2026-08-03, 14:26
Avstängd
Hej, finns det någon sms lån som godtar skuldsanering som avslutas i slutet på Denna månaden. skulle behöva ett lån på 500kr, Då det har blivit många olika besök hos sjukvården o olika mediciner innan i år o nu kom dessa räkningar i fatt mig o eftersom jag är livrädd för ytterligare skulder hos kronofogden så betalade jag in denna skuld för 3 månader. så nu är det tomt på kontot o Får inte nya pengar förens den 26e

Mvh
Magnus
2026-08-03, 14:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Du ska absolut inte ta ett nytt lån när du nästan är färdig med skuldsanering utan fråga i så fall en förälder, syskon eller kompis om den där 500-lappen. Se sen också till att betala tillbaka den direkt när du får in pengar på kontot.
2026-08-03, 14:38
Medlem
Att betala tre månader i förskott och sedan behöva ta ett snabblån på 500 kr är inte direkt ett exempel på god privatekonomisk planering.

Du lär tyvärr få väldigt svårt att hitta en seriös långivare som lånar ut till någon som nyligen haft skuldsanering. För 500 kr är det nog bättre att höra med anhöriga än att ta ett dyrt snabblån.
2026-08-03, 14:52
Medlem
Soc betalar väl mediciner om man inte har råd.

Plus som andra sagt. Låna seriöst inte 500 kr på sms.
2026-08-03, 14:52
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpJp
Hej, finns det någon sms lån som godtar skuldsanering som avslutas i slutet på Denna månaden. skulle behöva ett lån på 500kr, Då det har blivit många olika besök hos sjukvården o olika mediciner innan i år o nu kom dessa räkningar i fatt mig o eftersom jag är livrädd för ytterligare skulder hos kronofogden så betalade jag in denna skuld för 3 månader. så nu är det tomt på kontot o Får inte nya pengar förens den 26e

Mvh
Magnus

Du måste trolla, skuldsanering avslutas denna månaden och det första du tänker på är sms lån?
Får man ingen genomgång eller lättläst information när man blivit beviljad skuldsanering?

Fan man blir sugen på att dra på sig några millar i lån och göra en ansökan, de verkar ju släppa förbi vad och vem som helst.

OnT: Kontakta ekonomiskt bistånd och sedan en ekonomiskt rådgivare.
2026-08-03, 15:10
Medlem
Vad har du lärt dig av detta? Tydligen ingenting.
2026-08-03, 15:11
Avstängd
Nej jag hade egentligen inte tänkt att ta något nytt lån efter att min skuldsanering men då jag för ca 4 månader sedan åkte på magproblem då det slutade med att sjukvården trodde att jag hade åkt på cancer där av många olika utredningar o medicinering

sluta drar förutfattade slutsatser när du inte har en aning på hur mitt liv är
2026-08-03, 15:21
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
sluta drar förutfattade slutsatser när du inte har en aning på hur mitt liv är

Citat:
Hej, finns det någon sms lån som godtar skuldsanering som avslutas i slutet på Denna månaden. skulle behöva ett lån på 500kr.

Ok...
2026-08-03, 16:09
Medlem
Citat:

Mvh
Magnus

gör för fan inte det. kan du inte fråga hyresvärden om du kan flytta fram 1000 kr?
2026-08-03, 16:21
Avstängd
Skulle jag säkert kunna ha gjort eller i alla fall räkningen till Landstinget
men min hjärna är inte så smart o allt är betalt
2026-08-03, 16:32
Medlem
Citat:

Mvh
Magnus

Nej väldigt lite chans få sms lån eller annat lån.. kolla med vänner släktingar familj.. eller sälj något... alternativ pantlån.
2026-08-03, 17:59
Medlem
Vad behöver femhundringen gå till. Är det mat?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in