2026-07-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Jag noterar att du tycker att plattjordare har bättre argument än vad jag har i den här frågan. Du menar alltså att det är större sannolikhet att jorden är platt än att klimatförespråkare skulle ha tänt eld på skogen.
Större sannolikhet att plattjordare som tänt på, än klimatförespåkare.
Citera
2026-07-31, 22:08
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Större sannolikhet att plattjordare som tänt på, än klimatförespåkare.
Verkar orimligt. Med mer skog ser man inte horisonten.
Citera
2026-08-01, 05:38
Medlem
Citat:
Verkar orimligt. Med mer skog ser man inte horisonten.
De kanske försöker bevisa att jorden är platt.
All skog är ju ivägen, så att det inte går att bevisa.
Citera
2026-08-01, 05:56
Medlem
Det känns som dagen militanta veganer som eldade slakterier och bilar som körde ut köttprodukter till affärer. Samma tillvägagångsätt men nytt ändamål. Är det barnen eller ivf nästa generation som tagit över?
Citera
2026-08-01, 08:28
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det känns som dagen militanta veganer som eldade slakterier och bilar som körde ut köttprodukter till affärer. Samma tillvägagångsätt men nytt ändamål. Är det barnen eller ivf nästa generation som tagit över?
Ja, lite det jag är ute efter. (För dem) extrema situationer kräver extrema handlingar, kan nog en del resonera.
Citera
2026-08-01, 11:10
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jag noterar att du tycker att plattjordare har bättre argument än vad jag har i den här frågan. Du menar alltså att det är större sannolikhet att jorden är platt än att klimatförespråkare skulle ha tänt eld på skogen.
Du förstår som du argumenterar: som en klant. Ja, plattjordarna har bättre argument än du, men din fantasi är ju iaf inte fysikaliskt omöjlig.

Kanske någon klimataktivist faktiskt har orsakat någon av bränderna? Men var det isf ens med flit, eller bara vanlig vårdslöshet i det torra heta vädret med grill eller cigarettfimpar eller en kvarglömd tomflaska som fokuserade solljuset eller en trasa med olja eller thinner som självantände? OM det var med flit, var det isf bara någon isolerad stolle som det ju finns i alla större sammanhang? Du har liksom öht inte ens skuggan av en antydan till något som stödjer din tes. Högre krav än så bör ställas även i ett foliehattforum.
Citera
2026-08-01, 11:50
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Du förstår som du argumenterar: som en klant. Ja, plattjordarna har bättre argument än du, men din fantasi är ju iaf inte fysikaliskt omöjlig.

Kanske någon klimataktivist faktiskt har orsakat någon av bränderna? Men var det isf ens med flit, eller bara vanlig vårdslöshet i det torra heta vädret med grill eller cigarettfimpar eller en kvarglömd tomflaska som fokuserade solljuset eller en trasa med olja eller thinner som självantände? OM det var med flit, var det isf bara någon isolerad stolle som det ju finns i alla större sammanhang? Du har liksom öht inte ens skuggan av en antydan till något som stödjer din tes. Högre krav än så bör ställas även i ett foliehattforum.
Vad du tjatar om stöd och krav. Då är plattjordstrådar HELT förbjudna enligt dig? Min tråd borde också förbjudas, trots att den i alla fall inte är omöjlig. Om jag inte kan peka på att någon gripen har samröre med klimatförespråkarkommunityn, då kan det inte vara så? Är det vad du vill ha sagt? Jag kan inte det, det är riktigt. Polisen brukar hålla sådant för sig självt.
Citera
2026-08-01, 12:20
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Vad du tjatar om stöd och krav. Då är plattjordstrådar HELT förbjudna enligt dig? Min tråd borde också förbjudas, trots att den i alla fall inte är omöjlig. Om jag inte kan peka på att någon gripen har samröre med klimatförespråkarkommunityn, då kan det inte vara så? Är det vad du vill ha sagt? Jag kan inte det, det är riktigt. Polisen brukar hålla sådant för sig självt.
Men det var då fan vad du bara snackar skit. Jag vill inte förbjuda någonting, varken dina rubbade fantasier eller någon från att tala om att du bara har rubbade fantasier.

Men bra att du iaf medger att du absolut inte har någon grund alls för den här tråden.
Citera
2026-08-01, 12:51
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Men det var då fan vad du bara snackar skit. Jag vill inte förbjuda någonting, varken dina rubbade fantasier eller någon från att tala om att du bara har rubbade fantasier.

Men bra att du iaf medger att du absolut inte har någon grund alls för den här tråden.
Du tror alltså att det som inte är bevisat inte kan ha hänt; att det är fantasier. Du begriper fortfarande inte det här delforumet.
Citera
2026-08-01, 12:59
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Du tror alltså att det som inte är bevisat inte kan ha hänt; att det är fantasier. Du begriper fortfarande inte det här delforumet.
Ännu mer bs från dig.
Citera
2026-08-01, 13:04
Medlem
Vad är en klimatförespråkare, någon som gillar klimat?
Citera
2026-08-01, 15:06
Medlem
Bättre teorier än OP's.
Bränder antänds för att ta bort skyddsklassning av skog, naturreservat etc, för att istället bygga datacenters, industriområden etc etc.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Din jämförelse haltar riktigt ordentligt.
I det här fallet så vore jämförelsen det att de militanta veganerna gått och slaktat alla djur på fälten och i ladorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in