Citat:
Ursprungligen postat av
liapunov13
Politik är inte bara siffror. Glöm att Allard är extrem vänstermarxist (ung vänster ursprung med mål att hav klasslösa samhälle). Han vill ha 0 invandring och 100% skatt. I praktiken en Nordkorea i Sverige.
Totalt skitsnack. Han använder en materialistisk klassanalys vilket är sunt förnuft- dvs att folk agerar politisk på det de tjänar på själva i allra största grad. Samma analysmetod som Marx men inte mer. I själva verket så är det ÖP som vill sänka kommunalskatten i Örebro men 1%, mest i Sverige skulle jag tro. Med tanke på hur de vill slakta offentlig sektor så är jag säker på att det skulle bli skattesänkningar med Allard vid eventuell makt nationellt också.
Argumentet att Allard är vänsterextremist är infantilt och säger ingenting annat än att man verken förstår vad han pratar om, dagens vänster eller marxism.
Sen köper jag inte tesen om att en valförlust för Tidö skulle vara slutet för landet.
Med tanke på hur de underpresterat och kommit med halvmesyrer så kommer de inte göra de förändringar som krävs nästa mandatperiod heller. De behöver komma till insikt om att politik är krig. Fyra år med sosseriet och återgång till mer babbar och kaos kanske gör att de vaknar och slutar ta hänsyn till praxis om retroaktiv lagstiftning och annat. Folk ska ut helt enkelt. Fyra år till med Tidö är inte lösningen