Citat:
Jag är ca 30 år gammal och lever det liv som ingen vill leva. Jag är singel och har inte dejtat någon sedan jag var 21 år. Jag är dock inte oskuld, har legat med typ 10 tjejer. Men man blir helt fuckad i hjärnan när man är så oönskad som jag är.
Mitt största problem är dock att jag knappt har några vänner heller. Jag har några s.k. vänner men de är ofta upptagna med annat. Jag träffar en vän 1 gång i månaden om ens det. Jag har jobb, men alla mina kollegor är gifta eller är i samboförhållanden. På midsommar i år satt jag bara hemma och grät och funderade helt seriöst på att begå självmord.
Och nej, jag sitter verkligen inte bara hemma och deppar om dagarna när jag inte jobbar. Jag går på gym och styrketränar, reser ensam, går på kafféer och krogen ensam m.m. Men när man ser par ute så blir man väldigt ledsen och avundsjuk.
Jag är inte snygg till den mån att jag hade kunnat få vilken tjej som helst, men jag tror jag ser "okej" ut ändå. Jag ser kanske 3 år yngre ut än jag är. Ibland har tjejer kommit fram och pratat med mig på krogen, men det har oftast inte lett till nånting. Men det är inte normalt att leta förgäves ända tills man är 30.
Ibland vaknar jag under vargtimmen, och det är då livet känns som allra mest hopplöst. Vid den tiden blir jag övertygad om, att jag är född till att begå självmord, för att jag är den mest oönskade i världen. När jag sedan vaknar på morgonen så brukar dessa tankar försvinna tack och lov.
Vad kan jag göra?
Jag ger det ett par år till, sen säger jag adios.
Mitt största problem är dock att jag knappt har några vänner heller. Jag har några s.k. vänner men de är ofta upptagna med annat. Jag träffar en vän 1 gång i månaden om ens det. Jag har jobb, men alla mina kollegor är gifta eller är i samboförhållanden. På midsommar i år satt jag bara hemma och grät och funderade helt seriöst på att begå självmord.
Och nej, jag sitter verkligen inte bara hemma och deppar om dagarna när jag inte jobbar. Jag går på gym och styrketränar, reser ensam, går på kafféer och krogen ensam m.m. Men när man ser par ute så blir man väldigt ledsen och avundsjuk.
Jag är inte snygg till den mån att jag hade kunnat få vilken tjej som helst, men jag tror jag ser "okej" ut ändå. Jag ser kanske 3 år yngre ut än jag är. Ibland har tjejer kommit fram och pratat med mig på krogen, men det har oftast inte lett till nånting. Men det är inte normalt att leta förgäves ända tills man är 30.
Ibland vaknar jag under vargtimmen, och det är då livet känns som allra mest hopplöst. Vid den tiden blir jag övertygad om, att jag är född till att begå självmord, för att jag är den mest oönskade i världen. När jag sedan vaknar på morgonen så brukar dessa tankar försvinna tack och lov.
Vad kan jag göra?
Jag ger det ett par år till, sen säger jag adios.
Att du inte har vänner är ingalunda ovanligt. Sånt håller man mest på med under skoltiden. Vissa bevarar några riktigt nära vänskapsband, om de skaffat sig sådana under skoltiden. Andra blir vänlösa. Vill du umgås med mer vänner? Eller vill du fokusera på att hitta en tjej. Hursomhelst behöver du inte känna dig värdelös bara för att du inte har vänner. Du kanske är värdelös ändå, det vet jag inte. Du säger att du har haft sex. Bra, det är ju det viktigaste att ha fått debuten avklarad, för det betyder att det inte ska vara några större problem för dig att ha sex igen.
Jag tror du bara grubblat för mycket och dömer dig själv. Ta detta istället som ett bra tillfälle att göra planer för ditt framtida liv. Hemligheten att bli framgångsrik är att ha en plan för sitt liv. Tänk ut vad du vill ha för karriär om 10-20 år. Vidtag därefter planer för att åstadkomma det. Och vad gäller din ensamhet, se det som en fördel att du är så flexibel. Vill du emigrera till t ex USA? Det ville jag. Lös då alla dina problem på samma gång och leta upp en tjej i USA som vill gifta sig med en svensk man. Eller vill du begränsa ditt liv till lilla Sverige?
Mina råd:
Toppa ditt utseende genom att gå till en stylist eller skicklig frisör och få råd om vad du kan göra för att maxa din attraktionskraft nu när du ska ut och dejta. Shoppa modekläder också, kvinnor älskar sånt.
Hur vill du träffa tjejer, dejtingforum? Investera i premiummedlemskap så att du får bättre synlighet.
Självmord låter oerhört dumt när du har alla möjligheter att fixa ett bra liv - du är ung och fri och har till och med en gymkropp! Många hade velat byta sina liv mot ditt. Välkommen till din framtid! Den börjar NU!