2026-08-01, 15:32
Medlem
hazey1526s avatar
Vattnet går inte ner när jag duschar. När jag pumpar den så kommer det ut vad som ser ut som skit och det luktar som det.
Lägenhet är från 50-talet tror jag och har grannar ovanför och under. Kan det vara så att deras avföring har tagit sig till mitt golvbrunn?

Jag vill helt ärligt spy sönder, snälla hjälp mig.
Citera
2026-08-01, 15:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazey1526
Vattnet går inte ner när jag duschar. När jag pumpar den så kommer det ut vad som ser ut som skit och det luktar som det.
Lägenhet är från 50-talet tror jag och har grannar ovanför och under. Kan det vara så att deras avföring har tagit sig till mitt golvbrunn?

Jag vill helt ärligt spy sönder, snälla hjälp mig.

Rören mellan toaletten och duschen ska inte vara sammankopplade. Så det låter osannolikt.
Bara att öppna upp och gräva med handen/armen.
Citera
2026-08-01, 15:37
Medlem
hazey1526s avatar
Min hand går inte in särskilt långt
Citera
2026-08-01, 15:39
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Rören mellan toaletten och duschen ska inte vara sammankopplade. Så det låter osannolikt.

Det är dem hemma hos mig. Blir det stopp i toaletten så flyter det alltid upp skit från golvbrunnen.
Citera
Avslutad
Det är inte deras avföring, det är förmodligen år av uppbyggt fett och annat äckel som kommer från folk.

Bara att resna det och hålla käften, som resten av oss. Är du för fin i kanten så får du väl anlita någon.
Citera
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Det är dem hemma hos mig. Blir det stopp i toaletten så flyter det alltid upp skit från golvbrunnen.

Hrm. Okej.
Citera
2026-08-01, 15:42
Medlem
proconsuls avatar
Det är väl en sak för hyresvärd/fastighetsägare (om du hyr)?
Citera
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Jaså... I vår lägenhet (från 1964) är badkar/dusch, handfat och toalett sammankopplade. Och blir det stopp på 1:a eller 2:a våningen (vi bor på 3:e) så har det hänt att avföring har trängt upp genom våran golvbrunn.
Vårt bostadsbolag har sagt att vi ska rensa avloppet genom Mudin en gång varannan månad men det hjälper ju inte när andra idioter slänger ner våtservetter och plasthållare i toaletten och spolar.
Citera
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Hrm. Okej.

Kåken är byggd på 50talet mig veterligen, kanske var det en lösning man hade på den tiden i flerbostadshus?
Citera
2026-08-01, 15:48
Medlem
hazey1526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Kåken är byggd på 50talet mig veterligen, kanske var det en lösning man hade på den tiden i flerbostadshus?

Kan dem verkligen varit så dumma att dem anslöt toalett rören med duschens avlopp?
Citera
2026-08-01, 16:19
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazey1526
Kan dem verkligen varit så dumma att dem anslöt toalett rören med duschens avlopp?

Ja det är fullt normalt. I alla villor är det så.
Citera
2026-08-01, 16:21
Medlem
hazey1526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Ja det är fullt normalt. I alla villor är det så.

kan väl inte vara så i vanliga gamla lägenheter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in