Citat:
Ursprungligen postat av
GormDenGamle
Rören mellan toaletten och duschen ska inte vara sammankopplade. Så det låter osannolikt.
Bara att öppna upp och gräva med handen/armen.
Tvärtom skulle påstå att det är rätt vanligt att toalett och dusch delar avlopp, varenda bostad jag haft har fungerat på det sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av
16266
Och varför i helskotta skulle hyresvärden rensa ditt äckliga avlopp?
Det hör till hyresvärdens ansvar att rensa det som inte hyresgästen lätt kan komma åt.
Citat:
Ursprungligen postat av
OldFashioned
Det är inte bajs om du fortfarande kan spola i toaletten utan att det trycker upp i golvbrunnen. Däremot är det rostfläckar, tvål, hår och hudrester. Det luktar inte heller gott.
Bakteriebeläggningar, räcker med typ vatten för det ska växa till, tvål hud hår behövs inte
Citat:
Ursprungligen postat av
hazey1526
Vattnet går inte ner när jag duschar. När jag pumpar den så kommer det ut vad som ser ut som skit och det luktar som det.
Lägenhet är från 50-talet tror jag och har grannar ovanför och under. Kan det vara så att deras avföring har tagit sig till mitt golvbrunn?
Jag vill helt ärligt spy sönder, snälla hjälp mig.
använd absolut inte kaustiksoda, det är det absolut mest korkade alternativet i din situation det är frätande och giftigt så häller du det i avloppet så kan det sluta med att fastighetsskötaren får det över sig...
Däremot skulle du kunna testa o ta av duschhandtaget och gå på med duschslangen, det kan vara grymt effektivt om man kommer åt stoppet, är det gammel gjutgjärnsbrunn så kan det finnas en rensplugg du kan skruva loss och komma åt rören efter vattenlåset, spola inte bort packningen som sitter mellan slangen och duschhandtaget.