2026-08-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Kvinnor söker trots allt inte kärlek, utan de söker en tjänare.
var fan har du hittat för kvinnor? nej, dem söker rättare sagt beskyddare. en trygg punkt där deras känslor tas om hand. ifall du låter henne göra vadsom är du en cuck, tvärtom så är du en känslomisshandlare. måste finnas balans. vad heter det ordet igen som sverige är känt för, just det. LAGOM. du ska vara den som tillför lagomhet i hennes liv. en stenhård representant för sanningen som aldrig rör sig även om jorden bävar. allt annat är fugazi
Citera
2026-08-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Du borde ha lyssnat på "gnället" istället för att bortförklara det som svepskäl.
gnället är sällan sant. kvinnor kommer alltid dra trådar runt jorden hundra gånger om innan dem kommer till en punkt som inte ens finns där.
Citera
Medlem
Minimuchers avatar
Gratulerar.
Äntligen har hon tagit steget åt sig.
Nu är du Fri. Du kan ta din tid och skapa din dotters framtid på dina villkor. Inte tillbaka bunden.
Du har världens bästa vän i spegeln. Han kommer vägleda dig om du håller dina känslor nära. Fokuset app praktiska saker men kom ihåg att allt som känns förjävligt nu är bara du som möter din rädsla för att vara ensam. du kommer att hantera det bra, var så trygg med det.

Mitt tips till dig är att börja fokusera på en framtid med din dotter, hon kommer inte lämna dig. Boka in något roligt med henne. Liseberg, Tosselilla, måla rummet, laga mat?

Jobba med dig själv, antingen kommer din frukt tillbaka till dig eller så kommer någon annan. Om du släpper din manlighet och fördjupar dig själv i självömkan förlorar du både din dotter och din framtida fru / exfru och eventuell chans med din nuvarande fru.
Lycka till!
Jag finns på PM om du vill skriva av dig, ingen kritik här!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Min fru vill gå vidare utan mig. 20 år. Vi har ett barn.

Vafan gör man? Jag älskar henne, hennes lukt, hennes leende, hennes födelsemärken. Allt. Hon vill inte ha mig något mer.

Hon skyller på massa vardagsgrejer och tjafs, men det känns som svepskäl.

Verkar som att hon har bestämt sig.

Behöver lite stöd och tips från folk om hur jag håller mig ovanför ytan.

Vad gör man ens med vårt barn? Vår dotter kommer bli helt jävla förstörd av detta. Kanske mer än mig.
Du har liksom presterat ett barn på 20 år
Inte mycket avelshingst så att säga släpp det hon har annat
Citera
2026-08-01, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tmyceuiz7
omogen och störd i en kontrollerad nivå är ju ändå bra. att hon kommer använda det som bevis hjälper knappast således hon inte hämtar argumentet till domstolen vilket jag tvekar på att hon har orken att göra.

Det du föreslår för TS kallas traumabonding.

Citat:
Ja det låter stört.

Jag försökte säga att jag kan göra precis vad som krävs. Men det finns inget konkret.

Om din fru inte vill ge tillbaka så har du hamnat i en återvändsgränd.
Det är simpvarning på att ”göra precis vad som krävs”.
Ni är två stycken i relationen och hon kommer att få äckelkänslor om du ständigt svansar efter som en hund. Om du vänder tvärt för att spela Alan som kompensation kommer hon att tappa respekt för dig.
Citera
2026-08-01, 22:12
Avslutad
Citat:
gnället är sällan sant. kvinnor kommer alltid dra trådar runt jorden hundra gånger om innan dem kommer till en punkt som inte ens finns där.
Ibland snurrar dom in sig i ett garnnystan och då är det bättre att bara få dom att skratta och sen knulla.
Citera
2026-08-01, 22:14
Medlem
Citat:
Min fru vill gå vidare utan mig. 20 år. Vi har ett barn.

Vafan gör man? Jag älskar henne, hennes lukt, hennes leende, hennes födelsemärken. Allt. Hon vill inte ha mig något mer.

Hon skyller på massa vardagsgrejer och tjafs, men det känns som svepskäl.

Verkar som att hon har bestämt sig.

Behöver lite stöd och tips från folk om hur jag håller mig ovanför ytan.

Vad gör man ens med vårt barn? Vår dotter kommer bli helt jävla förstörd av detta. Kanske mer än mig.

Ni har varit ihop i 20 år och hon vill dra?
Det känns tungt när det spricker, men klyschorna är sanna: tiden läker alla sår, och efter regn kommer solsken.. Barnet klarar sig.
Ypperligt tillfälle kommande år att göra det som inte passade sig när du var tillsammans med tanten. Vad har du för intressen? Hur gammal är du?

Vad du än gör så tro för i helvete inte att livet är över nu.. allt känns piss&pest men det går över, lovar dig. Ett nytt kapitel väntar. Du håller näsan över ytan med några bira, och genom att tänka på vad du vill göra nu när du blir fri.
Senast redigerad av Knasen2k 2026-08-01 kl. 22:23.
Citera
2026-08-01, 22:20
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Du illustrerar väl ordspråket

"Du saknar inte henne, du saknar bara hennes kropp"

Det finns tiotusentals andra kvinnor därute, med bättre kroppar än ditt ex. Och varenda kvinna, 100%, har en lukt, ett leende, födelsemärken, och fitta, mun och anus.

Man måste vara en idiot om man "älskar" en kvinna som inte respekterar en, eller rentav i hemlighet föraktar en. Ditt barn kommer se hur pinsam du är, och förakta dig för resten av ditt liv.

Det bästa sättet att komma över en kvinna, är att komma under en ny kvinna....

Livet är som smulor på diskbänken, de finns eller inte finns men alltid vid fel tillfälle.
Citera
2026-08-01, 22:21
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:

Det är väll just den inställningen som gör incells till incells
Citera
2026-08-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Det du föreslår för TS kallas traumabonding.
Alla dessa labels hela jävla tiden. Nej, jag vill kalla det en reset.
Citera
2026-08-01, 22:34
Medlem
Jag skulle tro att det redan gått för långt, att hon bestämt sig och det finns inget du i nuläget kan göra för att ändra det. Förmodligen har det funnits tecken en lång tid. Du kanske har missat dem, misstolkat eller varit fullt medveten. Nu spelar det ingen roll. Ni har gått i terapi och försökt. Nu vill hon inte längre.

Det du däremot kan påverka nu är din reaktion på det hela. Ditt barn kommer klara skilsmässan. Ännu bättre kommer hon att klara det om du är stark, mår bra och undviker bitterhet. Hantera det moget och var den större personen. Fokusera på din dotter, drunkna i arbete en tid om du behöver och ta hand om dig själv. Att leva själv är faktiskt inte så illa! När du är redo kan du gå vidare och träffa någon annan. Det här är tråkigt, men inte hela världen! Det kommer du inse och känna när du fått lite distans.
Citera
2026-08-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Det är snarare så att männen lämnar en relation för att gå in i en annan medan kvinnor lämnar en relation för att vara ensamma.

Män tycks av naturen vara mindre intresserade av att ta reda på sin egen skit, vilket innebär att kvinnorna under en kritisk könsrollsperiod fixade männens skit samtidigt som de plockade undan efter sin egen och ungarnas skit.

För 40-50 år sedan började kvinnor lämna männen för att de inte accepterade denna könsrollsfördelning som innebär att kvinnorna ser männen som barnet de aldrig önskade. Detta är också den direkta anledningen till att allt fler kvinnor ser särbo som den ultimata tillvaron.

Ja och det är därför "ensamstående" fattiga morsor är så jävla vanligt idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in