2026-08-04, 18:42
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Har arbetat inom sjukvården i 35 år. När Sverige var svenskt blev vi aldrig hotade,
Va, är din chef invandrare?
Du får väl ge fan i att stjäla och sjukskriva dig hela tiden, så slipper du bli hotad.
Citera
2026-08-04, 18:42
Avstängd
ansluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Jag betalade också litet skatt.
Det dras jättemycket ifrån bidragen.
Dom går säkert till dig.
Utan dig skulle jag kunna köpa mer snus.
😡

Rösta på mp i valet så höjer dom skatten för mig så du kan köpa mer snus.
Citera
2026-08-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Jag har fått flytta från två tidigare trygga bostadsområden - white flight. När invandrarna kom började skjutningar och sprängningar.

Har arbetat inom sjukvården i 35 år. När Sverige var svenskt blev vi aldrig hotade, och vi behövde inte vara anonyma.
Tack för din insats!

Det är märkligt att invandringsvurmare tror att allt är frid och fröjd, ända tills de själva blir drabbade personligen. "Då jävlar!"
Jag minns en kollega jag hade som var så jäkla tuff när jag berättade vad jag röstade på. Några år senare, när hans barn fått smaka på mångkultur, så var det helt plötsligt annat ljud i skällan
Senast redigerad av ladicius 2026-08-04 kl. 18:52.
Citera
2026-08-04, 18:51
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Rösta på mp i valet så höjer dom skatten för mig så du kan köpa mer snus.
Jag hinner nog inte rösta.
Jag måste sitta framför TVn och vänta på efterlyst.
Jag gillar att se vad invandrare har gjort för skit sista tiden.
Citera
2026-08-04, 18:51
Bannlyst
Glöm inte psykiska ohälsan är grotesk i Sverige. På ytan ser det fint ut men ingen mår bra. Man kan fan inte må bra i Sverige och det har knappast med invandringen att göra. Hela regeringen har grovt misskött allt och ingen har en tro på framtiden, allt känns meningslöst pga staten. Saker och ting är inte kul längre. Hela samhället handlar numera bara om korruption.
Citera
2026-08-04, 18:55
Avstängd
ansluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Jag hinner nog inte rösta.
Jag måste sitta framför TVn och vänta på efterlyst.
Jag gillar att se vad invandrare har gjort för skit sista tiden.

Ja, eller så lämnar du lägenheten.
Citera
Medlem
Inte alls
Jag är själv invandrare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Bussen är sen?: Förmodligen invandrare som kör den eller gäng ombord som krånglar.
Maten är dyr?: Fler invandrare i sverige kostar pengar, vilket driver upp skatter, vilket driver upp kostnader på saker och ting,
Man trivs inte på jobbet? Kanske invandrare på jobbet som missköter sig på något vis?
Man får ingen dejt? Svenska tjejer verkar mer intresserade av dom än svenska killar, har jag fått höra.

Krig och geopolitiska konflikter leder till dyrare produktion av maten som i nästa steg leder till dyrare transport. Lägg till inflation även om Sverige ligger bäst till med den biten.
Citera
Medlem
Var tvungen byta jobb efter en stor flytt. (olycka med dödsfall i min familj)
Jag sökte mååånga jobb men kom inte ens till intervjuer trots en väldigt gedigen CV.
Sökte allt från städ o butik till adminstration mm
Fick veta att det togs hellre in de som fick lönebidrag pga att de var invandrare.
Ringer i dag till företag eller myndigheter och de som svarar i telefon där pratar väldigt bristfällig svenska.
Började arbeta inom vården och det togs in många invandrare trots att en del inte ens kunde veckodagar. (de skulle ge mediciner och kunde inte veckodagar)
De jag vårdade uttryckte om och om igen att de blev så glada då jag kom då jag förstod vad de sa och de förstod vad jag sa.
Citera
2026-08-04, 18:57
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Ja, eller så lämnar du lägenheten.
Ä då måste jag heja på mina grannar Leifi från Finland. Och Muhammed från Irak.
Dom ska alltid visa sina bilar och nya mattor och skit.
Det gillar inte jag.
Citera
2026-08-04, 19:01
Medlem
Påverkar mig ingenting. Bor i ett ultrasvenskt område i en mellanstor stad utan utanförskapsområden eller särskilt mycket invandrare i allmänhet. Företaget jag jobbar på är det i princip bara svenskar som jobbar. Knappt att jag ser invandrare överhuvudtaget faktiskt i vardagen. Enbart när man går ut på krogen eller åker på besök i storstan som man ser massa invandrare som äcklar sig.
Citera
2026-08-04, 19:02
Medlem
Hör inte längre ren svenska och det tar kraft att alltid tolka allt extra. En del pratar både tyst och obegripligt. En hel del förstår inte vad som sägs. Dvs samtal flyter inte och mycket av mitt jobb är verbalt. Både kollegor och kunder är invandrare. Får förenkla språket ofta.

Samma med att läsa. Det tar extra tid att läsa och dechiffrera vad som skrivits många gånger.

Får förklara samma sak flera gånger, oftare än för en svensk då grundförståelsen i viktiga dokument missas pga språket inte förstås.

Energitagande diskussioner dagligen från vresiga invandrare som inte är nöjda med vad vårt skyddsnät ger dom. Blir bemött med en typ av aggressivitet som svenskar mycket sällan uppvisar.

En stor del av sk flyktingar är helt enkelt inte roliga att möta då det saknas respekt för andra och hur man beter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in