Citat:
Ursprungligen postat av
SonnyKennyLenny
Det finns ju såklart ingenting som talar för att BO har satt TN i arbete på olika vis - däremot är det ingen långsökt tanke att TN på eget initiativ och för att visa sin duglighet har lagt dagar på vedhuggning och fix med olika saker i en riktning mot hur hans estetöga tycker att det ska vara. När TN så småningom inser att allt arbete varit förgäves så kan det ha spätt på ilskan tänker jag - han kan mycket väl ha känt sig utnyttjad utan att ha har varit det.
Citat:
Ursprungligen postat av
KMBK
Exakt så!!!! - enligt min egen erfarenhet av TN
Det här är ju intressant, att det blev så träffande!
Då undrar jag, är det så att TN har lite svårt att "känna in" vad andra vill, samarbeta? Samtidigt är han inte lat, men vill investera på "sitt vis"? Lyssnar inte in.
Och så kan det bli fel, för at det var inte det som önskades. Blir lite av offerkofta. Att man inte är tacksam nog.
I det här exemplet blir det övertydligt hur mycket hans insatser handlar om honom själv och vad han ansträngt sig (för sig själv), och inte om att kunna ge och bidra för att det känns bra och för att det är vad som krävs för att man ska kunna vara tillsammans på ett sommarställe. Man kan också känna glädje och tillfredsställelse att hjälpa till, bara det känns bra, och även känna tillfredsställese för sin egen skull, att det känns roligt att hugga ved.
Så den negativa inställningen, räkna lite på hur mycket man investerat och tycka synd om sig själv, när det gått om intet.