Citat:
Vissa skribenter är mer tomma skal invändigt. Som aldrig någonsin kan ha upplevt äkta och genuin ömsesidig kärlek och attraktion. Vissa av dessa menar att kvinnor alltid säljer sex. Och att kvinnor inte kan känna kärlek och tillgivenhet, utan bara går efter pengar/hypergami. Som sagt var: dessa skribenter är tomma skal och projicerar över detta på kvinnor. Tragiskt.
Givetvis är det skillnad på dejting och på sexköp.
Som du så klokt skriver så är ju sexköp en transaktion mellan pengar (till säljaren) och en överenskommen tjänst (till köparen, som köparen vill ha). Det fattar tom. Jag som aldrig ens har varit i närheten av det hela.
Medans dejting är oförutsägbart och spännande. Något som rentav kan leda till ömsesidig kärlek och stark attraktion. Giftemål. Barn. Etc. Etc. Och även en massa sex. Som även det är fritt. Och ömsesidigt. Dejting behöver inte kosta något alls.
Två helt olika saker. Som dock kan innehålla sex, båda två.
Givetvis är det skillnad på dejting och på sexköp.
Som du så klokt skriver så är ju sexköp en transaktion mellan pengar (till säljaren) och en överenskommen tjänst (till köparen, som köparen vill ha). Det fattar tom. Jag som aldrig ens har varit i närheten av det hela.
Medans dejting är oförutsägbart och spännande. Något som rentav kan leda till ömsesidig kärlek och stark attraktion. Giftemål. Barn. Etc. Etc. Och även en massa sex. Som även det är fritt. Och ömsesidigt. Dejting behöver inte kosta något alls.
Två helt olika saker. Som dock kan innehålla sex, båda två.
Ja och samtidigt så säger de ju att män aldrig kan känna kärlek och tillgivenhet. Jag delar inte den upplevelsen alls. Jag kaaaaanske kan fatta att man har märkliga åsikter om kvinnor om man aldrig haft nära kärleksrelationer med oss men att man gladeligen utmålar sig själv och andra män som totalt känslomässigt invalidiserade kommer jag aldrig att fatta. Det är så trött, så gjort, så befängt, så pinsamt, så fel.

Sexköp är ju en transaktion, en affärsuppgörelse och köpt samtycke. Jag tror att de allra flesta (även s.k. utomstående som varken köpt eller sålt sex) fattar det här. Jag förstår fortfarande inte riktigt vad det är för komparativ studie TS faktiskt vill genomföra. Jag har svarat så gott jag kan efter egna erfarenheter. Både som som sexarbetare och som kvinna som har dejtat och har haft (har!) privata relationer.