2026-08-07, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Att rösta Afs i riksdagsvalet är höjden av idioti.

Rätt. Endast dumma eller psykist sjuka kan inte förstå detta.
Citera
2026-08-07, 10:12
Medlem
SmartSkalles avatar
En bortkastad röst som innebär mer massinvällning av kriminella Araber och Afrikaner.
Han borde kanske byta namn till Kasslerstrand eftersom han ser ut som en griskulting...;-)
Citera
2026-08-07, 10:21
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
SD fick inflytande första gång i 2022. Du bör kritisera SD för deras politik i de senaste fyra år.
SD och Tidö gjorde perfekt. Sänkta skatt till alla sex miljoner löntagare och pensionärer. Billig mat, el, bensin, kollektivtraffik.
Färre skjutningar, flera kriminella inlåsta, antal beviljade uppehållstillstånd minskar.
Rösta på Tidö/SD så de kan förtsätta göra Sverige bra igen.
Jag säger inte att SD gjort det dåligt, jag kommer rösta på SD igen men jag tycker också att de ska hjälpa de svenskar som har det svårt. Det är ett fundament i ett nationalistiskt parti. Problemet är att man inte kan göra det idag för att alla invandrare ta alla de pengarna.
Citera
2026-08-07, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravana
40.000 nya medborgarskap utdelade 2025 och 18500 fram till juni 2026. Är det också bra?

Det var med sosseriets gamla reglerna. Efter de nya reglerna kom i kraft 6e Juni 2026, det är färre en hundra utdelat medborgarskap per månad.

Läs tråden: (FB) Efter Tidös nya regler: Färre en hundra beviljas svenskt medborgarskap per månad

Ni AfSpartister och Örebromarxister har tappat kontant med verkligheten. Läs hur Tidö gör Sverige bra igen instället av att följa vänsterns anti-Tidö rhetorik.
Citera
2026-08-07, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jag säger inte att SD gjort det dåligt, jag kommer rösta på SD igen men jag tycker också att de ska hjälpa de svenskar som har det svårt.

De har gjord det som du skriver. Det är vanligt folk som gynnas av Tidöpolitik.

Ja kopiera från en annan tråd:
Citat:
Det är inte vanligt folk de som fick fyra gånger lönehöjningar genom höjt jobbskatteavdrag i varje års budget sen 2022?
Det är inte vanligt folk de som tankar bil med 14kr per liter instället av 50kr som rödgröna vill höja?
Det är inte vanligt folk de som betalar halverad pris för kollektivtraffik?
Det är inte vanligt folk de pensionärerna som betalar endast 10% tandvård?
Det är inte vanligt folk de som betalar endast 6% skatt på mat?
Det är inte vanligt folk de som fick sänkt skatt på elfaktura?
Det är inte vanligt folk de som handlar mat och inte längre betalar plastpåsseskatt som Tidö avskffade år 2024?
Det är inte vanligt folk de som reser och inte längre betalar flyggskatt som Tidö avskaffade år 2024?
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-07 kl. 10:30.
Citera
2026-08-07, 10:39
Medlem
bioaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Var det inte för 8 år sedan (eller kanske bara 4) som AFS skulle komma in i Riksdagen med hela 8%!

Det var det flashbackexperterna förutspådde här iallafall.

Vill man kasta bort sin röst och gynna vänstern så för all del. Alla gör som de vill.
Det ligger mycket i det. För fyra år sedan var det ganska extremt. Jag sveptes själv med av debatten och fann ordväxlingarna mellan AfS sändebud och SD:s frälsta mycket underhållande. Förvåningen blev därför lite större än väntat när valresultatet damp ner och det visade sig att AfS fick färre röster än det bor utrikes födda i Borås, ensamt.

Bilden man får av opinionsläget kan alltså bli ganska skev här. Småpartiernas mest obstinata fanboys postar ju så himla plikttroget och frekvent att det nästan ser ut som halva landet lyssnar - fast det bara är de egna högerleden som försöker överrösta varandra. Min gissning är att mönstret upprepar sig även denna gång och i bästa fall kannibaliserar småpartierna på SD:s väljarbas, ingen annans.
Citera
2026-08-07, 10:43
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Sen köper jag inte tesen om att en valförlust för Tidö skulle vara slutet för landet.
Med tanke på hur de underpresterat och kommit med halvmesyrer så kommer de inte göra de förändringar som krävs nästa mandatperiod heller. De behöver komma till insikt om att politik är krig. Fyra år med sosseriet och återgång till mer babbar och kaos kanske gör att de vaknar och slutar ta hänsyn till praxis om retroaktiv lagstiftning och annat. Folk ska ut helt enkelt. Fyra år till med Tidö är inte lösningen

Precis. Det är därför vi måste prioritera att lyfta fram partier som AFS och Örebropartiet. Den politik som SD idag bedriver är inte nationalism och vill man rädda Sverige så krävs det betydligt mer radikala åtgärder.
Citera
2026-08-07, 10:51
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Allards hela projekt går förfan ut på att slakta offentlig sektor och införa 0% skatt på drivmedel och energi. Kom ut ur er "han va med i ung vänster när han va 16år"- psykos nu och lär vad han har för politik.

Örebropartiet vill förstatliga elnätet. Det är väl i princip bara V som vill göra det i riksdagen?

Gillar ändå Allards infallsvinkel i många områden. Som någon annan nämnde här inne så är grundproblemet egentligen att vi har flera miljoner invandrare i landet där många av dessa lever på bidrag eller är kriminella. Det är detta som gör att vänsterpolitiken fallerar, då solidaritetsprincipen fullständigt urholkar välfärden. I ett etniskt homogent land så kan denna politik absolut fungera.
Citera
2026-08-07, 11:09
Medlem
Massa olika skitmedier menar du. Precis som alla andra rasister är han en riktig sopa. Sväääärje har hamnat efter pga regeringen och inte någon invandring. Invandrare tar jobb och bryter ny mark på bortaplan. Svenskarna sitter på Flashback och näthatar invandrare och hejar på från mammas källare.
Citera
2026-08-07, 11:09
Medlem
Run3s avatar
Ytterligare ett par intervjuer:

Nästan 3h lång intervju med Gustav Kasselstrand i en luthersk kristen podcast:
https://www.youtube.com/watch?v=isTZjMYEIDg
Riktigt bra! Många ämnen och frågor som han inte redan fått i andra intervjuer.

Nästan 2h lång intervju med Kasselstrand av någon som kallar sig "Arga Utlandssvensken":
https://www.youtube.com/watch?v=BzF-nvAAmHA
Tycker det var ett bra samtal också, med många bra frågor! Det är en liten kanal, och det kom fram i slutet att Kasselstrand pratat med honom tidigare, och att han tycker att partier som är stora idag borde minnas vilka som stöttade dem på vägen när de fortfarande var små, så bl.a. därför tar han sådana här intervjuer. Tycker det är fint tänkt, väldigt kontrast till SD som gjort tvärtom och uteslutit folk, bytt politik, och försökt täcka över sitt arv.
Citera
2026-08-07, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Örebropartiet vill förstatliga elnätet. Det är väl i princip bara V som vill göra det i riksdagen?

Allt som Örebromarxister vill göra är likadan med V förutom invandringspolitik.
Ni Örebromarxister måste sluta gömma sig.
Citera
2026-08-07, 11:16
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
SD fick inflytande första gång i 2022. Du bör kritisera SD för deras politik i de senaste fyra år.
SD och Tidö gjorde perfekt. Sänkta skatt till alla sex miljoner löntagare och pensionärer. Billig mat, el, bensin, kollektivtraffik.
Färre skjutningar, flera kriminella inlåsta, antal beviljade uppehållstillstånd minskar.
Rösta på Tidö/SD så de kan förtsätta göra Sverige bra igen.
Lägg av. Deras "billig mat, el, bensin, kollektivtrafik" är ju bara valfläsk. Det gäller ju bara i år. Och här trodde jag att ingen gick på det och lät sig luras. Men sen kommer det fram att de lyckas köpa idioters röster med en sådan enkel grej.

Om de menade allvar skulle de gjort ändringarna permanent. Nu är det ju så genomskinligt och bara ett sätt att köpa röster från idioter. (Som jag trodde ingen lät sig köpas så billigt.)

Det är ju bara en version av romarrikets "bröd och skådespel" för att vinna befolkningens stöd.

Jag tycker det är bra att de sänker skatter, så staten konfiskerar mindre av våra tillgångar som vi har tjänat ihop. Men gör det permanent då ifall de menar allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in