Citat:
Ursprungligen postat av
pakwhan
Håller med. Totalt poänglöst. En kvinna tillför mig inte mycke, det är bara energikrävande. jag behöver inte ett fjärde i form av en kvinna.
Bra. gör snyggt i trädgården, gör mat i blandt, sex utan kondom, sex är bra iblant, bra med barnen
Dårlig. Sjukt jalux, Kollar min telefon när hun kan, kollar E-post, plågor hela tiden om köpa dit, köpa dat, skal vi rejsa,bygg meg dit, bygg meg dat.Hun är aldrig nöjd, säger inte Tack, kommar aldrig i håg när jag har gjort nogot (bra) men Jämt alla fel, måste jämt vära chaufför (har värit 20 år om at prova ta körkort), är for snäll med barnen.Jag måste hjälpa hen med mycket
jag blir stressig och måste bara bort ett tag, och stressa av et tag.(min 1 månad) som jag gör et par gånga pr år.
hun är inte så dårlig och har blivet bättre, men jag måste ha paus
Det mest uppenbara är att män har en pinne och kvinnor ett hål så redan där borde alla förstå att det var tänkt att vi skall bilda par.
Män och kvinnor har olika styrkor och svagheter: Män har i genomsnitt större fysisk styrka, särskilt överkroppsstyrka. Kvinnor har i genomsnitt bättre finmotorik och vissa fördelar inom exempelvis verbal kommunikation.
Kvinnor tenderar statistiskt att vara mer intresserade av sociala relationer och känslomässig kommunikation, medan män i genomsnitt är mer benägna att fokusera på saker, system och praktiska problem.
Män är i genomsnitt mer riskbenägna och tävlingsinriktade, kvinnor är i genomsnitt mer försiktiga och mer känsliga för sociala konsekvenser.
Det finns också biologiska skillnader som kan komplettera varandra – exempelvis graviditet, amning och den hormonella anknytningen hos modern, medan fadern kan bidra på andra sätt.
Så självklart är vi skapta till att leva tillsammans och komplettera varandra och tillsammans fostra och ta hand om våra avkommor, se bara på ungar som växer upp utan far vilka problembarn de blir eller i vuxen ålder lider mer av psykisk ohälsa än de som växer upp i en fungerande kärnfamilj.