2026-08-07, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Håller med. Totalt poänglöst. En kvinna tillför mig ingenting, det är bara energikrävande. Jag har tre fantastiska barn, behöver inte ett fjärde i form av en kvinna.

Under tiden ni skaffade dessa 3 barn måste väl behovet eller viljan av att vara ett par ha funnits?
Jag tror trådstartaren är för ung för att förstå. Han kan vara 40 och för ung då hans erfarenheter och förståelse verkar brista stort. Eller så trollar han/hon/hen/båt/furry/Ickebinär/
Citera
2026-08-07, 06:47
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Under tiden ni skaffade dessa 3 barn måste väl behovet eller viljan av att vara ett par ha funnits?
Jag tror trådstartaren är för ung för att förstå. Han kan vara 40 och för ung då hans erfarenheter och förståelse verkar brista stort. Eller så trollar han/hon/hen/båt/furry/Ickebinär/

Jag närmar mig 40 så det behöver ej handla om ålder.

Vitsen med en partner är väl att denne ska tillföra något?
Citera
2026-08-07, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Jag närmar mig 40 så det behöver ej handla om ålder.

Vitsen med en partner är väl att denne ska tillföra något?

Tråkigt att ni inte kan tillföra varandra någonting när ni nu har 3 barn och är "unga". Livet borde ju leka i er situation. Men vem vet. Kvinnor och män kan ju ha djupa problem som är "svåra" eller obehagliga att ta upp eller att ens försöka reda ut. Tragiskt är att många bara lunkar vidare utan att ta tag i saker. Hoppas ni hittar tillbaks till den känsla som en gång förde er ihop!
Citera
2026-08-07, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror8
Som sagt, jag behöver inte hjälp med något av en kvinna. Jag tillskriver inte mig dessa traditionella könsroller. Jag kan göra allt själv. Det är hela poängen.

Uppenbarligen kan du inte det då måste in till Flashback med skrivklåda. Du är inte normal i huvudet och inser inte det själv heller. Att individer i din situation saknar sjukdoms insikt, kan vi tacka den undermåliga psykvården för.
Citera
2026-08-07, 07:27
Moderator
pbos avatar
TS, du skriver som en känslolös robot. Kan det vara så att du är en ordentlig bit in på autismspektrumet? Inget fel i att vara som du, men långt över 99% av mänskligheten fungerar på ett helt annat sätt.

Vad är meningen med vänner? Har du vänner? Människan är ett socialt djur som normalt mår psykologiskt bra av sällskap med en flock. Man pratar, utbyter tankar, umgås och gör saker tillsammans. Det är viktigt för oss människor. Utom några få som är genuint annorlunda psykologiskt. För er går det naturligtvis inte att förklara.

Det måste vara ett trist liv att se allt 100% praktiskt.
Citera
2026-08-07, 07:35
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Jag har ett jobb och tjänar jävligt bra. Projicera inte dina känslor på mig.

Som resterande flashbackhunkar då med andra ord.

Citat:
Det är många kvinnor som har velat bli ihop med mig. Jag har dock satt mina gränser väldigt tidigt. Det är verkligen inte mig det är fel på.

Men är det ingen av de som du gått och kärat ner dig i då?

Citat:
Tynar inte den känslan av förälskelse iväg efter något år. Vad är poängen med att vara ihop efter det? Bara för att man har ungar och en brf tillsammans? Det låter inte genuint.

Då kan du ju separera och träffa någon ny och spännande och bli så där härligt nykär igen. Nej kompis, se inte problem, se möjligheter.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-08-07 kl. 08:06.
Citera
2026-08-07, 07:41
Medlem
Ekonomi, om man bor ihop och båda har inkomst.
Citera
2026-08-07, 07:44
Medlem
J.Doessons avatar
Vissa vill ha relation av olika skäl, andra inte. Är väl inget att göra en tråd om? 🤔
Citera
2026-08-07, 07:49
Medlem
Citat:
Jag kan städa mitt egna hem och jag är faktiskt rätt grym på att städa. Om jag behöver äta kan jag äta ute, jag är inte fattig. Tvätta mina egna kläder kan jag göra själv. Att städa toaletten kan vara lite otympligt men det brukar gå. Om jag vill ligga finns det luder online, på krogen eller så tar man en resa utomlands.

Vad är poängen med en relation? Jag fattar inte. Jag fattar verkligen inte. Det enda jag behöver kvinnan till är att avla mina barn, om jag då vill ha barn.

Mina polare är roligare, till och med mina kollegor är roligare att hänga med än en kvinna.

Jag fattar inte poängen med en relation. Jag fattar inte poängen med att konstant försöka upptukta en kvinna när jag endast behöver henne för att avla barn. Kan någon snälla förklara för mig poängen med en relation?

Jag håller med till 99%, Är ensam idag då min sambo gick bort för 2 år sedan, har ett yngre barn som jag fick med henne vilket är både glädje och sorgligt inte så kul att förlora sin mamma som ung, jag var väl inte riktigt beredd på att börja om. Men men det var hennes högsta önskan så vad gör man inte?

Hur som helst jag klarar att ta hand om dotter ta hand om både hus , landställe arbete och hund, har städat, kan laga bättre mat än restaurang och är ekonomiskt oberoende...lever billigare idag än med sambo faktiskt...hur som helst den där 1% är väl att ha någon att dela saker med någon annan än vänner som visserligen finns, men de flesta lever i par och jag blir 5 hjulet. Tror inte jag kommer hitta någon ny, det berör mig inte dugg faktiskt men tycker det är sorgligt ändå på något sätt.

Och innerst inne vet jag att jag har det bättre idag än att jag kommer träffa någon ny! Människan är en märklig varelse!
Citera
2026-08-07, 08:27
Medlem
Lev själv då, så slipper du din poäng.
Citera
2026-08-07, 08:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Varför inte? Dock inte sexuellt. Jag är inte gay.

Man kan vara sexuellt straight och emotionellt gay. Det är väl därför du inte blir kär i tjejer. Du blir kär i killar istället men vill inte ligga med dem.
Citera
2026-08-07, 08:39
Medlem
Citat:
Jag kan städa mitt egna hem och jag är faktiskt rätt grym på att städa. Om jag behöver äta kan jag äta ute, jag är inte fattig. Tvätta mina egna kläder kan jag göra själv. Att städa toaletten kan vara lite otympligt men det brukar gå. Om jag vill ligga finns det luder online, på krogen eller så tar man en resa utomlands.

Vad är poängen med en relation? Jag fattar inte. Jag fattar verkligen inte. Det enda jag behöver kvinnan till är att avla mina barn, om jag då vill ha barn.

Mina polare är roligare, till och med mina kollegor är roligare att hänga med än en kvinna.

Jag fattar inte poängen med en relation. Jag fattar inte poängen med att konstant försöka upptukta en kvinna när jag endast behöver henne för att avla barn. Kan någon snälla förklara för mig poängen med en relation?

Det är helt okej att vara singel
Efter att ha haft både längre och kortare relationer känner jag som du
Jag ville leva ensam
Det är skönast för mig
Och för dig också verkar det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in