor... Och känslor de förändras hela tiden.

Det här snacket behöver inte betyda att ni ska köpa någon bil. Det brukar räcka med att man säger "Mhm, aha!", "det låter jobbigt." och "Jag förstår."

Det är så hon får prata ur sig. Hon försöker ventilera något, och du som partner ska vara där som stöd.

Istället tror killar idag att varje diskussion med en kvinna ska handla om att dominera något bråk. När bråka i ett förhållande är anti-socialt och en slow killer av varenda relation.
Fast för allt vi vet som tjatar frun dagligen om 'varför har inte större hus' eller 'Kickan och dom skaffade nyss en XC90, när ska vi göra det?'

Du kan så klart också ha rätt men problemet där är ju att han garanterat inte är sugen på att ta ut henne på en dejt om hon bara är kall mot honom hela tiden. Om det är så att du har rätt så måste i så fall båda släppa till lite. Inte sant?
Citera
2026-08-07, 18:33
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Fast för allt vi vet som tjatar frun dagligen om

Visste att du skulle ploppa upp som gubben ur lådan och göra precis det jag beskrev på slutet. Blev nästan imponerad av hur fort det gick. Vad var det för tjaffs här som du vann nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in