Citat:
Jag som SD-are höll också med Kasselstrand i det mesta i den här Studio3-debatten, men min SD-broder Tobias Årnell verkade också hålla med Kasselstrand i allt, problemet var ju att Årnell mest var tyst och lät Kasselstrand framföra det han höll med om. Debatten blev därför i stora drag en debatt mellan Kassel och Douglas, samt mellan Kassel och mulatten, medan de andra tre var tysta (varför?). Men de få gånger Årnell talade så sa han samma sak som Kassel. Det blev aldrig en dispyt mellan dem. Extra intressant var det i den delen som handlar om anti-vit rasism, där kickade Douglas och Louise tribalism in, och då blev de svenskarna mot rasfrämlingarna.
Angående Kassels debatt mot Aron Flam är det konstigt om de flesta höll med Kassel, med tanke på hur ofantligt populär Aron Flam är. Vem tror du sionisten Afs-Lennart Matikainen och Katerina Janouch skulle hålla med? Aron eller Gustav? Gissa.
Angående Kassels debatt mot Aron Flam är det konstigt om de flesta höll med Kassel, med tanke på hur ofantligt populär Aron Flam är. Vem tror du sionisten Afs-Lennart Matikainen och Katerina Janouch skulle hålla med? Aron eller Gustav? Gissa.
Det blev aldrig en dispyt mellan Årnell och Kasselstrand, men Årnell kunde inte heller vara lika frispråkig eftersom han är bunden av de begränsningar som kommer av att vara företrädare för SD. Det är dock oklart om Årnell tycker som den officiella partilinjen eller anpassar sig eftersom han är tvungen. Jag tror inte Årnell hade vunnit något på att argumentera emot Kasselstrand. Det närmaste han kom var väl när han påpekade att SD inte är "orimliga" när det gäller tonårsutvisningarna.
Douglas är en pick och det är helt tydligt för den som såg debatten. Öhman var förvånansvärt snäll mot Kasselstrand. I sin egen podcast beter han sig som en översittare.