2026-08-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
När du blir äldre kommer du förstå att mysa med den kvinnan du gillar är det finaste av allt.
Beskriv känslan.
Citera
2026-08-07, 00:13
Medlem
Psycho-paramedics avatar
Upptukta? Hur gör du då mer exakt?
Citera
2026-08-07, 00:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror8
Wow, håller helt och hållet med dig. Äntligen en klok människa i tråden.
Bry dig inte om idioterna som kallar dig incel och annat trams

Det är bara ett sätt att säga "-jag tycker inte om det du skriver och jag ska förolämpa dig genom att stämpla dig så att dina åsikter inte är validerade"

🍻
Citera
2026-08-07, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-paramedic
Upptukta? Hur gör du då mer exakt?
Typ att hänga med henne?
Citera
2026-08-07, 00:18
Medlem
Psycho-paramedics avatar
Citat:
Typ att hänga med henne?

Så upptukta för dig är att umgås? Det är ju inte riktigt vad ordet betyder kanske. I alla fall inte det jag tolkar in i det... Men det betyder kanske olika för olika personer.

Vill du inte ha ett förhållande så ha inget. Ingen tvingar dig...
Citera
2026-08-07, 00:18
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Typ att hänga med henne?

Synonymer till tukta: ta i upptuktelse, straffa, bestraffa, kväsa, aga, näpsa, tillrättavisa, avbasa; uppfostra, hålla efter, disciplinera.

https://www.synonymer.se/sv-syn/tukta
Citera
2026-08-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Synonymer till tukta: ta i upptuktelse, straffa, bestraffa, kväsa, aga, näpsa, tillrättavisa, avbasa; uppfostra, hålla efter, disciplinera.

https://www.synonymer.se/sv-syn/tukta
Upptukta betyder att uppvakta. Att uppvakta och hänga är synonymt ditt mongo.
Citera
2026-08-07, 00:23
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Upptukta betyder att uppvakta. Att uppvakta och hänga är synonymt ditt mongo.

På vilket språk då?
Inte på svenska.
Lär dig gärna språket innan du använder orden.
Citera
2026-08-07, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
På vilket språk då?
Inte på svenska.
Lär dig gärna språket innan du använder orden.
Oj, du har rätt. Jag har blandat ihop orden. Fair enough.
Citera
2026-08-07, 01:40
Medlem
ILoveKnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Din text upprepar egentligen samma budskap på minst tre ställen. Svaret är enkelt: vill du inte ha en relation behöver du inte ha en. Fortsätt leva incellivet som du gör. Ingen annan tar skada av det.
Tycker också det låter som en cope-tråd..... Vill du kanske bara ha en tjej TS?
Citera
2026-08-07, 02:56
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Finns ingen poäng faktiskt

Jag tycker att vi borde skriva om reglerna med relationer bara för vår arts överlevnad

Citat:
Wow, håller helt och hållet med dig. Äntligen en klok människa i tråden.

Hej TS! Det intressanta här är kanske inte främst att du inte vill ha en relation, utan att du verkar sakna en intuitiv förståelse för vad andra får ut av en. Men du undrar uppriktigt och jag vill försöka hjälpa dig förstå.

Du beskriver relationer som en samling funktioner: städning, mat, sex och reproduktion. När de funktionerna kan lösas på annat sätt, drar du slutsatsen att relationen saknar poäng. Men för de flesta är relationens kärna inte tjänsterna. Kärnan består istället av anknytningen till en specifik människa: att känna henne, bli känd av henne, bygga en gemensam historia och faktiskt bry sig om just hennes existens.

När du säger att en kvinna är utbytbar eftersom det finns många andra som är vackra, snälla och omtänksamma, visar du därför egentligen själva begränsningen i ditt perspektiv. Människor blir inte oersättliga för att deras egenskaper är statistiskt sällsynta, utan genom den relation och historia man skapar tillsammans med dem. En gammal vän är inte utbytbar bara för att det finns fler roliga människor.

Det kan förstås vara så enkelt som att du inte har något behov av romantisk anknytning. Men eftersom du verkar genuint förvånad över att andra över huvud taget kan känna så, kan det också handla om att vissa känslomässiga processer inte är särskilt tillgängliga för dig: svårigheter att identifiera anknytning, konkret och instrumentellt tänkande, svag mentalisering eller en starkt distanserad personlighetsstil. Sådant kan förekomma vid exempelvis alexitymi, autism eller viss personlighetsproblematik, men ingen här kan diagnostisera dig.

Poängen är alltså inte nödvändigtvis att relationer är obegripliga. Det kan vara att just du saknar tillgång till det som gör dem begripliga för andra.

Och då är det helt legitimt att avstå från relationer. Men det blir missvisande att behandla din egen begränsade erfarenhet av anknytning som ett bevis för att andra män är naiva eller att deras partner egentligen är utbytbar.
Senast redigerad av ArtificialElegance 2026-08-07 kl. 03:16.
Citera
2026-08-07, 04:48
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Jag kan städa mitt egna hem och jag är faktiskt rätt grym på att städa. Om jag behöver äta kan jag äta ute, jag är inte fattig. Tvätta mina egna kläder kan jag göra själv. Att städa toaletten kan vara lite otympligt men det brukar gå. Om jag vill ligga finns det luder online, på krogen eller så tar man en resa utomlands.

Vad är poängen med en relation? Jag fattar inte. Jag fattar verkligen inte. Det enda jag behöver kvinnan till är att avla mina barn, om jag då vill ha barn.

Mina polare är roligare, till och med mina kollegor är roligare att hänga med än en kvinna.

Jag fattar inte poängen med en relation. Jag fattar inte poängen med att konstant försöka upptukta en kvinna när jag endast behöver henne för att avla barn. Kan någon snälla förklara för mig poängen med en relation?

Håller med. Totalt poänglöst. En kvinna tillför mig ingenting, det är bara energikrävande. Jag har tre fantastiska barn, behöver inte ett fjärde i form av en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in