2026-08-01, 15:49
Medlem
Folk förstår inte vad dom säljer ut sig till när de deltar i Pridehysterin. Inte heller åskadarna förstår vad dom ser. Mestadels är det unga ( och dumma?) människor i paraden. De flesta lär lida av psykisk ohälsa, så man får ursäkta lite där. En förklädd politisk manifestation helt enkelt.
Citera
2026-08-01, 15:58
Medlem
Enligt Nooshi, i deras partiledardebatt, så var det V som startade Pride så även dom har påverkande föreningar, troligtvis har vissa (förmodade höger) HBT+ personer förstått det och inte deltar.
Citera
2026-08-01, 16:02
Medlem
Dög inte din förra tråd där du också klagade på typ samma sak? (FB) Flatorna har totalt förstört pridetåget.

Precis som i förra tråden, Pride har ALLTID varit politiskt.

EDIT:

Helt otroligt att du orkar skapa så många trådar om en parad du inte gillar. Är det inte bara att strunta i den?

(FB) Flatorna har totalt förstört pridetåget.
(FB) Vita heteromän borde få en egen vecka. Pride ingen.
(FB) Poliser får inte bära uniform i Pride- paraden, MEN t-shirt…….!!
(FB) Hur många deltog i Prideparaden egentligen i år 2023? Tyst i media.
(FB) Nu börjar galna Prideveckan. Som bög bojkottar jag detta intoleranta event.
(FB) SD är återigen portad från Prides partiledardebatt
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-08-01 kl. 16:05.
Citera
2026-08-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Dög inte din förra tråd där du också klagade på typ samma sak? (FB) Flatorna har totalt förstört pridetåget.

Precis som i förra tråden, Pride har ALLTID varit politiskt.

EDIT:

Helt otroligt att du orkar skapa så många trådar om en parad du inte gillar. Är det inte bara att strunta i den?

(FB) Flatorna har totalt förstört pridetåget.
(FB) Vita heteromän borde få en egen vecka. Pride ingen.
(FB) Poliser får inte bära uniform i Pride- paraden, MEN t-shirt…….!!
(FB) Hur många deltog i Prideparaden egentligen i år 2023? Tyst i media.
(FB) Nu börjar galna Prideveckan. Som bög bojkottar jag detta intoleranta event.
(FB) SD är återigen portad från Prides partiledardebatt
Oj. Vilken koll du har.
Pride var inte politisk i början. Då fanns ett behov. Inte nu.
Jag tror du missat en tråd dock där jag kritiserar SL för prideflaggor på bussa4na.
Senast redigerad av lavsduns 2026-08-01 kl. 16:22.
Citera
2026-08-01, 16:30
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Oj. Vilken koll du har.
Jag tror du missat en tråd dock där jag kritiserar SL för prideflaggor på bussa4na.
Hur menar du att det inte var politiskt i början? Är att förespråka något endast vid behov politiskt?
Citera
2026-08-01, 16:35
Medlem
Citat:
Folk förstår inte vad dom säljer ut sig till när de deltar i Pridehysterin. Inte heller åskadarna förstår vad dom ser. Mestadels är det unga ( och dumma?) människor i paraden. De flesta lär lida av psykisk ohälsa, så man får ursäkta lite där. En förklädd politisk manifestation helt enkelt.

Vad är det du vill diskutera? Att Pride är politiskt? No shit. Att företag har hakat på? No shit.
Citera
2026-08-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Vad är det du vill diskutera? Att Pride är politiskt? No shit. Att företag har hakat på? No shit.
Att de falskt utger sig för at stå för ”allas likavärde…..” blablaba men propagerar för vänsterpolitik.
Citera
2026-08-01, 16:51
Medlem
Citat:
Jo, det var politiskt. Huruvida du anser att det fanns ett behov då men inte nu ändrar inte på det.

Om man propagerar för en grupps rättigheter, hur fan kan du få det till att inte vara politiskt?
Citera
2026-08-01, 17:04
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Är det inte bara att strunta i den?
Det var så vänstern tog över Sverige. De som inte gillade deras omvandling av samhället struntade i all identititetspoletik och annan omkullkastning av det gamm' landet.

Uti inget annat land i Europa har vänsterns omvandling av samhället gått så smidigt för dem att genomföra som i Sverige. Detta för att de som tyckt annorlunda än vad vänstern har utropat som riktning, har struntat i deras kampanjer och mål. Inget motstånd.

Ute i Europa har det funnits traditionalister och värdekonservativa som käftat emot. Så inte i Sverige.
Citera
2026-08-01, 17:14
Medlem
Citat:
Att de falskt utger sig för at stå för ”allas likavärde…..” blablaba men propagerar för vänsterpolitik.

Och? Vad är motsättningen i det?
Citera
2026-08-01, 17:28
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Det var så vänstern tog över Sverige. De som inte gillade deras omvandling av samhället struntade i all identititetspoletik och annan omkullkastning av det gamm' landet.
Sossarna har mig veterligt varit det största riksdagpartiet i varenda val sen 1917... Det är över 100 år nu.
Citera
2026-08-01, 18:13
Medlem
krackelerars avatar
Man kan fråga sig hur många Prideparader som krävs för att bögar, flator och transsexuella ska känna sig "accepterade" som de själva beskriver det .
Några 100 eller kanske flera 1000?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in