2026-08-07, 22:07
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag som SD-are höll också med Kasselstrand i det mesta i den här Studio3-debatten, men min SD-broder Tobias Årnell verkade också hålla med Kasselstrand i allt, problemet var ju att Årnell mest var tyst och lät Kasselstrand framföra det han höll med om. Debatten blev därför i stora drag en debatt mellan Kassel och Douglas, samt mellan Kassel och mulatten, medan de andra tre var tysta (varför?). Men de få gånger Årnell talade så sa han samma sak som Kassel. Det blev aldrig en dispyt mellan dem. Extra intressant var det i den delen som handlar om anti-vit rasism, där kickade Douglas och Louise tribalism in, och då blev de svenskarna mot rasfrämlingarna.

Angående Kassels debatt mot Aron Flam är det konstigt om de flesta höll med Kassel, med tanke på hur ofantligt populär Aron Flam är. Vem tror du sionisten Afs-Lennart Matikainen och Katerina Janouch skulle hålla med? Aron eller Gustav? Gissa.

Det blev aldrig en dispyt mellan Årnell och Kasselstrand, men Årnell kunde inte heller vara lika frispråkig eftersom han är bunden av de begränsningar som kommer av att vara företrädare för SD. Det är dock oklart om Årnell tycker som den officiella partilinjen eller anpassar sig eftersom han är tvungen. Jag tror inte Årnell hade vunnit något på att argumentera emot Kasselstrand. Det närmaste han kom var väl när han påpekade att SD inte är "orimliga" när det gäller tonårsutvisningarna.

Douglas är en pick och det är helt tydligt för den som såg debatten. Öhman var förvånansvärt snäll mot Kasselstrand. I sin egen podcast beter han sig som en översittare.
Citera
2026-08-07, 22:09
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViribusUnitis
Det blev aldrig en dispyt mellan Årnell och Kasselstrand, men Årnell kunde inte heller vara lika frispråkig eftersom han är bunden av de begränsningar som kommer av att vara företrädare för SD. Det är dock oklart om Årnell tycker som den officiella partilinjen eller anpassar sig eftersom han är tvungen. Jag tror inte Årnell hade vunnit något på att argumentera emot Kasselstrand. Det närmaste han kom var väl när han påpekade att SD inte är "orimliga" när det gäller tonårsutvisningarna.

Douglas är en pick och det är helt tydligt för den som såg debatten. Öhman var förvånansvärt snäll mot Kasselstrand. I sin egen podcast beter han sig som en översittare.

Jag menar att det är liksom inga högt hängande frukter Kassel plockar när han debatterar mot två rasfrämmande nötter som drar 90-talsargumentet att anti-vit rasism beror på utanförskap.

Jag menar, om du ViribusUnitis såg en debatt mellan Jimmie Åkesson och Daniel Helldén skulle du hålla med Åkesson.

Apropå koppel på Årnell så är Denice Westerberg frispråkig och talar mycket om återvandring.
Citera
2026-08-07, 22:09
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Antalet kommentarer pekar nog mest på vilka som verkligen lyssnar på just de här debatterna. Det kan man ju inte veta, men om du tror att ryss-Gustav har fler anhängare än Flam, så får du gärna tro det 🙂
Det är jag medveten om, att Aron Flam har många följare. Därför är det extra intressant att trots det så är det många som stödjer Gustav Kasselstrand i kommentarsfältet.
Citera
2026-08-07, 22:14
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Jag menar att det är liksom inga högt hängande frukter Kassel plockar när han debatterar mot två rasfrämmande nötter som drar 90-talsargumentet att anti-vit rasism beror på utanförskap.

Jag menar, om du ViribusUnitis såg en debatt mellan Jimmie Åkesson och Daniel Helldén skulle du hålla med Åkesson.

Apropå koppel på Årnell så är Denice Westerberg frispråkig och talar mycket om återvandring.

Kasselstrand har väl genomgående varit skicklig i debatter oavsett vem han debatterar med? Flam är skicklig t.ex. och Kasselstrand kunde hänga med. Så om du hävdar att han bara funkar mot lågt hängande "rasfrämmande nötter" så har du fel.

Tror inte Westerberg har sagt att "alla somalier skall ut!" som Kasselstrand gjorde ett utspel om. Sen gjorde han en modifiering om att "det finns enstaka undantag", men oavsett så hade inte det där funkat för en SD-företrädare. Vem som får säga vad styrs dock även av lojaliteter; partiet är mycket Jimmies fanclub om något.
Citera
2026-08-07, 22:16
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Tror inte Westerberg har sagt att "alla somalier skall ut!" som Kasselstrand gjorde ett utspel om. Sen gjorde han en modifiering om att "det finns enstaka undantag"

Det var här jag gillade Douglas Thor. Han pressade Kasselstrand för att se om Kasselstrand är lika tuff som han påstod först.
Citera
2026-08-07, 22:17
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Det var här jag gillade Douglas Thor. Han pressade Kasselstrand för att se om Kasselstrand är lika tuff som han påstod först.

Thor är en jävla mupp som yrade om att hans adoptivkusinkorean är mer svensk än Kasselstrand för att kusinen pluggar på KTH. Homosexuellt moderatargument.

AFS/Kasselstrand har f.ö. aldrig hymlat med att de är pragmatiska kring återvandring.
Citera
2026-08-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Kommer aldrig rösta på korrupta globalist maffian som böjer upp röva för judarna.

Men du röstar på vänstern genom din bortkastad röst.
Endast en dum kan inte förstå detta.

Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Kommer fösta taktiskt efter som jag bor i Örebro. Vi röstar in Örebropartiet. Annars hade jag röstat AFS,

Taktisk röst i sjön förändrar ingeting. Kampen är i riksdagen, det är där man kan besluta om saker. Rösta på Tidö som är i riksdagen 365 dagar om året och kämpar hårt mot dom som vill förstöra Sverige.
Citera
2026-08-07, 22:23
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Thor är en jävla mupp som yrade om att hans adoptivkusinkorean är mer svensk än Kasselstrand för att kusinen pluggar på KTH. Homosexuellt moderatargument.

Det var här Thor gjorde bort sig deluxe. Annars var han vass när han presenterade statistik om invandring och sprängningar, samt när han fick Kassel att pudla om sitt uttalande om att alla somalier ska ut.

Citat:
AFS/Kasselstrand har f.ö. aldrig hymlat med att de är pragmatiska kring återvandring.

Så är även SD.

För övrigt har Tobias Årnell i Riks sagt att vi behöver inte den indiska dataprogrammerar-invandringen vi har.
Citera
2026-08-07, 22:29
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Det var här Thor gjorde bort sig deluxe. Annars var han vass när han presenterade statistik om invandring och sprängningar, samt när han fick Kassel att pudla om sitt uttalande om att alla somalier ska ut.

Så är även SD.

För övrigt har Tobias Årnell i Riks sagt att vi behöver inte den indiska dataprogrammerar-invandringen vi har.

Han var inte vass. Han började prata om att återvändande svenskar hade något att göra med statistik över uppehållstillstånd. Kasselstrand satt där med storkukslugn medan Thor var röd i ansiktet och rabblade något som lät inövat.

Jo, men AFS är betydligt radikalare i frågan. SD förespråkar bara frivillig återvandring, eller har du nån figur som figurerat i Riks som påstått något annat?
Citera
2026-08-07, 22:31
Medlem
Tropicalss avatar
Ska bli skönt efter valet då vi slipper de här 100 stycken totalt desperata anhängarna till AfS under de kommande 3,5 åren. Ett tips till nästa gång är att flytta fokus från att försöka värva SD-väljare och istället värva väljare bland vänsterleden.
Citera
2026-08-07, 22:32
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Han var inte vass. Han började prata om att återvändande svenskar hade något att göra med statistik över uppehållstillstånd. Kasselstrand satt där med storkukslugn medan Thor var röd i ansiktet och rabblade något som lät inövat.

Kasselstrand visste iaf att största gruppen som får uppehållstillstånd är ukainare, så Kassel var mer påläst än jag trodde. Sedan är det oklart om Kassel räknar Ukrainare som Tredje världen-folk. Visst är Ukraina ett skitland, men jag tar hellre folk från Ukraina än folk från i-landet Qatar.

Citat:
Jo, men AFS är betydligt radikalare i frågan. SD förespråkar bara frivillig återvandring, eller har du nån figur som figurerat i Riks som påstått något annat?

Åkesson, Jomshof, Denice m.fl har talat om att dra tillbaka medborgarskap i stor skala och sen skicka hem.
Citera
2026-08-07, 22:33
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Ska bli skönt efter valet då vi slipper de här 100 stycken totalt desperata anhängarna till AfS under de kommande 3,5 åren. Ett tips till nästa gång är att flytta fokus från att försöka värva SD-väljare och istället värva väljare bland vänsterleden.

Precis. Bara för att jag tycker Kasselstrand var vettig när han debatterade mot några töntar betyder inte att jag skulle rösta på Afs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in