2026-08-04, 18:19
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Utan invandrare så skulle jag vara en byfåne.
Nu är jag svensk.
En riktig människa.
Värdefull och ärlig och flitig och värd att få finnas till.
Citera
2026-08-04, 18:21
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Jag mår illa, äcklad och psykiskt dåligt. Jag åker och jobbar medans blattarna sover till tolv innan dom sätter sig i mercan med brorsorna och dricker redbull och kör runt i stan. Påskkärringar som inte kan svenska. Syrianer som våldtar på äldreboenden. Skitar ner överallt. Skäggbarn som gapar och skriker, föds alla med ADHD?? mm. När man märker hur landet förändrats de sista tjugo åren. Fyn fan hur mycket bättre jag mått om inte dessa ”människor” inte varit i vårat land.
Men det är positivt att jag slipper må illa pga av dig nu. Nu kan jag reta mig på invandrare istället för dig.
Citera
2026-08-04, 18:23
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Bussen är sen?: Förmodligen invandrare som kör den eller gäng ombord som krånglar.
Maten är dyr?: Fler invandrare i sverige kostar pengar, vilket driver upp skatter, vilket driver upp kostnader på saker och ting,
Man trivs inte på jobbet? Kanske invandrare på jobbet som missköter sig på något vis?
Man får ingen dejt? Svenska tjejer verkar mer intresserade av dom än svenska killar, har jag fått höra.
Dessa var mer retoriska punkter, men om du inte har ett kvalificerat yrke så har du rötägg inom alla arbeten oavsett ursprung. Babbebutikerna har oftast bättre priser än vad grossistjättarna har. Att svenska tjejer tenderar att dejta invandrare är väl inte deras fel, snarare svenskarnas. Bussar och kollektiv kommer aldrig att kunna följa tidtabeller till punkt och pricka oavsett vad - då skaffar man alternativa färdmedel.

Ser du vad jag menar? Dina motargument håller inte.
Citera
2026-08-04, 18:28
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
Det påverkar mig negativt dagligen genom att folk bär sig åt på ett sätt som varit totalt oacceptabelt för bara 20 år sedan. Det har alltid funnits missanpassade idioter som agerat utanför de sociala normer Sverige varit känt för men nu bryts de så ofta att jag skulle säga att samhällskontraktet har totalt fallit. Det är skränigt och högljutt vart man än går, folk använder ett språk som är helt förkastligt och det tas ingen hänsyn till andra. Ytterst anser jag att det är ett importerat beteende men social media och "individen i centrum" har verkligen inte hjälpt. Folk beter sig som att de är huvudpersonen i någon form av film och det har smittat av sig på etniska svenskar i alla åldrar med.
Du blandar ihop observationer med orsakssamband.

Du beskriver att folk är högljudda, tar mindre hänsyn och använder ett grövre språk. Okej. Men hur vet du att invandring är den huvudsakliga orsaken och inte andra samhällsförändringar?

För 20 år sedan fanns inte TikTok, Instagram eller en ständig kultur där uppmärksamhet belönas. Individualism, mobiltelefoner, influencerkultur och sociala medier har förändrat beteendet hos människor i princip över hela västvärlden, även i länder med betydligt lägre invandring än Sverige. Sverige är inte exklusiva i denna kontext.

Dessutom skriver du att beteendet "smittat av sig på etniska svenskar". Om även etniska svenskar beter sig så här, hur kan du då vara säker på att grundorsaken är invandring och inte en bredare kulturell utveckling?

Det som påverkar dig är kulturskiftet, inte invandringen i sig. Dags att vakna. 2026 är året.
Citera
2026-08-04, 18:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Dessa var mer retoriska punkter, men om du inte har ett kvalificerat yrke så har du rötägg inom alla arbeten oavsett ursprung. Babbebutikerna har oftast bättre priser än vad grossistjättarna har. Att svenska tjejer tenderar att dejta invandrare är väl inte deras fel, snarare svenskarnas. Bussar och kollektiv kommer aldrig att kunna följa tidtabeller till punkt och pricka oavsett vad - då skaffar man alternativa färdmedel.

Ser du vad jag menar? Dina motargument håller inte.
I grund och botten ligger massinvandring bakom de flesta problemen i samhället. Skatter, otrygghet, vi&dom-samhälle, massövervakning , förbud, osv. allting vi inte "kan ha" pga att de förstört allt. Minskad frihet.
Citera
2026-08-04, 18:32
Avstängd
Mindre av de pengar jag betalar i skatt går till sånt jag hade velat att de gick till.
Sen känner jag en sorg över att skänka bort det land våra förfäder kämpat för att vi skulle få ha som vårt eget.
Citera
2026-08-04, 18:33
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Vad snackar du om?
Ja, man irriterar sig på dom fulaste.
Du är jäkligt ful, men invandrare är ännu fulare, så du ser bättre ut brevid dom.
Citera
2026-08-04, 18:34
Avstängd
ansluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Du blandar ihop observationer med orsakssamband.

Du beskriver att folk är högljudda, tar mindre hänsyn och använder ett grövre språk. Okej. Men hur vet du att invandring är den huvudsakliga orsaken och inte andra samhällsförändringar?

För 20 år sedan fanns inte TikTok, Instagram eller en ständig kultur där uppmärksamhet belönas. Individualism, mobiltelefoner, influencerkultur och sociala medier har förändrat beteendet hos människor i princip över hela västvärlden, även i länder med betydligt lägre invandring än Sverige. Sverige är inte exklusiva i denna kontext.

Dessutom skriver du att beteendet "smittat av sig på etniska svenskar". Om även etniska svenskar beter sig så här, hur kan du då vara säker på att grundorsaken är invandring och inte en bredare kulturell utveckling?

Det som påverkar dig är kulturskiftet, inte invandringen i sig. Dags att vakna. 2026 är året.

Du är ju riktigt jävla dum. Kulturskifte att spränga, skjuta, våldta, förnedringsrån, våldtäkter på äldreboenden, bidragsfusk. Allt hade ökat utan invandringen???
Citera
2026-08-04, 18:34
Medlem
Jag har fått flytta från två tidigare trygga bostadsområden - white flight. När invandrarna kom började skjutningar och sprängningar.

Har arbetat inom sjukvården i 35 år. När Sverige var svenskt blev vi aldrig hotade, och vi behövde inte vara anonyma.
Senast redigerad av Newton555 2026-08-04 kl. 18:37.
Citera
2026-08-04, 18:36
Avstängd
ansluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Ja, man irriterar sig på dom fulaste.
Du är jäkligt ful, men invandrare är ännu fulare, så du ser bättre ut brevid dom.

Jag är inte ful, utan en av de satans skattebetalare som betalar för dig.
Citera
2026-08-04, 18:39
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Jag är inte ful, utan en av de satans skattebetalare som betalar för dig.
Jag betalade också litet skatt.
Det dras jättemycket ifrån bidragen.
Dom går säkert till dig.
Utan dig skulle jag kunna köpa mer snus.
😡
Citera
2026-08-04, 18:39
Medlem
Älskar hur alla SD:are här bara återkommer med: ”jag har massa exempel, men ni vill ändå inte lyssna”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in