2026-08-02, 15:07
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Q betyder väl just "Queer" och + betyder allting som kommer därefter

Så även grisaknullarsödern är välkommen? Teckomatorp Pride nästa!
Citera
2026-08-02, 15:09
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Och när har föreningen för asexuella blivit en " sexualitet" ? Det är Monthy python varning här

Sexuell läggning, inte sexuellt uttryck.

Håll dig till grisarna.
Citera
2026-08-02, 15:12
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Marxisistisk aktivism för att man stödjer HBT rörelsen för du har förstått tråden, att den handlar om hetrosar, eller inte.

Psykos eller bara dåliga gener?
Citera
2026-08-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Rubriken fick mig att garva. Har inte tänkt på detta. Precis som på Sweden Rock och alla andra liknande festivaler. Män och kvinnor som klär ut sig till hårdrockare. Olika ”dräkter” till de olika dagarna. Utklädda mellanchefer. Litet intresse för musik, men krökar gärna.

Nu samma typ av cosplay men nu med temat vaselin och rövsvett.
Mycket bra spaning!

Är det verkligen så att myndigheter och kommuner skickar ut och finansierar sina anställdas deltagande i paraden?
Citera
2026-08-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Så även grisaknullarsödern är välkommen? Teckomatorp Pride nästa!

Ja, det låter som att du ger dig in på "outforskad mark" där om de ska "integreras" LOL! Det är väl helt upp till dig om du vill "integrera" den "sociala gruppen". Se bara till att hålla mig utanför
Citera
2026-08-02, 16:30
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
I mitt Facebookflöde har dykt upp massor av bilder av folk som jag vet är helt straighta (i alla fall officiellt) som är ute och prideparaderar. Det lustiga är dock att en hel del av dem klätt sig ganska så hard core gay.

Kan det vara så att vi fått en ny kategori lajvare som tröttnat på medeltidsveckan på Gotland och liknande och tycker att det är kittlande att en dag om året får solidarisera sig med HBTQIA+ communityt?

Vad i helvete är "HBTQIA+ communityt"? Det nämns då och då men inget får mig att tro att det finns en självklar sammanhållning mellan alla bokstäver och symboler.
Citera
2026-08-02, 17:11
Medlem
Citat:
Psykos eller bara dåliga gener?

HAr ingen aning om vare sig du eller den jag responderade på har det jag bara poängterar att tråden handlar om att hetrofiler tar över Pride och det är väl inte särskilt konstig åsikt. För annars bör man motbevisa saken. Sen så är det tråkig om du online skriver om att du har dåliga gener. Inte roligt. Skärpning.
Själv såg jag på Aftonblaskans sändning och verkade som minst häften där var hetrofiler. Lite sorgligt kan man tycka. Om man vill hålla sig till topic och inte bara svamla strunt.
Citera
2026-08-02, 17:30
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
HAr ingen aning om vare sig du eller den jag responderade på har det jag bara poängterar att tråden handlar om att hetrofiler tar över Pride och det är väl inte särskilt konstig åsikt. För annars bör man motbevisa saken. Sen så är det tråkig om du online skriver om att du har dåliga gener. Inte roligt. Skärpning.
Själv såg jag på Aftonblaskans sändning och verkade som minst häften där var hetrofiler. Lite sorgligt kan man tycka. Om man vill hålla sig till topic och inte bara svamla strunt.

Jag blir inte klok på ditt svar, men nu lutar det mer åt kombinationen psykos OCH dåliga gener.
Citera
2026-08-02, 17:44
Avslutad
Citat:
Sexuell läggning, inte sexuellt uttryck.

Håll dig till grisarna.

Det är alltså en sexuell läggning att inte vara attraherat av någon sexuellt ?

Vadå grisarna , är du en humorbefriat HBTQ:are som ska spela drama-queen nu ? Av dina one-liners att döma
Citera
2026-08-02, 18:20
Medlem
Såg precis att MPs stolthet, Alice Bah, gvar med och gaylajvade. Givetvis a la typisk dragqueenestetik med glitter o fjäderboa. Borde inte inte en kvinnlig vänsterpolitiker solidarisera sig mer med de lesbiska? Klä upp sig som en riktig tjurflata istället för att vara på männens sida?
Citera
2026-08-02, 18:46
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
😂Det gläder mig att du tycker att jag verkar veta vad jag pratar när det gäller Pride.

Fjäderboa, regnbågstischa, ja, du vet.

Jag tog mig tid och kollade dina startade ämnen och insåg ganska snabbt att du är en krenkt sverigedemokrat, partiet som portades på pride. Självklart skall även krenkta sverigedemokrater få säga sitt, det är bara tragiskt att de fortfarande finns folk som stör sig på klädsel, nakenhet, demonstrationer, karnevaler och folk som har roligt tillsammans samtidigt som minoriteter får synas. Det senare är en nagel i ögat på brunskjortan.
Citera
2026-08-02, 18:49
Medlem
Vad gäller grabbarna så har nog en och annan har nog varit sugen på en bangmaid trans. Det är ett svaghetstecken i tiden och ganska symptomatisk vad det feminiserade väst anbelangar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in