2026-08-07, 08:39
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Tråkigt att ni inte kan tillföra varandra någonting när ni nu har 3 barn och är "unga". Livet borde ju leka i er situation. Men vem vet. Kvinnor och män kan ju ha djupa problem som är "svåra" eller obehagliga att ta upp eller att ens försöka reda ut. Tragiskt är att många bara lunkar vidare utan att ta tag i saker. Hoppas ni hittar tillbaks till den känsla som en gång förde er ihop!

Vi separerade för två år sedan så det är inte aktuellt.
Citera
2026-08-07, 09:27
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror8
Jag kan städa mitt egna hem och jag är faktiskt rätt grym på att städa. Om jag behöver äta kan jag äta ute, jag är inte fattig. Tvätta mina egna kläder kan jag göra själv. Att städa toaletten kan vara lite otympligt men det brukar gå. Om jag vill ligga finns det luder online, på krogen eller så tar man en resa utomlands.

Vad är poängen med en relation?

Inte att vara din städtant. Vad i helvete tror du ens en relation är, helt ärligt?
Citera
2026-08-07, 09:29
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Jag fattar inte poängen med en relation. Jag fattar inte poängen med att konstant försöka upptukta en kvinna när jag endast behöver henne för att avla barn. Kan någon snälla förklara för mig poängen med en relation?

Endast? Att avla barn är den viktigaste delen av livet. Men om du känner att du är nöjd utan barn så låter din tillvaro helt okej. Visst har du rätt i att långvariga relationer med kvinnor är ganska överflödiga om man inte skall ha barn.
Citera
2026-08-07, 09:35
Medlem
Citat:
Tynar inte den känslan av förälskelse iväg efter något år. Vad är poängen med att vara ihop efter det? Bara för att man har ungar och en brf tillsammans? Det låter inte genuint.
Ja, att ha någon att dela livet med. Kanske inte är något för dig eller så har du träffat fel sorts personer. Men läser man dina inlägg verkar du ha lite konstig kvinnosyn. Impregnera en kvinna? Okej.. impregnera gör man med skor och kläder inte människor kanske du vet?
Senast redigerad av Elpianot 2026-08-07 kl. 09:37.
Citera
2026-08-07, 09:50
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Nej, vill man inte umgås med en kvinna är det ju bara att låta bli men kan ju bli lite knepigt att skaffa barn om man inte är beredd att spendera tid utanför sängen så att säga.
Personligen skulle jag inte kunna ha en partner som jag inte delade en stor del av mina intressen med.

Det har du rätt i. Att vara för känslomässigt avtrubbad kan vara en stor nackdel om man på sikt är intresserad av familjebildning - åtminstone för oss vanliga dödliga som inte är miljardärer.
Citera
2026-08-07, 10:03
Medlem
Asså en relation handlar om kärlek och förmåga till socialt samspel, att kunna samarbeta med andra. Att släppa sitt ego. Har du ett sådant ego som du framhäver i texten, så gör barnet en tjänst. Var singel. Ingen vill ha en sådan som dig ändå! Varken som partner eller förälder. Du verkar lite funktionsvarierad faktiskt, blir uppriktigt förvånad att du ens skulle ha ett val Vad skall man med dig till ens, måste vara en mardröm att leva med en sådan individ.. Du verkar lite funktionsvarierad och udda, om man får säga så utan att du tar det på fel sätt.
Senast redigerad av Mosamig 2026-08-07 kl. 10:07.
Citera
2026-08-07, 10:06
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Det är många kvinnor som har velat bli ihop med mig. Jag har dock satt mina gränser väldigt tidigt. Det är verkligen inte mig det är fel på.

Tycker inte att det är något fel på dig, men frågan är om din inställning är fördelaktig för din överlevnad/fortplantning. Jag tror att du skulle gynnas av att vara mer känslosam. Men man kan ju inte direkt trolla fram känslor.
Citera
2026-08-07, 10:27
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det är många kvinnor som har velat bli ihop med mig. Jag har dock satt mina gränser väldigt tidigt. Det är verkligen inte mig det är fel på.

Det där är det ingen som tror på.
Citera
2026-08-07, 10:30
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken

Vitsen med en partner är väl att denne ska tillföra något?

Nej. Det är ingen affärsuppgörelse. Man är med en partner för att man vill dela livet med den människan,
inte för att få ut något.
Citera
2026-08-07, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Din text upprepar egentligen samma budskap på minst tre ställen. Svaret är enkelt: vill du inte ha en relation behöver du inte ha en. Fortsätt leva incellivet som du gör. Ingen annan tar skada av det.
Du behöver nog en rättelse här.
Incel betyder involuntary celibate. Alltså frustrerade oftast män som inte får ligga.
Den här skribenten låter snarare som en enstöring, ev eremit. Alternativt lonewolf.

Att skriva Incel visar bara att du känner dig kränkt och försöker kränka TS. Istället för att reda ut diskursen
Citera
2026-08-07, 10:52
Medlem
Citat:
Vad är det som är utvecklande med att hänga med en kvinna 24/7?
Det finns olika kvinnlr
Citera
2026-08-07, 11:02
Medlem
JSelwyns avatar
Hon 25 år med stora. Han 85, sparsam och aldrig tidigare varit i ett förhållande. Nu träffat kärleken -på äldre dar, i mitt liv. Hon älskar mig för den jag är (spetälsk, dement, alzheimer och parkinson). Vi tar rullatorn/permomobilen när vi skall gå ut. Känner mig ung på nytt. Pengar. Vad är det? Det har jag så det räcker. Där har du svaret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in