2026-08-06, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Vi för ju en diskussion för bövelen. Du är på Flashback och jag försökte bara förstå din frågeställning.

Editerade mitt förra inlägg och skrev att en prostituerad nog är bäst utifrån dina premisser/förutsättningar. Verkar ju skitdumt att spendera flera månader och tusentals kronor på dejting om det enda man vill är att idka ett samlag. Särskilt om det inte finns några garantier för att få komma till skott.

Det är väl få som dejtar och har sig enbart för att få idka ett samlag? Det låter ju till och med lite stört.
Någonstans borde ju högerhanden vara ett gott nog och billigare alternativ till att ha sex med någon som man vet gör det mot betalning och inte utifrån lust, kan jag tycka.
Citera
2026-08-06, 18:14
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Okej, nu fick jag ett argument. Du anser alltså att allt som inte är vetenskapligt belagt inte är relevant? Detta är ingen vetenskaplig teori och gör inte heller anspråk på att vara en. Det skulle kunna beskrivas som ett filosofiskt ramverk eller ett sätt att se på världen.

Sen håller jag inte med om att detta skulle ha populariserats bland kvinnor. Du kanske har råkat stöta på en eller flera kvinnor som pratar om detta men hela den moderna feminismen som har hjärntvättat en stor del av den kvinnliga befolkningen i västvärlden står i direkt kontrast till denna typ av filosofiska tankesätt.
Nej, men är detta filosofi verkligen?

Det här är en teori som säkert har ursprung ur österländsk filosofi men som galna kvinnor kapat för att den passar deras världsbild. Det är i det sammanhanget det är relevant här.

Jag har hört flera kvinnor prata om det de senaste åren. Jag tror det spridits på sociala medier. Den moderna feminsimen handlar också om saker som passar kvinnor, liksom detta. Alla kvinnor är ju inte organiserade i en feministisk dogm.
Citera
2026-08-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick

Låter precis som det ska vara

🙂

Ja, dejting har något magiskt över sig!
Citera
2026-08-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Upp till tolkning om det är våldtäkt. Detsamma gäller för en avsugning eller vad som helst. Hur många män är då egentligen hemska våldtäktsmän?

Om man "ställer upp" för dig sexuellt så är det för att behaga din vilja. Du sa klart och tydligt att kärlek kan göra en tjej medgörlig, nu börjar du svamla om att "öppna nya världar" och gud vet vad du säger härnäst.

Kan du inte bara ha lite bollar och stå för att du har sexuella önskemål?
Varför måste det vara en sån hysteri kring sex?

Att ”ställa upp” mot sin egna vilja och samtidigt inte finna någon njutning är inte att vara medgörlig.

När två personer möts som är rätt för varandra brukar sexuella fantasier inte vara skrämmande att dela med varandra. Man talar öppet och skulle något skava så märker man det på sin partner och respekterar gränser.
Citera
2026-08-06, 18:17
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Nyttan från mitt eget perspektiv. Vad andra gör kan peka i en viss riktning och guida mig i mina egna beslut.

Vi ska jämföra helheten. Inte bara kostnad i SEK utan vad man får för dessa SEK i form av sexuell upplevelse. Det är inte mitt fel att kvinnor vill gå på dejts etc. Bögarna kör Grindr, det är ett upplägg som hade passat mig. Nu får jag finna mig i att det inte finns.

Jag fattar fortfarande inte diskussionen om den s.k. "nyttan". Så vi släpper den.

Men ok då. Då säger jag igen att din komparativa jämförelse (en jämförande jämförelse?🧐 ) säger att du alltid betalar för sexköp. Det är ganska självklart att det inte är fråga om sexköp om du inte betalar. Vanligt dejtande som leder till ligg kan vara gratis. Förutom tid och energi.

Helheten då. Vid sexköp så kan du skräddarsy din träff. (iofs inte alltid att det blir som du önskar dock, det är fortfarande en människa du interagerar med, inte en robot du programmerar) Men du missar en STOR del av sexuell samvaro jämfört med vid vanlig dejting. Ömsidigheten och äktheten.

Det är väl den jämförelsen man kan göra och det är det jag kommer fram till.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-06 kl. 18:57.
Citera
2026-08-06, 18:20
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Att ”ställa upp” mot sin egna vilja och samtidigt inte finna någon njutning är inte att vara medgörlig.

När två personer möts som är rätt för varandra brukar sexuella fantasier inte vara skrämmande att dela med varandra. Man talar öppet och skulle något skava så märker man det på sin partner och respekterar gränser.
Jo

Kan vi slå upp ordet medgörlig i lexikon?

Citat:
Betydelse: Kallas den, som lätt ger efter för andras önskningar, anspråk, påståenden, äfven då han ej borde det.

Citat:
Hur används ordet medgörlig?
Om en piga var medgörlig spred sig ryktet snabbt.

https://www.synonymer.se/sv-syn/medg%C3%B6rlig

Är det skrämmande att dela sexuella fantasier med en hora tror du? Som förklarat har horan också gränser som man respekterar. Inget tvång förekommer med horor.
Citera
2026-08-06, 18:23
Medlem
Citat:
Nej, men är detta filosofi verkligen?

Det här är en teori som säkert har ursprung ur österländsk filosofi men som galna kvinnor kapat för att den passar deras världsbild. Det är i det sammanhanget det är relevant här.

Jag har hört flera kvinnor prata om det de senaste åren. Jag tror det spridits på sociala medier. Den moderna feminsimen handlar också om saker som passar kvinnor, liksom detta. Alla kvinnor är ju inte organiserade i en feministisk dogm.

Ja, det kan närmast beskrivas som ett filosofiskt tankesätt. Det är definitivt ingen vetenskaplig teori.

Nej, en av grundbultarna i den moderna feminismen är att det inte finns några skillnader mellan män och kvinnor. Med det som argument kan man sedan kräva att kvinnor ska ta plats i tidigare mansdominerade sfärer. Om det inte råder 50% representation av kvinnor i dessa sfärer kan man sedan gå vidare med kvotering eftersom avsaknaden av kvinnor i dessa sfärer bara måste bero på diskriminering - fortfarande utifrån grundpremissen att det inte finns några skillnader mellan män och kvinnor. Att kvinnor sedan blir sjuka och utbrända av att verka på mäns arenor är det ingen som bryr sig om. Den moderna feminismen är djupt kvinnofientlig och om det nu börjar komma en motreaktion på sociala medier är det verkligen på tiden.
Citera
2026-08-06, 18:26
Medlem
Citat:
Det stämmer såklart att en del män tappar sin glans. Sådant kan ibland korrelera med att insidan speglar utsidan också.
Ruttna människor ruttnar även utvändigt. Sen är det inte alltid dom förstår det själva.

TS saknar helt klart någon form av samhörighet då han behöver behöver betala för ett skådespeleri för att dränka sorgen av att inte bli sedd och uppskattad för den han är.

Fast jag vet inte om det handlar så mycket om att tappa sin glans. Det verkar vara många män som ända upp i 30-årsåldern inte har haft en partner. De har inte tappat sin glans, de har aldrig fått möjlighet att utveckla den.
Citera
2026-08-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Jo jag fattar det. Det jag vände mig emot är dock den där användaren som skrev att sexköp och vanlig dejting är samma sak för män. För en del män kan det säkert vara det, men min upplevelse som sexarbetare och kvinna som träffat män i många andra sammanhang också är att det inte är så. Det är två olika saker. Jag vet många män som är noll intressserade av sexköp pga den anledningen. Det är inte kul om det inte på riktigt. Så att säga.

Jag hör dig, men jag vill bara säga att man aldrig kan få ut mer av sexköp ur alla aspekter eftersom en stor aspekt saknas (ömsesidigheten och djupet). Men jag fattar vad du menar.

Jodå, sälja sin kropp hör man ofta. Jag gillar inte det uttrycket alls -- jag säljer mina tjänster, min tid och min tillfälliga uppmärksamhet. Det uttrycket kan jag kaaaanske (med vääääääldigt stor välvilja) förstå, men stjärnskottet jag pratade om skrev uttryckligen att kvinnor säljer sin sexualitet. Extremt märkligt uttryck och jag fattar verkligen inte ens hur man gör det. Men vi släpper det, det var inte du som skrev det och jag orkar inte bläddra tillbaka och citera rätt person.

Vissa skribenter är mer tomma skal invändigt. Som aldrig någonsin kan ha upplevt äkta och genuin ömsesidig kärlek och attraktion. Vissa av dessa menar att kvinnor alltid säljer sex. Och att kvinnor inte kan känna kärlek och tillgivenhet, utan bara går efter pengar/hypergami. Som sagt var: dessa skribenter är tomma skal och projicerar över detta på kvinnor. Tragiskt.

Givetvis är det skillnad på dejting och på sexköp.

Som du så klokt skriver så är ju sexköp en transaktion mellan pengar (till säljaren) och en överenskommen tjänst (till köparen, som köparen vill ha). Det fattar tom. Jag som aldrig ens har varit i närheten av det hela.

Medans dejting är oförutsägbart och spännande. Något som rentav kan leda till ömsesidig kärlek och stark attraktion. Giftemål. Barn. Etc. Etc. Och även en massa sex. Som även det är fritt. Och ömsesidigt. Dejting behöver inte kosta något alls.

Två helt olika saker. Som dock kan innehålla sex, båda två.
Citera
2026-08-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vad gäller dejting så talar du utifrån ett kvinnligt perspektiv. Jag förstår att man som kvinna i regel får mycket bekräftelse osv inom dejting. Att det kan vara spännande och oförutsägbart. Men för de flesta män är nog situationen väldigt annorlunda. Deras inkorgar gapar tomma på dejtingapparna. De kan liksom inte välja och vraka bland attraktiva kvinnor. För många män är dejting idag snarare en bekräftelse på att de inte duger, än någonting annat. Oförutsägbarheten består väl mest i hur lång tid det kommer ta för kvinnan han är på dejt med att inse att hon inte vill ses igen.

Får mannen mot förmodan till en dejt så är det förmodligen hans enda lead på ett tag. Medan kvinnan såklart har massor av män som står på kö ifall denna man skulle ha någon liten detalj hon inte gillar eller om det inte slår gnistor inom 5 minuter. Så hon har råd att vara kräsen. Det har inte mannen, i regel.

Så som sagt, jag förstår att det är roligt att dejta när man får bekräftelse och har massor av alternativ. Men så ser inte dejting ut för de flesta män.

Men en tom/full inkorg är inte dejting.

Dejting är när du träffar någon IRL på en dejt. Och under en sådan dejt kan du som man få minst lika mycket bekräftelse som kvinnan får. Om hon är genuint intresserad och attraherad av dig.

Vid sexköp får du bara ett skådespelad bekräftelse.
Citera
2026-08-06, 18:40
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Ja, det kan närmast beskrivas som ett filosofiskt tankesätt. Det är definitivt ingen vetenskaplig teori.

Nej, en av grundbultarna i den moderna feminismen är att det inte finns några skillnader mellan män och kvinnor. Med det som argument kan man sedan kräva att kvinnor ska ta plats i tidigare mansdominerade sfärer. Om det inte råder 50% representation av kvinnor i dessa sfärer kan man sedan gå vidare med kvotering eftersom avsaknaden av kvinnor i dessa sfärer bara måste bero på diskriminering - fortfarande utifrån grundpremissen att det inte finns några skillnader mellan män och kvinnor. Att kvinnor sedan blir sjuka och utbrända av att verka på mäns arenor är det ingen som bryr sig om. Den moderna feminismen är djupt kvinnofientlig och om det nu börjar komma en motreaktion på sociala medier är det verkligen på tiden.
Ja det finns galningar som menar att det inte finns några skillnader men det finns också kvinnor som kan konkurrera med män inom t.ex. näringslivet. Långt ifrån alla kvinnor klarar det, men det finns de som är duktiga. Är de kvinnorna egentligen män i sin "energi" eller är de bara bättre lämpade än snittet att utföra vissa uppgifter? Jag tror det senare.

Kvinnor som inte kan konkurrera med män har sen några val: antingen kan de kräva kvoteringar, eller börja yra om energier. Det är för att ge ett freepass att lata sig på mäns bekostnad, inte att män och kvinnor ska komplettera varandra i en sorts utopisk yin och yang. Man vill få det till att män som inte lever upp till kvinnors förväntningar och inte dansar efter deras pipa har en feminim energi eller rent av är bögar. För att få dem att göra som de vill. Det fungerar ungefär som PK-normen där parollen är tyck som oss annars är du ond. Det är i alla fall min take.

Edit: jag kan också säga att män bränner ut sig i arbetslivet i stor utsträckning men de fortsätter för att det finns ingen sympati för en man som lägger sig ner och grinar. Antingen fortsätter han att kämpa eller så förlorar han allt, fru & barn, kanske villan ja allt. Många män har inget värde utanför att vara en försörjare. De betyder inte att de trivs med det livet. Eller rättare sagt trivs med att ständigt jobba livet ur sig.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-06 kl. 19:06.
Citera
2026-08-06, 18:43
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Någonstans borde ju högerhanden vara ett gott nog och billigare alternativ till att ha sex med någon som man vet gör det mot betalning och inte utifrån lust, kan jag tycka.

Ja, det låter vettigt.

Jag tänker också att om man är beredd att spendera tusentals kronor på att "dejta" för att kanske få ligga en gång alternativt runt 10 000 kr för att spendera en weekend på horhus i Berlin. Kan man kanske överväga hjälpmedel om fru höger inte duger.

En Fleshlight kan väl inte kosta så jäkla mycket och går väl att använda fler än en gång?
En sådan och en charmkurs tror jag skulle kunna vara en riktigt bra investering. Har svårt att tänka mig något mer ångestframkallande än att se prostituerade som sin enda möjlighet att få ligga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in