2026-07-30, 19:10
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Nej tyvärr.

Finns det några sociala arenor du skulle kunna tänka dig att utforska? Kanske något intresse du skulle kunna utöva med andra? Engagera dig ideellt? Är du religiös så är kyrkan en fantastisk plats att träffa människor på har jag hört.
Citera
2026-07-30, 19:43
Medlem
GastonLeMans avatar
Fy faan, jag trodde livet deluxe va att du funnit dig och fattat galoppen.
Men du är en i mängden gnällrövar som tror att allt ska serveras till alla.
Vissa saker får man jobba för!
Vill du käka rysk kaviar och dricka champagne varje dag måste du jobba för det.
Det gäller allt i livet.

När det gäller en livspartner blir det knepigare, då det är två som behöver samsas.

Men inget är omöjligt, tålamod är en dygd!
Citera
2026-07-30, 20:24
Medlem
tilsammansnus avatar
Det var en ingen vidare slutsats du drar , men OK några tips jag kan rekommendera
Citat:
alla mina kollegor är gifta eller är i samboförhållanden.
Ja du umgås så klart inte med dem, skär av de upptagna och umgås istället med såna som själva är singlar eller åtminstone har hyfs att lägga undan sina respektive när de är med dig - du skall inte behöva titta på eller veta.
Citat:
På midsommar i år satt jag bara hemma och grät och funderade helt seriöst på att begå självmord.
midsommar - bara en annan dag . Det är ingen måste-vara-nånstans dag , gör eget och titta inte på andra. Jag var för mig själv en midsommar en gång, då gick jag på gym med mina headphones och tränade lyssnandes musik (fanns andra där som gjorde som jag) och pissade på att andra sitter tillsammans nånstans och super , hets äter samt ljuger hur bra de tycker de är.
Citat:
när man ser par ute så blir man väldigt ledsen och avundsjuk.
Jag du tittar självklart INTE på dem utan på bättre saker, skeva bilden fastnar bara i bakhuvudet annars. Titta på brudar, fina bilar, ja du fattar.
Citat:
Ibland har tjejer kommit fram och pratat med mig på krogen
Tjejer går normalt inte fram till killar på krogen eller annanstans, det är du som skall ta initiativet annars blir det en öken - tänk såhär att nånstans står en ensam tjej och undrar varför du inte gick fram till henne.

Ja ändra på livsstilen helt enkelt, välj vägar du inte tagit innan. Förslagsvist testa dansträning - massor med tjejer där.
Citera
2026-07-30, 20:32
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Jag är ca 30 år gammal och lever det liv som ingen vill leva. Jag är singel och har inte dejtat någon sedan jag var 21 år. Jag är dock inte oskuld, har legat med typ 10 tjejer. Men man blir helt fuckad i hjärnan när man är så oönskad som jag är.

Mitt största problem är dock att jag knappt har några vänner heller. Jag har några s.k. vänner men de är ofta upptagna med annat. Jag träffar en vän 1 gång i månaden om ens det. Jag har jobb, men alla mina kollegor är gifta eller är i samboförhållanden. På midsommar i år satt jag bara hemma och grät och funderade helt seriöst på att begå självmord.

Och nej, jag sitter verkligen inte bara hemma och deppar om dagarna när jag inte jobbar. Jag går på gym och styrketränar, reser ensam, går på kafféer och krogen ensam m.m. Men när man ser par ute så blir man väldigt ledsen och avundsjuk.

Jag är inte snygg till den mån att jag hade kunnat få vilken tjej som helst, men jag tror jag ser "okej" ut ändå. Jag ser kanske 3 år yngre ut än jag är. Ibland har tjejer kommit fram och pratat med mig på krogen, men det har oftast inte lett till nånting. Men det är inte normalt att leta förgäves ända tills man är 30.

Ibland vaknar jag under vargtimmen, och det är då livet känns som allra mest hopplöst. Vid den tiden blir jag övertygad om, att jag är född till att begå självmord, för att jag är den mest oönskade i världen. När jag sedan vaknar på morgonen så brukar dessa tankar försvinna tack och lov.

Vad kan jag göra?
Jag ger det ett par år till, sen säger jag adios.
Ägnar du dig åt att skada människor och djur på fritiden? Om inte, så stämmer inte ditt påstående. Då är du inte oönskad. Skärp till dig nu mannen.
Har du drömmar?
Citera
2026-07-30, 20:58
Medlem
Citat:
Jag är ca 30 år gammal och lever det liv som ingen vill leva. Jag är singel och har inte dejtat någon sedan jag var 21 år. Jag är dock inte oskuld, har legat med typ 10 tjejer. Men man blir helt fuckad i hjärnan när man är så oönskad som jag är.

Mitt största problem är dock att jag knappt har några vänner heller. Jag har några s.k. vänner men de är ofta upptagna med annat. Jag träffar en vän 1 gång i månaden om ens det. Jag har jobb, men alla mina kollegor är gifta eller är i samboförhållanden. På midsommar i år satt jag bara hemma och grät och funderade helt seriöst på att begå självmord.

Och nej, jag sitter verkligen inte bara hemma och deppar om dagarna när jag inte jobbar. Jag går på gym och styrketränar, reser ensam, går på kafféer och krogen ensam m.m. Men när man ser par ute så blir man väldigt ledsen och avundsjuk.

Jag är inte snygg till den mån att jag hade kunnat få vilken tjej som helst, men jag tror jag ser "okej" ut ändå. Jag ser kanske 3 år yngre ut än jag är. Ibland har tjejer kommit fram och pratat med mig på krogen, men det har oftast inte lett till nånting. Men det är inte normalt att leta förgäves ända tills man är 30.

Ibland vaknar jag under vargtimmen, och det är då livet känns som allra mest hopplöst. Vid den tiden blir jag övertygad om, att jag är född till att begå självmord, för att jag är den mest oönskade i världen. När jag sedan vaknar på morgonen så brukar dessa tankar försvinna tack och lov.

Vad kan jag göra?

Såhär är det.

En medelsvensson ligger med totalt 7 tjejer i livet, alltså hela livet. Du passerade 10 redan vid 21. Det är många som fortfarande är oskuld vid 30 idag.

Så när du jämför din situation med andras så ska du veta att du redan ligger före de flesta.

Det betyder ju dock inte att du plötsligt skulle må bättre för att jag påpekade det, men… om du vill bli bra på något (förhållanden) så är det exakt det du behöver träna på. Det är som med allt annat. Om du tränar på interaktionen med kvinnor, lär dig det, så kommer du såklart bli bättre på det.

Samma sak gäller med vänner.
Om du lär dig hur du ska göra, tränar på det och blir bättre, så kommer det att bli bättre.

Det låter enkelt, men det är det såklart inte. Det som hindrar dig från att utvecklas, är att man gärna stannar i sin egen komfortabla zon, trots att du mår så dåligt att du överväger att avsluta det.
Det är en paradox som du måste ta dig förbi om du ska komma framåt i livet.
Citera
2026-07-30, 22:08
Medlem
Citat:
Att tjejer kommer fram till mig och pratar händer bara några gånger per år. Inte så ofta alltså.

Jag pratar inte om negativa saker med okända människor. Tvärt om försöker jag hålla en personlig lära-känna konversation som dock ej berör negativa sidor. Men tjejerna brukar tröttna snabbt.
Lyssna noga nu. Det finns män som aldrig har blivit närmade av kvinnor. Sluta vara otacksam. Du har det bättre ställt än många. Du har ett jobb, du har fått ligga med 10 pers och du är 187 cm lång. Du har levt ett bekvämt liv och därför har du svårt att se dina välsignelser. Det hade kunnat varit mycket värre.
Citera
2026-07-30, 22:14
Medlem
Du kanske inte är en särskilt trevlig person helt enkelt.
Citat:

Vad kan jag göra?
Citera
2026-07-30, 22:54
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:

Vad kan jag göra?

Vi har en hårig syrian på jobbet som ser ut som en fet pizzzabagare.
Han fick en flickvän nu till slut.
Han är ok och allmänt trevlig.
Kan han kan du!

Men han gick ut varje helg på krogen, tills slut får du napp.
De kommer inte ringa på dörren.

Var trevlig, generös och gå ut, ofta!
Var absolut inte snål! Det är det värsta du kan vara.
Sist men inte minst så var inte tystlåten utan var charmig och dra skämt, skratta och var trevlig.
De kan uppfatta dig att du har autism, fast du inte har det, men skippa tystheten.
Senast redigerad av Driftstopp 2026-07-30 kl. 23:01.
Citera
2026-07-30, 23:17
Medlem
Anybodykillers avatar
Jag hatar att vara den som säger det men när jag varit i de tankarna så ställer jag mig själv frågan "hade mitt liv verkligen varit bättre om jag bara lägger till en partner?".

Det ärliga svaret är nej.

Upplevelser, stunder och relationer sker i linje med ens leverne och liv. Vänner och partners är det som växer fram ur en "god jord".
Citera
2026-07-30, 23:18
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Han är ok och allmänt trevlig.
Bara detta är något man kommer förvånansvärt långt med i livet.
Citera
2026-07-30, 23:18
Medlem
Pinoputchins avatar
Legat med tio brudar och klagar, haha...
Citera
2026-07-31, 00:10
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:

Vad kan jag göra?

Förstår inte varför du deppar? Du lever ett liv som många andra bara drömmer om.

Du har möjligt att utveckla dina egna intressen, att gå ”all in” i det du tycker är kul vare sig det är ditt jobb eller din fritid.

Tag den chansen! Kör på! De med tre ungar och en partner med ankläppar och tatuering i ryggslutet har det inte lika lätt att koncentrera sig på egna intressen.

Om du kör ditt eget race några år så skall du se att kvinnor kommer att flockas runt dig. De älskar ofta framgångsrika män som kan försörja dem och deras avkomma. Frågan är då om du verkligen vill släpa på någon sekreterartyp som är halv-puckad med långa naglar och som läser svensk damtidning?

Då är det väl enklare och rakare att åka förstaklass flyg till något land i Asien eller Latinamerika med gott om pengar. Då kan du själv välja och betala för vilka förhållanden du vill ha och hur långa de skall vara. Det är rakare och ärligare än att försörja någon med tre barn med tre olika män, varav två gangster-mena.

Men att du skulle ge upp i förtid och lämna scenen innan pjäsen är slut är den feges utväg. Du skall vänta tills det är din tur, tills åldern tar ut sin rätt och ”the fat lady start singing”. Inga jävla utgångar innan skiten är slut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in