Citat:
Ursprungligen postat av
PyjamasXL
Bra skrivet. Jag förstår precis vad du menar och jag håller med dig till punkt och pricka. Småtjejer inoktrineras in i deras sjuka betéende och springer runt i myllret av bögar och gör hjärtantecknet med händerna såg jag. - Det är som någon form av masspsykos som man bara måste ställa upp på, för annars så är man ondskefull. Sedan hela denna heterosexuella fårskock som solar sig i någon slags självupplevd godhetsglans genom att springa runt i tåget med regnbågs-tisha och vifta med dito flagga och tjoa och tjimma är bara löjligt.
Precis!
Hela HBTQ-communityt jobbar under täckmanteln ”godhet” trots att det är en maffia. De vill ha makt, och de vill kontrollera makten. De ställer ultimatum om att ”Är du med oss eller är du emot oss?” Och vill man inte gå med i deras spektakel kommer genast argumenten:
- Jasså så du är homofob?
- Du står inte upp för allas lika värde?
- Så du menar att alla inte ska få älska den man vill?
Ja det är löjligt med exempelvis Kristersson som vevar med Pride-flaggan. Kanske gör han det frivilligt för att signalera godhet, men det finns ändå ett hot i bakgrunden Om han inte skulle delta så skulle han få rejält med kritik, bli motarbetad och bli smutskastad.
Hela rörelsen som bygger på ”godhet” vägrar acceptera att andra människor har andra åsikter än sig själva. Man kan t.ex. stå upp för allas lika juridiska rättigheter, men samtidigt måste man få kunna kritisera bögar som beter sig illa under pridetåget. Men det får man inte, då riskerar man bli uthängd och förnedrad av hela rörelsen.
Så de kräver närvaro, de kräver att alla ska tycka som dem, och man får inte kritisera dem på minst lilla sätt. Rena maffian.