2026-08-02, 22:28
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Samtida med Rob Hallford --> https://www.facebook.com/groups/celebratingbritishandirish/posts/629524630187931/.

Men för all del, Sex Pistols hittade rekvisita i Mclarens/Westwoods BDSM affär. Dessutom, en distinktion mellan vanlig läderknutte och Tom of finlands lädergrabbar bör göras, det är detaljerarna som gör skillnaden!

https://www.swanngalleries.com/auction-lot/tom-of-finland-1920-1991-portrait-of-eric._d154356841

Användandet av skinn&läder var inte nytt.

Intervju med Halford: https://www.sverigesradio.se/avsnitt/586492

Saved by the bell.
Citera
2026-08-02, 22:36
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Saved by the bell.
Nä, i underjordens kulturer har skinn&läder säkerligen brukats i BDSM sedan hedenhös dagar. Klart är dock att Hallford förde in bögarnas skinnklädsel i metalscenen. Jag menar piskan och handklovarna, ha, ha.
Rätt sällsynt att se en mc knutte ha med sig piskan på hojen. Det där lilla extra serru.
Citera
2026-08-02, 22:44
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Nä, i underjordens kulturer har skinn&läder säkerligen brukats i BDSM sedan hedenhös dagar. Klart är dock att Hallford förde in bögarnas skinnklädsel i metalscenen. Jag menar piskan och handklovarna, ha, ha.
Rätt sällsynt att se en mc knutte ha med sig piskan på hojen. Det där lilla extra serru.

Aha, det är inne i lokalen som endast de invigda får beträda den hänger. Jag själv skulle inte dela subkulturell uniform med association att feltolkas till en gren av pride-kulturen. Men macho, det är det inte. Inte som en generell term där heteronormativitet ska ingå.
Citera
2026-08-02, 23:06
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Aha, det är inne i lokalen som endast de invigda får beträda den hänger. Jag själv skulle inte dela subkulturell uniform med association att feltolkas till en gren av pride-kulturen. Men macho, det är det inte. Inte som en generell term där heteronormativitet ska ingå.

Fetischer kringgår normativen, en del av stämningen, tänk om den straighta killen på motorcykeln har med sig piskan och beordrar mig ner på knä för att...

Ett tidigare exempel är Little Rickard, väldigt queer...och stilbildande. --> https://www.sverigesradio.se/avsnitt/194412
Citera
2026-08-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Såg precis att MPs stolthet, Alice Bah, gvar med och gaylajvade. Givetvis a la typisk dragqueenestetik med glitter o fjäderboa. Borde inte inte en kvinnlig vänsterpolitiker solidarisera sig mer med de lesbiska? Klä upp sig som en riktig tjurflata istället för att vara på männens sida?

Nej det är trans som gäller nu. Ingen bryr sig om bögar och läbbor längre.

Ska man vara WOKE idag så är den 100% trans som gäller
Citera
2026-08-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Nej det är trans som gäller nu. Ingen bryr sig om bögar och läbbor längre.

Ska man vara WOKE idag så är den 100% trans som gäller
Har aldrig förstått kopplingen mellan homosex och trans. Jag förstår inte vad de har med varandra att göra.
Citera
2026-08-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Har aldrig förstått kopplingen mellan homosex och trans. Jag förstår inte vad de har med varandra att göra.

Jag undrar det också. Det ena handlar om sexualitet, det andra handlar om identifikation.

Men WOKE-maffian har bestämt att de ska finnas under samma paraply.
Citera
2026-08-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Jag undrar det också. Det ena handlar om sexualitet, det andra handlar om identifikation.

Men WOKE-maffian har bestämt att de ska finnas under samma paraply.
Ett mysterium.

Fast lustigast är att de vill ha in de asexuella (A) under samma paraply och folk som lider av genetiska sjukdomar (I).
Citera
2026-08-03, 16:44
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Fetischer kringgår normativen, en del av stämningen, tänk om den straighta killen på motorcykeln har med sig piskan och beordrar mig ner på knä för att...

Ett tidigare exempel är Little Rickard, väldigt queer...och stilbildande. --> https://www.sverigesradio.se/avsnitt/194412
För övrigt så har du så jävla rätt i dina andra svar, att jag fattar nu allting, det räcker.
Citera
2026-08-03, 17:08
Medlem
Bilderberg78s avatar
Och jag är inte homo alls, men uppskattar folk som står utanför och ser allting utanför boxen. För då ser man mer sanning än de som ingår i systemet (maskinen). Man lagar inte maskinen med maskinen, men pride är en ny maskin som är trasig.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/oE1m9K/boy-george-hoppar-av-musikal-efter-kritiserad-lat
Citera
2026-08-03, 18:45
Medlem
Citat:
Du får läsa på, läderkulturen tog sig in i heavy metal, långt från alla var gay. Om Kristersson skulle komma spatserande i full läderklädsel vore det ett fint erkännande.
Tråden har dödsryckningar.

Pride försvinner kanske i en framtid när ingen diskrimineras eller utesluts från gemenskap p.g.a. sexuell läggning.
Du vill så gärna exkludera när meningen med manifestationen är inkluderande.

Heavy metal? Ever heard of Freddie Mercury?
Mannen klev upp i full läderbögstass på 70-talet och gav hårdrockarna hela deras estetik rakt från bögklubbarna i New York. De kopierade oss, så lägg ner din historieförfalskning.
Pride kommer INTE försvinna på EVIGHETER.
Pride handlar om internationell solidaritet och HBT-personer har det inte lätt.
Ever heard of Ryssland och hur bögar jagas av nazister?
Ever heard of Iran där man får välja galgen eller opereras om till kvinna?
Och lesbiska har det ganska svårt lite här och där och även transgenderpersoner.
Det enda som har dödsryckningar är din tankeförmåga sweetie darling.
HBT-kampen behöver få tillbaks sina äkta queera rötter.
Heterofiler får gärna stå och titta på när HBT-världen paraderar, ju fler desto bättre.
Jag vill inte att Pride ska vara ett jävla "Mello", kalla mig konservativ men jag står för den saken.
Men det du förespråkar är kulturell appropriering, inte snyggt 🤮 Ska vi säga så?
Citera
2026-08-03, 19:01
Medlem
Citat:

Jag är på allvar orolig över din mentala hälsa tråden handlar om att hetrosar lajvar homosar och då drar du in straighta killar på motorcyklar. NÄ SLM skulle ALDRIG släppa in en Heterofil att vara med i deras sektion så vad fan håller du på med?
Och Little Richard, for real?
I've been gay all my life and I know God is a God of love, not of hate." -- 1995, to Penthouse

"We are all both male and female. Sex to me is like a smorgasbord. Whatever I feel like, I go for. What kind of sexual am I? I am omnisexual!" -- 2012, to GQ

Eller du menar gubben var straight?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in