2026-09-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Enligt min alldeles personliga bedömning av vad som framkommit är TN inte så mycket att se eller uppleva….

En fullkomligt osexig skäggprydd torr magerlagd tråkig cyklande, av kvinnorna ofta ratad, äldre hipster boende på Södermalm, som det går tretton på dussinet av, med dåliga skolbetyg och avsaknad av högre utbildning men som grottat ned sig i kulturella intressen och pedanteri kombinerat med en gnällig och lättstött komplexfylld självbild.

Det som skiljer honom från andra är hans inneboende ilska och uppblossande våldsbenägenhet, som sannolikt bottnar i känslan av upplevd kränkthet, som gjort att han idag är en mördare.

Lås in och glöm bort!

Varför tror du att hans "inneboende ilska, uppblossande våldsbenägenhet och upplevda kränkthet" skiljer honom från andra torra, tråkiga, cyklande, hipsters på Södermalm/London/New York osv?
Jag tror snarare att han har rubbet gemensamt med andra tråkiga, cyklande hipsters.
Stay away från dessa människor, både männen och kvinnorna. Elakare psykopater får man leta efter. De är livsfarliga bakom sin "vardagliga" yta.
Citera
2026-09-18, 14:11
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Varför tror du att hans "inneboende ilska, uppblossande våldsbenägenhet och upplevda kränkthet" skiljer honom från andra torra, tråkiga, cyklande, hipsters på Södermalm/London/New York osv?
Jag tror snarare att han har rubbet gemensamt med andra tråkiga, cyklande hipsters.
Stay away från dessa människor, både männen och kvinnorna. Elakare psykopater får man leta efter. De är livsfarliga bakom sin "vardagliga" yta.

Haha Hear, hear! 👍
Citera
2026-09-18, 14:13
Medlem
Tintin257s avatar
Citat:
Enligt min alldeles personliga bedömning av vad som framkommit är TN inte så mycket att se eller uppleva….

En fullkomligt osexig skäggprydd torr magerlagd tråkig cyklande, av kvinnorna ofta ratad, äldre hipster boende på Södermalm, som det går tretton på dussinet av, med dåliga skolbetyg och avsaknad av högre utbildning men som grottat ned sig i kulturella intressen och pedanteri kombinerat med en gnällig och lättstött komplexfylld självbild.

Det som skiljer honom från andra är hans inneboende ilska och uppblossande våldsbenägenhet, som sannolikt bottnar i känslan av upplevd kränkthet, som gjort att han idag är en mördare.

Lås in och glöm bort!
Spot on - det som dock är intressant är inte att se honom utan att höra honom.. För även om beskrivningen säkert stämmer väldigt väl på den ”arketyp” han tillhör så skiljer sig hans handlingar dramatiskt från hans ”hipsterpolare”..

När vi förhoppningsvis fått en ”förståelse” för händelseförlopp och handlingar då kan vi både låsa in och glömma honom.
Citera
2026-09-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Haha väl talat!
Exakt så, här på Söder- där även jag bor - knallar dessa misslyckade så kallade kulturmän omkring och ser missnöjda OCH behövande ut😂 Jag hör till deras målgrupp- eget skärgårdsställe, kulturjobb, trevlig våning, vuxna barn, ingen övervikt, men träffar hellre fiskarna och bönderna på landet!
TN är en riktigt osäker fuskgubbe😂
Citera
2026-09-18, 14:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Lås in och glöm bort!
Nästan så man lider med hans blivande medfångar.
Citera
2026-09-18, 14:31
Medlem
Citat:
Hoppsan!

Känner inte till New York som en symbol för cyklande hipsters men tror inte att man får dra alla över en kam. "Elakare psykopater får man leta efter och livsfarliga?" Nej, nu överdriver du nog rätt bra. Vad har detta för bäring på TN eller fallet i övrigt?
Varför dra in cyklande kvinnor som elaka psykopater? TN är väl dessutom man ialla fall.
Citera
2026-09-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Hoppsan!

Känner inte till New York som en symbol för cyklande hipsters men tror inte att man får dra alla över en kam. "Elakare psykopater får man leta efter och livsfarliga?" Nej, nu överdriver du nog rätt bra. Vad har detta för bäring på TN eller fallet i övrigt?
Varför dra in cyklande kvinnor som elaka psykopater? TN är väl dessutom man ialla fall.

Jag menar att jag inte anser att beskrivningen av honom står i motsatsen till att han är en cyklande hipster. Baserat på att ha haft att göra med stora mängder cyklande hipstermän från Sverige, England och USA bland annat.
Citera
2026-09-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin257
Spot on - det som dock är intressant är inte att se honom utan att höra honom.. För även om beskrivningen säkert stämmer väldigt väl på den ”arketyp” han tillhör så skiljer sig hans handlingar dramatiskt från hans ”hipsterpolare”..

När vi förhoppningsvis fått en ”förståelse” för händelseförlopp och handlingar då kan vi både låsa in och glömma honom.

Fel! De är sådär bakom stängda dörrar och ofta på öppen gata, bara de hittar någon som det är socialt accepterat att hata och mordhota, som J K Rowling eller judar.
Citera
2026-09-18, 14:57
Medlem
Jag börjar få obehagliga tankar om att de "omfattande skador" BO haft kan ha tillfogats efter dennas död. Att mgm velat förenkla ett försök till bortforsling av kroppen, men misslyckats med att fullfölja det. Som ni ser drar jag mig för att skriva ut begreppet, eftersom det blir en sådan skändning av kroppen.

Kanske orsakades själva dödsfallet av våld som inte avsåg att döda, ett slag som ger fatalt resultat, BO faller olyckligt t.ex, och när det var ett faktum så ville mgm göra allt för att dölja det.

Detta skulle kunna förklara att ingen har hört något bråk eller skrik.
Citera
2026-09-18, 14:57
Medlem
Tintin257s avatar
Citat:
Fel! De är sådär bakom stängda dörrar och ofta på öppen gata, bara de hittar någon som det är socialt accepterat att hata och mordhota, som J K Rowling eller judar.
Det lägger jag ingen värdering i om de gör eller inte men vi måste väl kunna befästa att de inte hör till vanligheterna att de mördar..
Citera
2026-09-18, 15:01
Medlem
Nej, självklart nördar dom inte! Men de kräver att kvinnor beundrar dem…
Citera
2026-09-18, 15:12
Medlem
Alldeles riktigt, inte så många skäggiga hipsters runt Nytorget idag.
TN måste ha varit på konstant helspänn som deltagande i kulturvärlden utan högre examen… knappt gymnasiebetyg. Självklart har denna brist på högskolepoäng färgat hans självbild! Något slags vuxengymnasium när han flyttat från sin lilla småstad? Och på Instagram kan man se att han inte är snygg heller…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in