Citat:
Ursprungligen postat av
Franzkaka
Hon menar att hon känner sig uppgiven över att vi inte delar samma vision om det perfekta svenssonlivet med nyklippt häck och polerad XC90 på uppfarten. Tungt belånade.
Vi värderar helt enkelt helt olika saker. Hon menar på att skulle hon bara ha ett hus och liv som "alla andra" så skulle hon vilja satsa på relationen.
De här två meningarna jag klippte ut ur din text säger en kvinna när hon är olycklig... Det handlar varken om bil eller ett större hus. Det handlar om att hon känner en oro inombords av att inte kunna vara uppfylld..
Och när hon felsöker efter anledningen tänker hon i princip såhär:
Är jag olycklig med min pojkvän? Nej, jag tycker han är fin.
Bor vi inte lika lyxigt som jag hade velat? Kanske det.
Hade mina känslor blivit bättre i en lite större bil? Maybe.
Inget av det där är rätt svar på vad hon går igenom här egentligen.. Det blir bara en ytlig ursäkt till varför hon känner dessa känslor inombords..
Det rätta svaret kanske är att hon inte kan vädra en enda tanke utan att du tror att det är bråk.
Det rätta svaret kanske är att du inte har tagit ut henne på en dejt på länge. Utan du är nöjd i ditt garage och sen så är det bra för din skull..
Du gör felet många killar gör, och tror att kvinnor kommunicerar som din bror...
Egentligen så är det tvärtom. Undermeningen till det hon säger är att "jag mår dåligt och jag vet ej varför. Men jag tror..."
Och det är för att Kvinnor debatterar utifrån deras känslor... Och känslor de förändras hela tiden.
Det här snacket behöver inte betyda att ni ska köpa någon bil. Det brukar räcka med att man säger "Mhm, aha!", "det låter jobbigt." och "Jag förstår."
Det är så hon får prata ur sig. Hon försöker ventilera något, och du som partner ska vara där som stöd.
Istället tror killar idag att varje diskussion med en kvinna ska handla om att dominera något bråk. När bråka i ett förhållande är anti-socialt och en slow killer av varenda relation.