Citat:
Ursprungligen postat av
anslut
Du är ju riktigt jävla dum. Kulturskifte att spränga, skjuta, våldta, förnedringsrån, våldtäkter på äldreboenden, bidragsfusk. Allt hade ökat utan invandringen???
I hans försvar, han svarade på min post - som inte nämnde något av det du talar om, av den anledningen att det inte är saker som påverkar mig direkt (än så länge i alla fall)
Men för att besvara hans post, social media har en stor del att göra med hela det här "jag beteendet" man kan se men det mesta är definitivt pga kulturella skillnader. T o m AI är villig att medge det. Det är ju skillnad i kultur när man åker till deras länder och de tycker säkert det är helt normalt, det kan nog t o m ses som charmigt om man bara är på semester men det är ingen kultur jag är uppvuxen med eller intresserad av att leva i dag till dag. I synnerhet det högljudda/sociala flockbeteendet är något som påverkar mig negativt. Det hojtas mitt i natten, folk står på tomgång i en timme kl 02:00, det är stökigt när man ska pendla, det förefaller som att invandrare helt har missat konceptet att hålla telefonen till örat, stränder invaderas av klaner som tycker det är lämpligt att grilla under eldningsförbud, alla verkar ha tagit körkort i Indien etc etc etc. Det är ett kaotiskt pack-beteende. Bara en sån sak som busschaufförer, jag har pendlat i åratal och egentligen bara haft en dålig erfarenhet med en svensk chaufför (han gav alla en uppläxning för att någon som gick på råkade trycka på en stopp knapp). Med de utländska är det mer eller mindre dagligen. Farthinder är inte något de känner till, de spenderar en timmes resa på att tala i telefon på arabiska (så det är inget jobbsamtal), de är inte sällan otrevliga och hälsar inte, kör som galningar, kommer inte i tid till avgång(en svensk chaufför bekräftade att det inte har med turerna att göra utan att de är sena från rast på just den turen) etc etc. Och folk undrar varför saker inte fungerar i deras hemländer? Man kan inte bara skylla på USA och Israel varje gång.