2026-08-01, 18:52
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad är en klimatförespråkare, någon som gillar klimat?
Det är ett förenklat ord med parallellen klimatförnekare. Det vill säga de som brinner för, hehe, tanken på androgen global uppvärmning, respektive de som säger att vädret alltid har varierat. Är du alldeles säker på att din fråga är ärligt menad?
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Din jämförelse haltar riktigt ordentligt.
I det här fallet så vore jämförelsen det att de militanta veganerna gått och slaktat alla djur på fälten och i ladorna.
Jag känner en vegan och djurrättsaktivist som faktiskt inte bryr sig om vad som händer med djuren. De ska inte finnas. Det är fel att äta dem, men det innebär inte att de har något existensberättigande. Man märker det när militanta släpper ut minkar. De bryr sig inte om vad som händer med dem.
Citera
2026-08-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Jag känner en vegan och djurrättsaktivist som faktiskt inte bryr sig om vad som händer med djuren. De ska inte finnas. Det är fel att äta dem, men det innebär inte att de har något existensberättigande. Man märker det när militanta släpper ut minkar. De bryr sig inte om vad som händer med dem.
Finns alltid udda avarter.
De som släppt minkarna, de har bara tänkt så långt att befria minkarna.
Men inte vad om händer med de efteråt, eller vad som händer andra djur.

Den där veganen och djurrättsaktivisten som du känner, låter jävligt udda.
Eller, är det du som totalt misstolkat denne?
Citera
2026-08-01, 19:35
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Finns alltid udda avarter.
De som släppt minkarna, de har bara tänkt så långt att befria minkarna.
Men inte vad om händer med de efteråt, eller vad som händer andra djur.

Den där veganen och djurrättsaktivisten som du känner, låter jävligt udda.
Eller, är det du som totalt misstolkat denne?
Du menar indirekt att det finns veganer och djurrättsaktivister som inte är udda? I beg to differ. Men vi tolkar förstås saker olika.
PS. Nej, jag har inte missförstått eftersom jag frågade vad som ska hända med alla kor om man slutar använda mjölk. Svaret blev att de ska inte finnas. Det viktiga är att de inte ”utnyttjas”.
Citera
2026-08-01, 21:33
Medlem
Citat:
Du menar indirekt att det finns veganer och djurrättsaktivister som inte är udda? I beg to differ. Men vi tolkar förstås saker olika.
PS. Nej, jag har inte missförstått eftersom jag frågade vad som ska hända med alla kor om man slutar använda mjölk. Svaret blev att de ska inte finnas. Det viktiga är att de inte ”utnyttjas”.
Denne är en av de udda.
Citera
2026-08-01, 21:34
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Denne är en av de udda.
Säg mig då, vad tycker de icke-udda ska hända med korna?
Citera
2026-08-01, 22:40
Medlem
Citat:
Säg mig då, vad tycker de icke-udda ska hända med korna?
Du kan ju fråga dessa.
Citera
2026-08-01, 22:56
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Du kan ju fråga dessa.
Hur kan du då påstå att det jag fick höra var udda?
Citera
2026-08-02, 14:40
Medlem
Citat:
Det talas tyst i medierna om de direkta orsakerna till bränderna.
Det vill säga att de antänds av individer på ett medvetet sätt.
I Frankrike har ett hundratal personer gripits, exempelvis.
Istället diskuteras grundorsaken till bränderna som påstås vara den globala uppvärmningen. Då menar man att omfattningen inte hade varit så stor annars.
Bäddar man inte då för att dölja det faktum att bränderna faktiskt antänds i regel? Är det syftet? Att dölja att man tänder på för att väcka uppmärksamhet och medvetande?
Var har du hämtat uppgifterna om att bränderna är anlagda ifrån om det nu ''talas tyst'' om det i media?

Jag undrar även vad du menar med klimatförespråkare? Är det människor som förespråkar att det ska finnas klimat?
Citera
2026-08-02, 15:08
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Var har du hämtat uppgifterna om att bränderna är anlagda ifrån om det nu ''talas tyst'' om det i media?

Jag undrar även vad du menar med klimatförespråkare? Är det människor som förespråkar att det ska finnas klimat?
Läs inläggen innan du frågar. Jag har redan svarat på det där.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in