2026-08-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror8
Hur är då en relation utvecklande om man gör ”massor av egna saker under dagen”?

Det är ju många som speciellt nuförtiden väljer att leva ensamt, om du vill eller har lust kan du ju ha särbos, eller öppna relationer. Så många fungerar ju som dig.
Citera
2026-08-06, 23:20
Medlem
Loreias avatar
Nej, vill man inte umgås med en kvinna är det ju bara att låta bli men kan ju bli lite knepigt att skaffa barn om man inte är beredd att spendera tid utanför sängen så att säga.
Personligen skulle jag inte kunna ha en partner som jag inte delade en stor del av mina intressen med.
Citera
2026-08-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Testa att ha en relation med en man. Det kanske är din grej?

Man är inte med sin partner 24/7. Det är häftigt att sakna någon, att vara med någon som saknar mig.

Jättetråkigt om du inte fått uppleva förälskelse. En del får samma känsla av spel, shopping, alkohol, droger...
Tynar inte den känslan av förälskelse iväg efter något år. Vad är poängen med att vara ihop efter det? Bara för att man har ungar och en brf tillsammans? Det låter inte genuint.
Citera
2026-08-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Nej, vill man inte umgås med en kvinna är det ju bara att låta bli men kan ju bli lite knepigt att skaffa barn om man inte är beredd att spendera tid utanför sängen så att säga.
Personligen skulle jag inte kunna ha en partner som jag inte delade en stor del av mina intressen med.
Vad tycker du om att impregnera en kvinna utomlands, skicka pengar varje månad och hälsa på ungarna på semestern. Är det en dålig idé?
Citera
2026-08-06, 23:25
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Vad tycker du om att impregnera en kvinna utomlands, skicka pengar varje månad och hälsa på ungarna på semestern. Är det en dålig idé?

Du lär nog inte få någon djupare relation med dom
Citera
2026-08-06, 23:27
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Det är många kvinnor som har velat bli ihop med mig. Jag har dock satt mina gränser väldigt tidigt. Det är verkligen inte mig det är fel på.

Såhär skrev du i en annan av dina trådstarter för mindre än en månad sedan:

"Mina interaktioner med kvinnor utanför jobbet är extremt begränsade. Någonstans måste man ju ändå hitta en framtida partner."

Din attityd med toalettstädning, luder, avla och tukta antyder att antalet kvinnor som du ha en chans med på längre sikt är högst begränsad.

Som sagt, håll dig till polarna.
Citera
2026-08-06, 23:28
Avstängd
Citat:
Jag har ett jobb och tjänar jävligt bra. Projicera inte dina känslor på mig.
Såklart har du det. Den första på flera generationer i din familj.
Citera
2026-08-06, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Såhär skrev du i en annan av dina trådstarter för mindre än en månad sedan:

"Mina interaktioner med kvinnor utanför jobbet är extremt begränsade. Någonstans måste man ju ändå hitta en framtida partner."

Din attityd med toalettstädning, luder, avla och tukta antyder att antalet kvinnor som du ha en chans med på längre sikt är högst begränsad.

Som sagt, håll dig till polarna.
Att man har begränsade interaktioner med kvinnor utanför jobbet betyder inte att interaktioner inte sker.
Citera
2026-08-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Såklart har du det. Den första på flera generationer i din familj.
Inte sant. Massor i familjen tjänar oerhört bra. Kan garantera dig att de är betydligt mer framgångsrika än dig och din trälfamilj
Citera
2026-08-06, 23:34
Medlem
Citat:
Tynar inte den känslan av förälskelse iväg efter något år. Vad är poängen med att vara ihop efter det? Bara för att man har ungar och en brf tillsammans? Det låter inte genuint.
Förälskelsefasen försvinner till en mer stabil fas. I det läget har man kanske gemensamma intressen, saker man tycker om att göra tillsammans, och man kanske skaffar barn om man inte gjort det innan.

Vissa (du) verkar tro att allt som händer i ens liv sker inom förhållandet, så är det absolut inte. Eller behöver inte vara.

Funkar det inte så separerar man.
Citera
2026-08-06, 23:38
Avstängd
Citat:
Inte sant. Massor i familjen tjänar oerhört bra. Kan garantera dig att de är betydligt mer framgångsrika än dig och din trälfamilj
Ta en dag till nu och vila dig, sen söker du ett jobb på måndag och om några år kanske det liv börjar räta upp sig.
Önskar dig all lycka i livet.
Citera
2026-08-06, 23:40
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Jag kan städa mitt egna hem och jag är faktiskt rätt grym på att städa. Om jag behöver äta kan jag äta ute, jag är inte fattig. Tvätta mina egna kläder kan jag göra själv. Att städa toaletten kan vara lite otympligt men det brukar gå. Om jag vill ligga finns det luder online, på krogen eller så tar man en resa utomlands.

Vad är poängen med en relation? Jag fattar inte. Jag fattar verkligen inte. Det enda jag behöver kvinnan till är att avla mina barn, om jag då vill ha barn.

Mina polare är roligare, till och med mina kollegor är roligare att hänga med än en kvinna.

Jag fattar inte poängen med en relation. Jag fattar inte poängen med att konstant försöka upptukta en kvinna när jag endast behöver henne för att avla barn. Kan någon snälla förklara för mig poängen med en relation?

Som (straight) kvinna så känner man en djup känsla av meningsfullhet av att ha en man som sin närmsta. Det bör kännas precis likadant för män fast vice versa.

Så antingen känner du också detta, men ljuger om det, eller så avviker du från en av de mest primitiva instinkter som människan har.

Sen ger det också rätt sköna endorfin och dopaminkickar att ligga tätt och mysa och kyssas med någon man gillar extra. Har du aldrig gjort det så borde du prova. Men nämn bara inget om att hon ska städa din äckliga toalett, det kan du göra själv, eller allra helst kan du betala för städhjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in