2026-08-01, 20:36
Medlem
I mitt Facebookflöde har dykt upp massor av bilder av folk som jag vet är helt straighta (i alla fall officiellt) som är ute och prideparaderar. Det lustiga är dock att en hel del av dem klätt sig ganska så hard core gay.

Kan det vara så att vi fått en ny kategori lajvare som tröttnat på medeltidsveckan på Gotland och liknande och tycker att det är kittlande att en dag om året får solidarisera sig med HBTQIA+ communityt?
Citera
2026-08-01, 20:42
Avstängd
Straminskys avatar
Det kan jag tänka mig, det är ett gammalt fenomen att heterosexuella åker snålskjuts på bögar när det är safe, för dom vill vara med där partyt är.

Det gäller bögklubbar, det gäller schlager-sm, det gäller pride.

Om bögarna inte vore så kärleksfulla så kanske dom hade slängt ut dom med huvudet före.
Citera
2026-08-01, 20:44
Medlem
Motfrågan är: Hur kan du med 100% säkerhet veta att dessa (som du känner personligen?) är straighta?

Citera
2026-08-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Motfrågan är: Hur kan du med 100% säkerhet veta att dessa (som du känner personligen?) är straighta?

Det kan jag ju givetvis inte göra men i princip alla har levt och lever i tvåkönade relationer sedan lång tid.

Om jag var gay skulle jag ta illa upp om heteros gjorde mig till ett föremål för lajvande.
Citera
2026-08-01, 20:48
Medlem
Jordgubbes avatar
De är infiltratörer. Avslöja dem inte.
Citera
2026-08-01, 20:50
Medlem
Dina vänner kanske "bara" är queera. Pride handlar ju inte enbart om homosexualitet nu för tiden. Sen brukar det väl heta att de bara har en dag per år som de vågar visa sitt sanna jag. Tycka vad man vill om det men är man emot Pride är det väl bara att ge fan i det?

Nu bryr jag mig inte om mitt facebookflöde nämnbart efter som det oftast bara är skit som bullbakning och nu de senaste veckorna svampplockning dyker upp. Kan dock tänka mig att många av mina "facebookvänner" lagt upp saker från Pride oavsett sexuell läggning.

Vad tänker du att HBTQIA+ står för?

Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny

Dom har väl sagt det till Ts. Sen kan man ju undra i vilket sammanhang.
Senast redigerad av Mechila 2026-08-01 kl. 20:54.
Citera
2026-08-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Det kan jag ju givetvis inte göra men i princip alla har levt och lever i tvåkönade relationer sedan lång tid.

Om jag var gay skulle jag ta illa upp om heteros gjorde mig till ett föremål för lajvande.

Alla är vi olika, dessa kanske inte kommer ut ur garderoben förrän lite sent i livet?
Citera
2026-08-01, 20:52
Avstängd
Citat:
I mitt Facebookflöde har dykt upp massor av bilder av folk som jag vet är helt straighta (i alla fall officiellt) som är ute och prideparaderar. Det lustiga är dock att en hel del av dem klätt sig ganska så hard core gay.

Kan det vara så att vi fått en ny kategori lajvare som tröttnat på medeltidsveckan på Gotland och liknande och tycker att det är kittlande att en dag om året får solidarisera sig med HBTQIA+ communityt?
Vad umgås du med för folk?
Undrar vem som är mest bög?
Citera
2026-08-01, 20:53
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
”Gaylajvare” - Har Pride tagits över av heteros?

Neeeej. Har väl alltid varit jävligt roligt att festa med bögar. Dessutom kan det ju absolut finnas heterotjejer som är där av samma anledning.
Citera
2026-08-01, 20:53
Medlem
Klandalfs avatar
Finns väldigt många straighta fetishmänniskor som springer runt på pride. Pride handlar tydligen inte längre om homosexualitet utan alla former av partialismer som faller utanför normen.
Citera
2026-08-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Dina vänner kanske "bara" är queera. Pride handlar ju inte enbart om homosexualitet nu för tiden. Sen brukar det väl heta att de bara har en dag per år som de vågar visa sitt sanna jag. Tycka vad man vill om det men är man emot Pride är det väl bara att ge fan i det?

Nu bryr jag mig inte om mitt facebookflöde nämnbart efter som det oftast bara är skit som bullbakning och nu de senaste veckorna svampplockning dyker upp. Kan dock tänka mig att många av mina "facebookvänner" lagt upp saker från Pride oavsett sexuell läggning.

Vad tänker du att HBTQIA+ står för?
Har ingen an8ng om vad Q och + står för. Och det tycks ingen annan göra heller. I står för folk som tragiskt nog drabbats av medfödda sjukdomar som ofta orsakar missbildade könsorgan.
Citera
2026-08-01, 20:56
Medlem
Citat:
Har ingen an8ng om vad Q och + står för. Och det tycks ingen annan göra heller. I står för folk som tragiskt nog drabbats av medfödda sjukdomar som ofta orsakar missbildade könsorgan.

Q betyder väl just "Queer" och + betyder allting som kommer därefter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in