Citat:
Ursprungligen postat av
liapunov13
SD fick inflytande första gång i 2022. Du bör kritisera SD för deras politik i de senaste fyra år.
SD och Tidö gjorde perfekt. Sänkta skatt till alla sex miljoner löntagare och pensionärer. Billig mat, el, bensin, kollektivtraffik.
Färre skjutningar, flera kriminella inlåsta, antal beviljade uppehållstillstånd minskar.
Rösta på Tidö/SD så de kan förtsätta göra Sverige bra igen.
Lägg av. Deras "billig mat, el, bensin, kollektivtrafik" är ju bara valfläsk. Det gäller ju bara i år.

Och här trodde jag att ingen gick på det och lät sig luras. Men sen kommer det fram att de lyckas köpa idioters röster med en sådan enkel grej.
Om de menade allvar skulle de gjort ändringarna permanent. Nu är det ju så genomskinligt och bara ett sätt att köpa röster från idioter. (Som jag trodde ingen lät sig köpas så billigt.)
Det är ju bara en version av romarrikets "bröd och skådespel" för att vinna befolkningens stöd.
Jag tycker det är bra att de sänker skatter, så staten konfiskerar mindre av våra tillgångar som vi har tjänat ihop. Men gör det permanent då ifall de menar allvar.